;
coinex

شیائومی، گوشی ردمی نوت پرایم را در هند راه اندازی می کند

ردمی نوت پرایم. شیائومی، گوشی ردمی نوت پرایم را در هند راه اندازی می کند

در ماه آگوست، شیائومی با راه اندازی اولین گوشی هوشمند خود که به صورت محلی مونتاژ شد به نام ردمی ۲ پرایم (Redmi 2 Prime) رویکردی جالب در بازار هند در پیش گرفت. امروز هم این شرکت از یک دستگاه به همان شکل به نام شیائومی ردمی نوت پرایم (Xiaomi Redmi Note Prime) خبر داد.

اگرچه بسیاری از طرفداران شیائومی، انتظار داشتند که این گوشی در مقایسه با شیائومی ردمی نوت 4G که در تابستان سال گذشته راه اندازی شد، بیشتر ارتقا یابد، اما باید بگوییم که اینگونه نیست و بسیار شبیه به همان مدل است و مشخصات آن به صورت بسیار جزئی ارتقا یافته است. از طرف دیگر، با توجه به اینکه این گوشی ردمی ۲ پرایم، برای اولین بار در هند ساخته شده، در مقایسه با نسخه ی عادی این گوشی یعنی ردمی ۲ ارتقاء کمی یافته است، این شباهت ها زیاد هم تعجب برانگیز نخواهد بود.

شیائومی نوت پرایم در مقایسه با ردمی ۲ پرایم، صفحه نمایش بزرگتر و دوربین بروزشده ارائه می دهد. این ردمی نوت پرایم حدود ۱۲۵ دلار قیمت گذاری شده است در حالی که ردمی ۲ پرایم با قیمت ۱۰۹ دلار عرضه شد، اما برای آن دسته از افرادی که مایلند فرم فبلتی آن را داشته باشند، این ارتقاها ارزش ۱۶ دلار اختلاف را دارد.

شیائومی ردمی نوت پرایم با یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی IPS و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسلی همراه می شود. با توجه به این اندازه و رزولوشن، این گوشی در تراکم پیکسل ۲۶۷ پیکسل در اینچ کار می کند که بسیار پایین تر از مدل پرچمدار آن می باشد ولی برای کسانی که به دنبال گوشی مقرون به صرفه ای هستند، پذیرفتنی می باشد.

قدرت پردازشی این گوشی از چیپ ست اسنپدراگون ۴۱۰ کوآلکام تامین می شود که دارای یک پردازنده ی مرکزی ۴ هسته ای با سرعت کلاک ۱.۲ گیگاهرتز و پردازنده ی گرافیکی آدرنو ۳۰۴ می باشد که با یک رم ۲ گیگابایتی همراه می شود. از نظر قسمت حافظه باید گفت که این گوشی ردمی نوت پرایم دارای ۱۶ گیگابایت حافظه به صورت آنبورد است که از طریق یک اسلات میکرو اس دی تا ۳۲ گیگابایت هم ارتقا می یابد.

از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی اشاره کرد. باتری این دستگاه، ۳۱۰۰ میلی آمپر ساعتی می باشد. همچنین می توان به قابلیت دو سیم کارته بودن این گوشی و پشتیبانی 4G آن هم اشاره کرد. از نقطه نظر نرم افزاری هم باید گفت که شیائومی ردمی نوت پرایم، MIUI 7 را که برای سیستم عامل اندروید ۴.۴ کیت کت (KitKat) سفارشی شده، اجرا می کند.

این گوشی امروز (۱۵ دسامبر) در شعبه ی انحصاری آمازون در هند راه اندازی می شود. اگر شما علاقمند به دریافت این گوشی در دیگر کشورها می باشید می توانید آن را از Mi.com دریافت کنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر