;
coinex

ممنوعیت ساعت های هوشمند در دانشگاه های ژاپن

ساعت های هوشمند. ممنوعیت ساعت های هوشمند در دانشگاه های ژاپن

دانشجویان دانشگاه های ژاپن از آوردن ساعت و گوشی های هوشمند سر جلسه ی امتحان ممنوع شدند.

کمی به گذشته بازگردیم هنگامی که افراد هنوز در دنیای گوشی های هوشمند طوری غرق نشده بودند که هنگام راه رفتن در خیابان ها و یا در جمع های خانوادگی و … تمام مدت درگیر دنیای مجازی و دیگر قابلیت های این گوشی ها شوند. اما در همان زمان هم نوجوانان از همین گوشی های هوشمند برای تقلب در آزمون های خود استفاده می کردند. در ابتدا بسیاری به پیام های کوتاه متوسل می شدند و بعضی افراد از سوالات به همراه پاسخ آن عکس می گرفتند و برای یکدیگر ارسال می کردند. در این دوره گوشی هوشمند Palm Pre برای اتصال به اینترنت مطرح شده بود و به عنوان اولین رقیب جدی آیفون محسوب می شد. اما بعد از گذشت ۵ ماه، این صنعت دستخوش تغییر جدی شد و اکثرا به موتورولا دروید که توسط ورایزون راه اندازی شد، سوئیچ کردند.

هم اکنون دغدغه و چالش های ما تغییر کرده است و شاید تا شش سال دیگر موضوع جدی دیگری وجود داشته باشد و در حال حاضر تصور معلمان و استادان از این موضوع نگران کننده، استفاده از ساعت های هوشمند می باشد. به همین دلیل برخی مدارس نوجوانان را از آوردن این دستگاه ها در جلسه ی امتحان ممنوع کرده اند. اما هر معلم و یا ناظری نمی تواند تفاوت بین ساعت های هوشمند و ساعت های معمولی را تشخیص دهد.

به همین دلیل دانشگاه کیوتو در ژاپن، استفاده از همه ی ساعت ها را در طول امتحانات ورودی ممنوع کرده است. در حالی که همه ی مدارس دیگر در سراسر جهان آوردن ساعت های هوشمند را ممنوع کرده اند، کیوتو اولین دانشگاهی است که استفاده از همه ی ساعت ها را ممنوع کرده است. در صورتی که دانش آموزان برای اطلاع از زمان به ساعت نیاز داشته باشند، باید از ساعت هایی که بر روی دیوار قرار داده شده استفاده کنند.

بعضی از دانشگاه های دیگر در این موارد زیاد سخت گیری نکردند. به عنوان مثال دانشگاه ساوتهمپتون انگلستان به دانش آموزان این امکان را می دهد که در طول امتحانات ساعت های هوشمند را همراه خود داشته باشند، اما سر جلسه می بایستی آنها را در یک کیسه ی پلاستیکی روی میزقرار دهند و فقط برای مشاهده ی زمان از آن استفاده کنند. اما دانشگاه کیوتو بنا به دلایلی، به شدت در برابر تقلب موضع گرفته است. یکی از این دلایل، رسوایی یکی از دانش آموزان در دریافت پاسخ سوالات امتحان از اینترنت در سال ۲۰۱۱ بوده که بعدها هم پلیس، این پسر ۱۹ ساله را دستگیرکرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر