;
coinex

آتش سوزی های الکتریکی را به کمک این سنسورها مهار کنید

سنسورهای شناسایی آتش گرفتن کابل ها. این سنسورها از ۴ ناحیه ی متشکل از اکسیدهای فلزی مختلف ساخته شده اند که مقاومت آنها را در دماهای مختلف تغییر می دهد

برخی ها معتقدند جایی که دود هست، آتش هم هست. اما زمانی که صحبت از سیستم های الکتریکی می شود، تا زمانی که این دود شناسایی شود، اغلب دیر می شود و ممکن است که کار از کار بگذرد. برای بالا بردن هشدار اولیه، یک تیمی از محققان موسسه ی فناوری کارلسروهه و دانشگاه کارلسروهه، سنسورهای هیبریدی توسعه داده اند که گازهای خاموشی که توسط گرمای بیش از حد کابل ها آزاد می شوند را می توانند شناسایی کنند.

آتش سوزی های الکتریکی معمولا توسط کسانی که حس بویایی خیلی خوبی دارند و یا حواسشان به تغییر رنگ عایق ها هست، شناسایی می شوند. با این حال، وقتی یک موقعیتی به این مرحله می رسد، ممکن است قطعات باارزشی آسیب ببینند و یا بدتر از آن اینکه ممکن است آتش سوزی خطرناکی در حال وقوع باشد. چیزی که این تیم به دنبال آن بوده اند توسعه ی یک سیستم هشدار دهنده بوده که در همان مراحل اولیه ی گرم شدن و در اسرع وقت هشدار دهد.

چیزی که آنها توسعه داده اند یک نوع جدیدی از سنسور می باشد که این گازهای خاموش تولید شده بوسیله ی گرم شدن بیش از حد کابل ها را شناسایی کنند سپس آنها را به منظور بررسی اینکه آیا آنها امکان وقوع آتش سوزی را می دهند یا خیر بررسی کنند.

این سنسورها از ۴ ناحیه ی متشکل از اکسیدهای فلزی مختلف ساخته شده اند که هنگامی که آنها با گازها در تماس هستند، مقاومت آنها را در دماهای مختلف تغییر می دهد و به وسیله ی چرخه ی سرمایشی و گرمایشی در هر ناحیه و مقایسه ی اندازه گیری همزمان مقاومت هریک از انها، یک پروفایلی تولید می کند که می تواند یک گاز خاص را تشخیص دهند.

علاوه بر این سنسورها، هر واحد خود شامل عنوان میکروالکترونیک های طرح عمومی آن و الگوریتم های مرتبط می شود. اینها نه تنها این گازها را شناسایی می کنند، بلکه آنها را اندازه گیری می کنند و باتحلیل دیتای حمل شده برای از بین بردن گازهای دی اکسید کربن استفاده می شوند.

این تیم می گوید هنگامی که این تکنولوژی پخته شود نه تنها می تواند برای تشخیص آتش سوزی استفاده شود بلکه برای دنبال کردن قالب های سمی، گازهای قابل انفجار در سیلوهای کود و نشت گاز طبیعی مورد استفاده واقع می شود.

دکتر هوبرت کلر می گوید: “سنسورهای هیبریدی در هر جایی به عنوان سیستم های جداگانه یا در یک شبکه می توانند مورد استفاده واقع شوند. همچنین آنها احتمالا با تکنولوژی ایمنی کلاسیک مانند دوربین های مادون قرمز ترکیب شوند.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر