;
coinex

با این تکنولوژی حیوانات می توانند با ما سخن بگویند

دکتر جکسون بر این باور است که تکنولوژی های ارتباطی می تواند به طور خاص برای انواع مختلفی از حیوانات گسترش یابد. او در حال حاضر یک جلیقه کامپیوتری ویژه برای سگ های ارائه دهنده خدمات ساخته است. به طوری که در مواقع اضطراری آن ها می توانند یک انسان را پیدا کنند و با کشیدن یک اهرم مکانیکی یک پیام صوتی به این مضمون پخش کنند: " مربی من می خواد که دنبالم بیای "

تصور کنید چه اتفاقی می افتاد اگر سگ ها می توانستند صحبت کنند و بر سر یک موضوع با ما بحث نمایند؟ این سوال را ملودی جکسون می پرسد و ادامه می دهد ” نه تنها سگ های معمولی خانگی، بلکه سگ هایی که کاری انجام می دهند و دستیار ما هستند، مثل سگ های پلیس، سگ های امداد و نجات و سگ های هشدار پزشکی” جکسون این ایده را برای فیلم بعدی کمپانی انیمیشن سازی پیکسار مطرح نکرده، او یک دانشمند علوم کامپیوتری در شرکت جورجیا تک (Georgia Tech) است و در حال ایجاد راه های جدید خلاقانه برای حیوانات که با استفاده از این تکنولوژی بتوانند حرف بزنند.

دکتر جکسون بر این باور است که تکنولوژی های ارتباطی می تواند به طور خاص برای انواع مختلفی از حیوانات گسترش یابد. او در حال حاضر یک جلیقه کامپیوتری ویژه برای سگ های ارائه دهنده خدمات ساخته است. به طوری که در مواقع اضطراری آن ها می توانند یک انسان را پیدا کنند و با کشیدن یک اهرم مکانیکی یک پیام صوتی به این مضمون پخش کنند: ” مربیِ من می خواد که دنبالم بیای “

بر اساس نظر جکسون، سگ های ارائه دهنده خدمات در حال حاضر وظایف و کار های پیچیده ای را انجام می دهند- از تشخیص مواد منفجره بوسیله بو تا راهنمایی افراد ناشنوا به سمت منبع صدا – اما قادر نیستند تمام دانسته های خود را به دیگران بگویند. به عنوان مثال سگ های بمب یاب می توانند بین انواع مختلف مواد منفجره فرق قائل شوند. اما قسمت مهم قضیه اینجاست که این سگ ها تنها قادر خواهند بود که با مربی خود ارتباط برقرار کنند و آن هم تا این اندازه که این یک ماده منفجره هست یا نه؟ جکسون می خواهد که با طراحی مخصوص یک پوشیدنی الکترونیکی به این سگ ها راهی برای ارتباط برقرار کردن بیشتر بدهد مانند اینکه این مواد منفجره از چه نوعی است و تا چه اندازه خطرناک می باشد.

بر اساس نظر جکسون، سگ های ارائه دهنده خدمات در حال حاضر وظایف و کار های پیچیده ای را انجام می دهند- از تشخیص مواد منفجره بوسیله بو تا راهنمایی افراد ناشنوا به سمت منبع صدا – اما قادر نیستند تمام دانسته های خود را به دیگران بگویند.

این محققان احساس می کنند که بسیاری از تحقیقات اولیه در تعامل کامپیوتر-حیوانات در سگ ها متمرکز شده است. آنها حیوانات اجتماعی هستند که برخی از خواسته های آن ها را می توان درک کرد و این نسبتا برنامه ساخت دستگاه های ارتباطی را که به آن ها اجازه می دهند صحبت کنند آسان تر می نماید. آنها می خواهند این سیستم را برای ارتباط انسان با دلفین ها نیز توسعه دهند. بر این اساس، با این تکنولوژی جدید حیوانات می توانند هر چیزی به ما بگویند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: mentalfloss


عصر تگنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر