;
coinex

از این پس می توانید فیلم ها و تصاویر مجازی را لمس کنید

محققان ژاپنی به تازگی از طریق فن آوری لیزر فمتوثانیه هلوگرام های قابل لمسی ساخته اند

محققان ژاپنی به تازگی از طریق فن آوری لیزر فمتوثانیه هلوگرام های قابل لمسی ساخته اند. به نظر می رسد اقدام آنها به موفقیت رسیده در حالیکه تا کنون دیگر فن آوری های لیزر شکست خورده و پس از تماس به پوست انسان آن را سوزانده اند.
در واقع محققان این کشور یک ” Fairy Lights” توسعه داده اند که سیستمی است که از طریق فن آوری لیزر فمتوثانیه ساخته شده و می تواند پالس لیزر با فرکانس بالای منتقل شده در یک میلیونیومِ یک میلیاردمِ یک ثانیه را آتش بزنند. این پالس ها به لمس انسان واکنش نشان می دهند.
دکتر Yoichi Ochiai از دانشگاه تسوکوبا می گوید:”در حال حاضر شما نمی توانید فیلم ها و یا تصاویر را احساس کنید، و اگر چه می توان یک ویدیو نمایش داد، اما نمی توان به آن دست زد و در تعامل با آن قرار گرفت. بنابراین، اگر ما بتوانیم یک تصویر را در یک فرم سه بعدی به نمایش بگذاریم، و اگر شما بتوانید آن را لمس کنید، پس از آن حس می کنید آن چیز واقعا وجود دارد”
اگر انسان ها بتوانند با یک لیزر بزرگتر در یک فضای بزرگتر تعامل برقرار کنند، مزایای عملی زیادی بوجود می آید از جمله برای ارتباط سه بعدی در پزشکی، ساخت و ساز، و سرگرمی قابل استفاده می باشد.
همانطور که گفتیم، تلاش های قبلی در راستای ایجاد هولوگرام قابل لمس و یا تعاملی شکست خورده است.
نوآوری بیشتر در این تکنولوژی می تواند امکان تولید یک صفحه کلید کامپیوتر را با نور مخابره شده بر روی پای انسان ایجاد کند، شرایط لمس ویدیو چت مجازی را برای یک فرد فراهم نماید و یا کنترل قطعاتی از بازی واقعیت مجازی با حس لامسه را ممکن سازد.

.

.

منبع: techtimes


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر