;
coinex

تحلیل: تمرکز کسب و کاری سامسونگ روی بخش سخت افزار است یا نرم افزار؟

غییری که اخیرا در راهبری سامسونگ اتفاق افتاده، ممکن است به این معنی باشد که این شرکت کره جنوبی بیشتر روی ساخت نرم افزار به جای محصولات سخت افزاری تمرکز می کند.

وقتی صحبت از تحلیل کسب و کار سامسونگ به میان می آید شاید بتوان گفت، تغییری که اخیرا در راهبری سامسونگ اتفاق افتاده، ممکن است به این معنی باشد که این شرکت کره جنوبی بیشتر روی ساخت نرم افزار به جای محصولات سخت افزاری تمرکز می کند.
کوه دونگ جین رئیس جدید بخش موبایل سامسونگ الکترونیک، جایگزین شین جونگ-کیون، رئیس و ارشد بخش اجرایی این شرکت کسب و کار الکترونیکی می باشد.
صداهایی که در رسانه ها پیچیده، باعث می شود فرض کنیم که در پی این حرکت غرق شدن فروش سخت افزاری را شاهد خواهیم بود، زیرا نتیجه این بوده که سهم بازار سامسونگ توسط اپل در مدل های اعلاء و مارک های آسیایی مانند شیائومی و هوآوی در مدل های رده پایین کنار زده شده است. با این حال، همه با این موضوع موافق نیستند.
تحلیلگر IDC، سوزانا سانتوس، اشاره کرد.”حتی اگر با چالش بازار در حال رشد مواجه باشیم، سامسونگ به خوبی آن را می چرخاند”
سه ماهه سوم سال 2015، که بلافاصله پس از راه اندازی از گلکسی S6 آمد، یک نفس تازه برای OEM بود، که افزایش فروش و سودی به مبلغ 6.4 میلیارد دلار را نشان داد. سامسونگ گلکسی S6 اج روند را ادامه داد و ثابت کرد که مشتریان به یک صفحه نمایش منحصر به فرد منحنی شکل علاقه مندند.
سانتوس می گوید: “در فضای اندروید، سامسونگ قادر به نگه داشتن سهم خود از بازار بوده است”.
قبل از جایگزینی شین جونگ-کیون، کوه دونگ جین مراقبت از R & D بخش تلفن های همراه سامسونگ را گرفت و به شدت برای توسعه ” سامسونگ پِی” و “ناکس” تلاش کرد.
بر اساس زمینه ی حرفه ای کوه دونگ جین، مشخص می شود که سامسونگ وزن بیشتری از تمرکز خود را روی بخش نرم افزار به جای سخت افزار قرار داده است.
منابعی که با استراتژی های موبایل سامسونگ آشنا هستند اظهار داشتند که پتانسیل این شرکت نهفته در قدرت نرم افزار و نوآوری های جدید بیش از ارائه ی سخت افزار می باشد.
یک مثال خوب برای پیگیری کردن، مدل کسب و کار اپل است. این شرکت واقع در کوپرتینو، نه تنها حدود 200 دلار در هر آی فون، بدست آورده بلکه از طریق iTunes، App Store و اپل پِی سود آن را افزایش داده است. در سه ماهه آخر سال 2015، بخش نرم افزار و خدمات اپل به تنهایی 5 میلیارد دلار درآمد داشته است.
سانتوس بیان کرد:” قطعا بزرگترین تهدید برای سامسونگ رقابت در گوشی های رده پایین است”
این تحلیلگر اشاره کرد که بازیکنان جدید با درجه ی خوبی از موفقیت وارد بازارهای محلی شده اند، و برای سامسونگ عقب نشینی از این سوله و تمرکز بر روی مکان های که می تواند آن را دوباره به موفقیت برساند، امن تر است.

.

.

منبع: techtimes


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر