;
coinex

مقایسه ی دوربین بهترین گوشی های هوشمند

مقایسه ی دوربین بهترین گوشی های هوشمند

دوربین های پایه دار در حال انقراض هستند، در حالیکه عکاسی با گوشی های هوشمند محبوبتر ار همیشه شده است. گوشی های هوشمند ابزاری هستند که همیشه در دست داریم و دوربین هایی که در قسمت بالای این گوشی ها قرار گرفته بسیار سریع هستند که استفاده از آنها، هم آسان است و هم عکس هایی فوق العاده برای ما به ارمغان می آورند. این دوربین ها نسبت به چند سال گذشته هم از نظر کیفیت و هم از نظر ویژگی به طور چشمگیری بهبود یافته اند.

با اینکه دوربین گوشی های هوشمند امروزی اکشن بسیار خوبی دارند ولی به سادگی نمی توان راجع به این موضوع نظر داد که کدامیک در بین آنها بهترین است. در همین حال بسیاری از افراد هم به دنبال این هستند که قبل از اینکه یک گوشی هوشمند بخرند، بدانند که کدامیک از نظر دوربین و عکسبرداری به خوبی عمل می کند. البته مقایسه ی دوربین همه ی گوشی ها کار سختی است و ما در اینجا به چند نمونه از آنها اکتفا می کنیم.

در این مقاله می خواهیم جند نمونه از دوربین  گوشی های مختلف  را با هم مقایسه کنیم. به این منظور شش نمونه از بهترین گوشی های هوشمند را انتخاب کرده ایم. این گوشی ها عبارتند از: آیفون ۶اس پلاس، گوگل نکسوس 6P، سامسونگ گلکسی نوت ۵، ال جی جی ۴، موتو ایکس پیور ادیشن (Moto X Pure Edition) و اچ تی سی وان A9. با تکرا همراه باشید.

در جدولی که در زیر می بینید، به طور اجمالی ویژگی های دوربین این شش گوشی آمده است:

به طور اجمالی ویژگی های دوربین این شش گوشی آمده است

هم اکنون به بخش جالب این مقاله می رسیم. با استفاده از این ۶ گوشی هوشمند تصاویری گرفته شده که در زیر آنها را آورده ایم. توجه داشته باشید که هر یک از این تصاویر در شرایط یکسان گرفته شده اند. با این حال احتمالا در فریم هر عکس تغییرات جزئی هم مشاهده خواهید کرد که به دلیل نسبت ابعاد مختلف، زمینه های نمایش و فاصله ی کانونی این دوربین ها است.

صحنه ۱- مبل راحتی

در صحنه ی اولی که در اینجا شاهد آن هستیم، سه گوشی نکسوس 6P و ال جی جی ۴ و آیفون ۶اس از نظر عملکردی در دسته ی اول قرار می گیرند.

در اینجا یک عروسک اندروید را بر روی یک مبل راحتی قرار داده اند و اولین عکس آزمایشی را گرفته اند. در صحنه ی اولی که در اینجا شاهد آن هستیم، سه گوشی نکسوس 6P و ال جی جی ۴ و آیفون ۶اس از نظر عملکرد در دسته ی اول قرار می گیرند. در این صحنه ی خاص، این سه گوشی تصاویری گرفته اند که جزئیات در آنها کاملا مشخص است و رنگ های واقع بینانه تری نشان می دهند. در این دسته بندی، ال جی جی۴ بعد از نکسوس قرار می گیرد، چرا که یک قسمت هایی از تصویر را پر رنگ تر از حد واقعی و قسمت هایی دیگر را کمرنگ تر از نمونه ی واقعی آن نشان می دهد. آیفون ۶اس پلاس هم بعد از نکسوس قرار گرفته و آن هم به این خاطر است که جزئیات گرفته شده فاقد وضوح هستند.

با کمال تعجب باید گفت که گلکسی نوت ۵ برخلاف چیزی که انتظار می رفت، عمل کرد. جزئیات موجود در تصاویر می توانست واضح تر باشد و برخی نقاط روشن موجود در عکس هم سوخته است.  همین مطلب را می توان درباره ی گوشی موتو ایکس پیور ادیشن هم گفت. گوشی موتو ایکس پیور ادیشن با ISO400 دارای بالاترین سطح ISO در این تقسیم بندی بوده و این تکنولوژی در حقیقت یکی از عواملی است که آشکارسازی تصویر را تعیین می کند. این عامل با پیداکردن نقطه ی تعادل مناسب، منجر به گرفتن عکسی بی تقص می شود. اچ تی سی وان A9 هم تصویری خوب به ارمغان آورده ولی به طور غیر طبیعی سرد و با کنتراست بیش از حد است.

گوشی موتو ایکس پیور ادیشن با ISO400 دارای بالاترین سطح ISO در این تقسیم بندی است و ISO در حقیقت یکی از عواملی است که آشکاری تصویر را تعیین می کند.

سه گوشی نکسوس 6P و ال جی جی ۴ و آیفون ۶اس از نظر عملکردی در دسته ی اول قرار می گیرند.

.

تصویر با بزرگ نمایی ۱۰۰ درصد

تصویر با بزرگ نمایی ۱۰۰ درصد

.

صحنه ۲- مسیر صلح آمیز

صحنه هایی که در طول روز گرفته می شوند، به دلیل نور طبیعی و فراوان توسط هر دوربین مدرنی که گرفته شوند، عمدتا بدون مشکل هستند.

صحنه هایی که در طول روز توسط هر دوربین مدرنی گرفته شوند، به دلیل نور طبیعی و فراوان، عمدتا بدون مشکل هستند. تصاویر در چنین مواردی در ISO پایین تر و سرعت شاتر بالاتری گرفته می شوند که همین هم منجر به نویز کمتر و و عدم تاری در عکس می شود.

به طور کلی موتو ایکس پیور ادیشن در این قسمت جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. جزئیات تصویر گرفته شده با دوربین این گوشی، خوب و واضح هستند، رنگ ها واقعی و پویایی عکس هم به خوبی مدیریت می شود.

عکس گرفته شده با گلکسی نوت ۵ هم جزء یکی از تصاویر خوب این دسته بندی است اگرچه بررسی دقیق تر نشان می دهد که این دوربین تا حدودی تصویر را تند و تیز کرده است. گوشی نکسوس 6P هم یک تصویر واقعی با جزئیات عالی و رنگ های جامع و زنده به ارمغان آورده است.

آیفون ۶اس پلاس و اچ تی سی وان A9 صحنه ای نسبتا متفاوت از نظر کیفیت رنگی ارائه داده اند. جدا از رنگ ها، هر دو دوربین جزئیات تصویر را به خوبی نشان می دهند.

با کمال تعجب، ال جی جی ۴ ضعیفترین عملکرد  را در این صحنه داشته و تصویری که توسط این گوشی گرفته شده بیش از حد سرد و تار است.

تصاویر در چنین مواردی در ISO پایین تر و سرعت شاتر بالاتری گرفته می شوند که همین هم منجر به نویز کمتر و و عدم تاری در عکس می شود.

به طور کلی موتو ایکس پیور ادیشن در این قسمت جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

.

تصویر با بزرگ نمایی ۱۰۰ درصد

تصویر با بزرگ نمایی ۱۰۰ درصد

.

صحنه ۳- تابلوهای رنگی

تصویری که در این صحنه توسط موتو ایکس پیور ادیشن گرفته شده، رنگ های طبیعی و جزئیات فراوانی در بردارد.

تصویری که در این صحنه توسط موتو ایکس پیور ادیشن گرفته شده، رنگ های طبیعی و جزئیات فراوانی در بردارد. جزئیات در سراسر عکس روشن است و تقریبا هیچ نویزی هم وجود ندارد. آیفون ۶اس پلاس، نوت ۵، ال جی جی۴ از نظر کیفیت با اختلاف کمی بعد از موتورولا قرار می گیرند. همه ی این گوشی ها تصاویری تقریبا واقعی گرفته اند اگر چه نوت ۵ تا حدودی شفافیت بیش از حدی ارائه داده است و بعد از آن هم در این رده بندی نکسوس 6P قرار می گیرد. کیفیت رنگ این تصویر کمی کمتر از تصاویر دیگر است و گوشی اچ تی سی وان A9 جایگاه آخر را به خود اختصاص داده است. تصویر مربوط به این گوشی هم کیفیت خوبی دارد اما هنگامی که بر روی آن زوم کنیم، جزئیات موجود در تصویر به خوبی تصاویر دیگر نخواهد بود. علاوه بر این رنگ ها هم تا حدودی از رنگ های واقعی آن فاصله گرفته اند.

آیفون ۶اس پلاس، نوت ۵، ال جی جی۴ از نظر کیفیتی با اختلاف کمی بعد از موتورولا قرار می گیرند.

تصویری که در این صحنه توسط موتو ایکس پیور ادیشن گرفته شده، رنگ های طبیعی و جزئیات فراوانی در بردارد.

.

تصویر با بزرگ نمایی ۱۰۰ درصد

تصویر با بزرگ نمایی ۱۰۰ درصد

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر