;
coinex

توسط این اختراع شگفت انگیز، پلاستیک را به نفت تبدیل کنید!

تبدیل پلاستیک به نفت با یک اختراع ژاپنی
یک نقل قول معروف می گوید: “زباله ی یک نفر می تواند گنج فرد دیگری باشد.”
مخترع ژاپنی قصد دارد گنجی که در اعماق زباله ها و خرده پلاستیک ها وجود دارد را به همه نشان دهد. آکینوری ایتو، به جهانیان نشان می دهد که چگونه این اختراع ارزنده با تبدیل پلاستیک بی فایده به نفت خام ارزشمند، می تواند دنیا را دگرگون کند.
احتمالا به مضرات زباله های پلاستیکی و بسته های یکبار مصرف و تاثیر آن بر محیط زیست فکر کرده اید. دیگر نگران نباشید، چون با اختراع جدید ایتو، می توانید ذوب شدن پلاستیک و تبدیل آن به نفت را با چشم هایتان مشاهده کرده و از عذاب وجدان استفاده از کالاهای اینچنینی خلاص شوید. این اختراع مبدل، تنها با استفاده از یک کیلو وات انرژی الکتریکی می تواند حجمی معادل 2 پوند (0.9 کیلوگرم) پلاستیک را به مقدار یک کوارت از نفت تجزیه کند. همچنین، ویدئوی او نشان می دهد که انواع مختلف پلاستیک، مانند کیسه های پلاستیکی و ظروف استایروفوم را در دستگاه قرار می دهد، بنابراین محدودیتی در نوع پلاستیک وجود ندارد. او به طور ویژه مشخص کرد که این دستگاه می تواند پلی اتیلن، پلی استایرن و پلی پروپیلن را تجزیه کند.

نکته ی شگفت انگیز در این اختراع مبتکرانه، نه تنها قابلیت های آن، بلکه اندازه ی راحت این وسیله می باشد، که امکان حمل و نقل آسان آن را فراهم می کند
نکته ی شگفت انگیز در این اختراع مبتکرانه، نه تنها قابلیت های آن، بلکه اندازه ی راحت این وسیله می باشد که امکان حمل و نقل آسان آن را فراهم می کند. ایتو می گوید که این مبدل تنها دستگاهی است که با هواپیما قابل انتقال می باشد. او در طی سفر خود به آموختن فرهنگ سایر کشورها در مورد اهمیت کاهش تولید گاز کربن پرداخت.
به نظر می رسد آکیتوری ایتو برای منقلب کردن روش های بازیافت مواد، قدم درستی برداشته است. با جایگزین کردن روش ایتو می توان این وسیله را به یک دستگاه خانگی تبدیل کرد. جالب است بدانیم او برای تغییر طرز تفکر افراد نسبت به زباله تلاش می کند. ایتو معتقد است به جای دور انداختن زباله ها، باید به قابلیت های آنها توجه و دوباره در شکل دیگری از آن ها استفاده کرد.

.

.

منبع: interestingengineering


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر