;
coinex

بزرگترین و پیشرفته ترین ناوشکن آمریکایی برای اولین بار به دریا افتاد

بزرگترین و پیشرفته ترین ناوشکن امریکایی برای اولین بار به دریا افتاد. ناو USS Zumwalt از کارخانه کشتی سازی Bath Iron Works، هشت سال پس از شروع به ساخت آن، برای اولین آزمایش جدی خود به دریا های آزاد راه یافت.

بزرگترین و پیشرفته ترین ناوشکن آمریکایی برای اولین بار به دریا افتاد. ناو USS Zumwalt از کارخانه کشتی سازی Bath Iron Works، هشت سال پس از شروع به ساخت آن، برای اولین آزمایش جدی خود به دریا های آزاد راه یافت. Zumwalt با ساختار شیب دار و زاویه های تیز، اولین مدل از سه کشتی موجود در این کلاس بوده که برخی گمان می کنند نشان دهنده آینده نیروی دریایی است. کاپیتان جیمز کرک در مورد این کشتی به آسوشیتد پرس گفت: “برای خدمه و همه کسانی که در طراحی، ساخت و آماده کردن این کشتی فوق العاده نقش داشته اند، این یک نقطه عطف است.”

Zumwalt در کلاسی طراحی شده است که هم در اقیانوس و هم در آب های کم عمق می تواند بکار گرفته شود. از جمله نقش هایی که برای این ناوشکن تعریف شده، محافظت از کشتی های بزرگتر و همچنین شلیک کردن به اهداف زمینی است. این ناو بسیار اتوماتیک با استاندارد های نیروی دریایی هم خوانی دارد. ناو Zumwalt با 158 خدمه به قطاری از اسلحه های پیشرفته و سلاح های لیزری مجهز شده است. هرچند ساخت این کشتی در گذر زمان با افزایش هزینه ها ضربه سختی خورد، برنامه ساخت این کشتی ها برای 32 فروند برنامه ریزی شده بود، سپس این رقم به هفت رسید و پس از آن سه فروند در نظر گرفته شد که هزینه هر کدام بالغ بر 4 میلیارد دلار می باشد (البته بدون در نظر گرفتن هزینه های تحقیق و توسعه).

این اولین آزمایش ثبات Zumwalt برای ورود به دریا های آزاد است و با سبک معماری tumblehome که در کشتی های جنگی چوبی ای که در اوایل قرن نوزدهم برای آن ها استفاده می شد، خلق گردیده است.

در زیر تصاویری از این ناو شکن پیشرفته را خواهید دید.

 Zumwalt با ساختار شیب دار و زاویه های تیز اولین مدل از سه کشتی در این کلاس است که برخی گمان می کنند نشان دهنده آینده نیروی دریایی است. کاپیتان جیمز کرک در مورد این کشتی به آسوشیتد پرس گفت: "برای خدمه و همه کسانی که در طراحی، ساخت و آماده کردن این کشتی فوق العاده نقش داشته اند. این یک نقطه عطف است."

Zumwalt در کلاسی طراحی شده است که هم در اقیانوس و هم در آب های کم عمق می تواند بکار گرفته شود. از جمله نقش هایی که برای این ناوشکن تعریف شده محافظت از کشتی های بزرگتر و همچنین شلیک کردن به اهداف زمینی است.

این اولین آزمایش ثبات Zumwalt برای ورود به دریا های آزاد است و با سبک معماری tumblehome که در کشتی های جنگی چوبی، که در اوایل قرن نوزدهم برای آن ها استفاده می شد خلق گردیده است.

این ناو بسیار اتوماتیک با استاندارد های نیروی دریایی هم خوانی دارد. ناو Zumwalt با 158 خدمه به قطاری از اسلحه های پیشرفته و سلاح های لیزری مجهز شده است. هرچند ساخت این کشتی در گذر زمان با افزایش هزینه ها ضربه سختی خورد، برنامه ساخت این کشتی ها برای 32 فروند برنامه ریزی شده بود، سپس این رقم به هفت رسید و پس از آن سه فروند در نظر گرفته شد که هزینه هر کدام بالغ بر 4 میلیارد دلار شد. (البته بدون در نظر گرفتن هزینه های تحقیق و توسعه)

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر