;
coinex

خانه ی برکه ای لوکس با هدف انرژی خالص مصرفی صفر

انرژی خالص مصرفی صفر. خانه ی برکه ای لوکس و با انرژی کارامد با هدف انرژی خالص مصرفی صفر

خانه ی برکه ای Pond House در مزرعه ی Ten Oaks که اخیرا تکمیل شده است، بر روی یک زمین روستایی بزرگ در جنوب لوئیزانا (USA) واقع شده است. این خانه ی خیره کننده که دارای طراحی ترکیبی از تجمل گرایی و انرژی کارامد می باشد، توسط شرکت لوئیزانیایی Holly&Smith ساخته شده و در تلاش برای رسیدن به مصرف انرژی خالص صفر می باشد.

این خانه ی برکه ای ۳ طبقه دارد و مساحت آن ۱۱۶ متر مربع می باشد و به شکل زاویه ای ساخته شده و دیواره های کناری آن به شکل بیرون زده طراحی شده است. این خانه در یک بافت سنگ آهک و گچ و پانل های پلی کربناتی پوشیده می شود و نور تابیده شده به آن در شب هنگام، توسط معماران به یک فانوس درخشان تشبیه شده است.

 هنگامی که در شب نور به آن تابیده می شود، توسط معماران به یک فانوس درخشان تشبیه شده است.

طراحی داخلی آن هم به نوبه ی خود جالب می باشد. در اولین طبقه ی آن یک محوطه ای در قسمت خارجی با شومینه و آشپزخانه در فضای باز به نمایش می گذارد در حالی که طبقه ی دوم آن شامل یک اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق نهارخوری است. طبقه ی بالای این خانه شامل یک تراس و اتاق خواب می باشد. در سرتاسر این ساختمان آلومینیوم نصب می شود و به صورت ظریفانه و استادانه ای در تضاد با چوب و پانل های پلی کربنات موجود در آن می باشد.

طراحی داخلی آن هم به نوبه ی خود جالب می باشد. در اولین طبقه ی آن یک محوطه ای در قسمت خارجی با شومینه، آشپزخانه در فضای باز به نمایش می گذارد

پشت بام این خانه دارای یک شیب ۱۴ درجه ای است که معماران آن از این کار هدف خاصی داشته اند و آن هم به این قضیه مربوط می شود که آب باران به تالاب زیر آن هدایت شود و حداکثر نور خورشید به آرایه های خورشیدی موجود درسقف این خانه بتابد. از دیگر نکات جالبی که برای بهره ور ی انرژی در این ساختمان استفاده می شود، پمپ حرارتی زمین گرمایی، روشنایی LED، عایق فوم پاشیدنی و پنجره های دایری که در نقاط استراتژیکی به منظور تهویه ی متقابل بهتر قرار داده می شوند.

معماران Holly&Smith می گویند در حالی که  هدف صفر کردن خالص انرژی (که این یعنی مقدارکل انرژی مصرفی سالانه در این ساختمان با انرژی تولید شده تجدید پذیر در این مکان برابر باشد) است، اما این خانه ی برکه ای هنوز کاملا به این هدف خود دست نیافته است. این خانه در بیش از ۱۰ ماه استفاده، تنها ۲۵۰ دلار در مصرف برق هزینه کرده است – به عبارتی ۸۷۰ کیلووات بیش از صفر خالص- بنابراین در حال نزدیک شدن به اهداف خود می باشد.

این خانه ی برکه ای در روزهای آفتابی برق زیادی تولید می کند که به شبکه ی تغذیه برمیگرداند و در مواقع ابری بودن هوا و یا در شب هنگام، از این شبکه، برق خود را تامین می کند. معماران این بنا در ادامه می گویند که با تنظیمات دما و کنترل روشنایی به راحتی می توان این مصرف را به طور کامل به صفر رساند.

پشت بام این خانه دارای یک شیب ۱۴ درجه ای است که معماران آن از این کار هدف خاصی داشته اند

این خانه ی برکه ای در روزهای آفتابی برق زیادی تولید می کند که به شبکه ی تغذیه برمیگرداند و در مواقعی که هوا ابری و است و یا در شب هنگام، از این شبکه برق خود را تامین می کند.

معماران این بنا در ادامه می گویند که با تنظیمات دما و کنترل روشنایی به راحتی می توان این مصرف را به طور کامل به صفر رساند.

در سرتاسر این ساختمان آلومینیوم نصب می شود و به صورت ظریفانه و استادانه ای در تضاد با چوب و پانل های پلی کربنات موجود  در آن می باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر