;
coinex

تصاویر جدید ناسا از سیاره ی کوتوله

تصاویر جدید ناسا از سیاره ی کوتوله
فضاپیمای داون Dawn آخرین و نزدیک ترین گردش خود به دور سرس، سیاره ی کوتوله را با موفقیت پشت سر گذاشت. این فضا پیما در فاصله ی 240 مایلی (386 کیلومتری) بر فراز سیاره حرکت می کرد و توانست جزئی ترین تصاویر را از سطح سرس تهیه کند.
در ادامه توضیحات بیشتری از تصاویر به دست آمده را خواهید دید.

سرس، سیاره ی کوتوله بزرگترین شی کمربند استروئید محسوب می شود. مجموعه ای از اجرام سنگی که حد فاصل مریخ و مشتری هستند، کمربند استروئید را تشکیل می دهند.

سرس، سیاره ی کوتوله بزرگترین شی کمربند استروئید محسوب می شود. مجموعه ای از اجرام سنگی که حد فاصل مریخ و مشتری هستند، کمربند استروئید را تشکیل می دهند. .

دانشمندان از زمان دریافت عکس های جدید از سطح سرس با حساسیت ویژه ای در حال بررسی آن هستند. در تصاویر به دست آمده لکه های مبهمی دیده می شود.

 دانشمندان از زمان دریافت عکس های جدید از سطح سرس با حساسیت ویژه ای در حال بررسی آن هستند. در تصاویر به دست آمده لکه های مبهمی دیده می شود. .

تقریبا مشخص شده است که این لکه های مرموز از جنس رسوبات نمک هستند. اما سیاره ی کوتوله ویژگی های قابل توجه زیادی دارد که با تصاویر جدید به دست آمده، موقعیت بهتری برای بررسی آنها وجود خواهد داشت.

تقریبا مشخص شده است که این لکه های مرموز از جنس رسوبات نمک هستند. اما سیاره ی کوتوله ویژگی های قابل توجه زیادی دارد که با تصاویر جدید به دست آمده ، موقعیت بهتری برای بررسی آنها وجود خواهد داشت..

نزدیک ترین تصاویر به دست آمده از سطح سرس، توسط فضاپیمای داون به ثبت رسیده است. عکس زیر، نزدیک ترین تصویر ثبت شده را نشان می دهد. این عکس در فاصله ی 240 مایلی (328 کیلومتری) و با رزولوشن 120 پا (36.5 متر) در هر پیکسل ثبت شده است.

نزدیک ترین تصاویر به دست آمده از سطح سرس، توسط فضاپیمای داون به ثبت رسیده است. عکس زیر، نزدیک ترین تصویر ثبت شده را نشان می دهد. این عکس در فاصله ی 240 مایلی (328 کیلومتری) و با رزولوشن 120 پا (36.5 متر) در هر پیکسل ثبت شده است. .

این تصاویر، زنجیره ای از دهانه های آتشفشانی با نام Gerber Catena را نشان می دهند.

این تصاویر، زنجیره ای از دهانه های آتشفشانی با نام Gerber Catena را نشان می دهند. .

دانشمندان معتقدند که بسیاری از دهانه های آتشفشانی و چاله های به وجود آمده در سطح سرس ناشی از ضربه های وارد شده از سایر اجرام کمربند استروئید هستند.

دانشمندان معتقدند که بسیاری از دهانه های آتشفشانی و چاله های به وجود آمده در سطح سرس ناشی از ضربه های وارد شده از سایر اجرام کمربند استروئید هستند..

در این تصویر، سرس در پوشش سایه ها قرار دارد. این تصویر زمانی به ثبت رسیده که خورشید در زاویه ی 4 درجه ی شمالی سرس قرار داشته است. ناسا در این باره توضیح می دهد: “اگر در این فاصله از قطب جنوب سرس قرار بگیرید، در طول روزهای 9 ساعته ی سرس، بالا آمدن خورشید را نمی بینید.”

در این تصویر، سرس در پوشش سایه ها قرار دارد. این تصویر زمانی به ثبت رسیده است که خورشید در زاویه ی 4 درجه ی شمالی سرس قرار داشت. ناسا در این باره توضیح می دهد: "اگر در این فاصله از قطب جنوب سرس قرار بگیرید، در طول روزهای 9 ساعته ی سرس، بالا آمدن خورشید را نمی بینید.".

در حال حاضر ماموریت داون به اتمام رسیده است. این فضا پیما به یکی از ماهواره های ثابت اطراف سرس تبدیل می شود. اما هرگز در این فاصله ی نزدیک از سرس قرار نخواهد گرفت.

در حال حاضر ماموریت داون به اتمام رسیده است. این فضا پیما به یکی از ماهواره های ثابت اطراف سرس تبدیل می شود. اما هرگز در این فاصله ی نزدیک از سرس قرار نخواهد گرفت..

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر