;
coinex

دانشمندان بریتانیایی راز احساس درد و راه حل آن را کشف کردند

اگر ترجیح می دهید درد را احساس کنید، این یافته ی پزشکی دیگر مفید نخواهد بود، اما علم برای سایر افراد که به دنبال راهی برای پایان دردهای جسمی هستند، ارمغان دیگری دارد. گروهی از دانشمندان بریتانیایی راز درد انسان را کشف کردند که دستورالعمل به پایان رساندن آن را در بردارد - روش قدیمی حرکت رو به عقب برای یافتن پاسخ.

اگر ترجیح می دهید درد را احساس کنید، این یافته ی پزشکی دیگر مفید نخواهد بود، اما علم برای سایر افراد که به دنبال راهی برای پایان دردهای جسمی هستند، ارمغان دیگری دارد. گروهی از دانشمندان بریتانیایی راز درد انسان را کشف کردند که دستورالعمل به پایان رساندن آن را در بردارد – روش قدیمی حرکت رو به عقب برای یافتن پاسخ.

پروفسور جان وود، نویسنده ی ارشد نتایج این مطالعات در مجله ی “Nature” می گوید: “با گذشت ده سال از درمان های ناامید کننده ی دارویی، به طور قطع به این نتیجه رسیدیم که Nav1.7 عنصر اصلی در ایجاد درد در بدن انسان می باشد.”

وود و تیم او با تحقیقات روی یک جهش ژنتیکی کمیاب به یک نتیجه ی نهایی رسیدند که احساس درد را غیر ممکن می کند. مطالعات گذشته در سال 2006 آشکار کرد که Nav1.7 (مجرای سدیم موجود در بدن افراد معمولی)، برجسته ترین عامل روند سیگنال های درد است. افرادی که عاملNav1.7  را ندارند، زندگی بدون دردی را سپری می کنند. با اینحال، وود با برداشتن یک قدم فراتر به این نتیجه رسید که هم افراد و هم موشی که در این آزمایش استفاده کرد، پپتید شبه افیونی طبیعی را بیشتر از معمول تولید می کنند و به اعتقاد وود، پپتید های شبه افیونی قطعه ی گم شده ای در بی دردی می باشد.

وود می گوید: “عنصر مخفی و موثر همان پپتید شبه افیونی است و ما حق ترکیب دز پایین از این افیون را با Nav1.7 داریم. این احتمالا تجربه ی بی دردی افراد دارای جهش ژنی را بازسازی می کند و ما آزمایش آن روی موش را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم.”

مسدود کردن مجرای سدیم در مدیریت کنترل درد روش جدیدی نیست اما هیچوقت به عنوان درمان طولانی مدت موثر ثابت نشده بود و حالا با این کشف جدید، وود امیدوار است که پزشکان روش جدید مطمئن و قابل تحمل را برای رفع ناراحتی بیماران استفاده کنند.

دانشمندان خاطر نشان کردند: “امیدواریم که نتایج یافته های ما تا سال 2017 قابل آزمایش روی انسان باشد و بعد از آن بتوانیم با ترکیب های دارویی، درد مزمن میلیون ها بیمار در سراسر جهان را آرام کنیم.”

.

.

منبع: digitaltrends


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر