;
coinex

پتنت جدید اپل برای یک پروژکتور واقعیت افزوده

 در یک گزارش از پتنت های اپل، گفته شده که این شرکت پتنتی برای یک پروژکتور با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده ثبت کرده است.

در یک گزارش از پتنت های اپل، گفته شده که این شرکت پتنتی برای یک پروژکتور با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده ثبت کرده است.
پروژکتور واقعیت افزوده اپل شامل دو بخش کلیدی فن آوری می باشد:
اول از همه، دارای یک دوربین است که به اسکن محیط اطراف مثلا یک اتاق و یا یک دفتر می پردازد، در واقع یک مدل دیجیتالی از فضا می سازد و تشخیص می دهد که کدام سطوح می تواند تصاویر را منعکس کنند. بخش دوم پروژکتور واقعیت افزوده خواهد بود، که آنچه را کاربر می بیند، تغییر می دهد.
این اولین پتنت اپل برای یک پروژکتور واقعیت افزوده نیست. بلکه این کمپانی پتنتی برای یک پروژکتور مشابه در ماه اکتبر نیز ثبت کرده است.
این پتنت جدید از شرکت اپل سیستمی است که محتوای دیجیتالی مانند کتاب های الکترونیکی و فیلم را با طرح ریزی آنها را بر روی سطوح به جهان واقعی به ارمغان می آورد و از این جهت که به نظر می رسد فیزیکی و قابل تعامل باشد احتمال خرید آن توسط مردم را بالا می برد.
مهم است که به تفاوت بین واقعیت افزوده و واقعیت مجازی توجه داشته باشید. واقعیت مجازی (اغلب به صورت مختصر به عنوان “VR”شناخته می شود که مخفف virtual reality است) دنیای جدیدی را برای کشف مردم ایجاد می کند در واقع یک محیط شبیه‌سازی شده توسط کامپیوتر است که کاربر در تعامل با آن قرار می گیرد. این محیط‌های شبیه‌سازی شده ممکن است مانند محیط‌های واقعی باشند و یا محیطی کاملا متفاوت مانند چیزی که در بازی ها دیده می‌شود، ایجاد کنند. اما واقعیت افزوده (به صورت مختصر به عنوان “AR” که مخفف augmented reality است) تغییراتی روی محیط موجود است. دید فیزیکی زنده که عناصر را بر اساس تولیدات کامپیوتر با کمک پردازش داده های سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS به دنیای واقعی اضافه می‌کند.
با همه این اوصاف فقط به خاطر اینکه اپل پتنتی برای یک پروژکتور واقعیت افزوده ثبت کرده است بدان معنا نیست که حتما یک نمونه منتشر می کند. این شرکت تعداد زیادی از فایل های ثبت پتنت در بخشی برای محافظت از ایده های خود دارد، که البته به عنوان یک ابزار بازاریابی نیز محسوب می شود. در گذشته این شرکت پروژه های عجیب و غریبی مانند یک صفحه نمایش دیجیتال که می تواند مثل یک روزنامه رول شود را نیز به ثبت رسانده است.

.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر