;
coinex

تلویزیون های هوشمند سامسونگ با اینترنت اشیاء سازگار می شوند

تلویزیون های هوشمند سامسونگ. سامسونگ خبر داد که با تمرکز بر روی ارائه ی خانه ی هوشمند، همه ی تلویزیون های هوشمند این کمپانی از سال ۲۰۱۶ با اینترنت اشیاء (IoT) سازگار می شوند.

سامسونگ خبر داد که با تمرکز بر روی ارائه ی خانه ی هوشمند، همه ی تلویزیون های هوشمند این کمپانی از سال ۲۰۱۶ با اینترنت اشیاء (IoT) سازگار می شوند.

تلویزیون های SUHD این شرکت با اتصال به پلتفرم IoT به نام اسمارت تینگ (SmartThings)، کاربران را قادر می سازد که همه ی دستگاه های هوشمند موجود در خانه از جمله چراغ ها، قفل، ترموستات، سیستم های صدای فراگیر، دوربین های جلوی درب و سنسورهای حرکتی را مدیریت و کنترل کنند.

Hyun Suk Kim، رئیس بخش صفحه نمایش لوازم الکترونیکی سامسونگ گفت: “سری تلویزیون های هوشمند سال ۲۰۱۶ به مشتریان امکانات جدیدی ارائه می دهد و موقعیت پیشروی بازار سامسونگ را به عنوان اولین شرکت عرضه کننده ی تلویزیون های IoT تثبیت می کند.”

قرار است این شرکت در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی (CES) که در هفته ی آینده برگزار می شود، موارد استفاده از تلویزیون های هوشمند فعال با اینترنت اشیا را نشان دهد.

مدیر عامل و بنیانگذار SmartThings گفت: “با تلویزیون های هوشمند سامسونگ که با تکنولوژی اسمارت تینگ کار می کنند، فرصتی ایجاد می شود که می توان به میلیون ها لوازم خانگی نفوذ کرد. با اعمال این تکنولوژی به دستگاه های فعلی خانوار، گام رو به جلوی بزرگی برداشته می شود که تجربه ی استفاده از مزایای یک خانه ی هوشمند را برای همگان آسان می کند.”

رئیس Samsung Electronics در ماه می از یک سری تراشه هایی رونمایی کردند که به طور ویژه برای مکانیسم های IoT طراحی شده است.

تراشه ی کوچک Artik One که برای استفاده در بندهای هوشمند طراحی شده، یک پردازنده ی دو هسته ای با سرعت ۲۵۰ مگاهرتز ، یک سنسور حرکتی ۹ محوره، پشتیبانی از بلوتوث کم انرژی و ۴ مگابایت فلش مموری به نمایش می گذارد.

تراشه ی متوسط Artik Five که برای هاب های هوشمند استفاده می شوند، دارای پردازنده ی دو هسته ای با سرعت ۱ گیگاهرتز، یک دیکدر ویدئو و انکدر، ۵۱۲ مگابایت DRAM و ۴ گیگابایت فلش مموری است.

تراشه ی بزرگ Atrik 10 که برای استفاده به عنوان سرورها و ابرهای شخصی طراحی می شوند و یک پردازنده ی ۸ هسته ای با سرعت ۱.۳ گیگاهرتزی، یک دیکدر و انکدر اچ دی، صوت ۵.۱، هوش محلی، ۲ گیگابایت DRAM و ۱۶ گیگابایت فلش مموری به نمایش می گذارد.

سری تلویزیون های هوشمند سال ۲۰۱۶ به مشتریان امکانات جدیدی ارائه می دهد و موقعیت پیشروی بازار سامسونگ را به عنوان اولین شرکت عرضه کننده ی تلویزیون های IoT تثبیت می کند.

یکی از اعضای تیم توسعه ی این تلویزیون ها می گوید: “ما می خواهیم با استفاده از همان تکنولوژی موجود در تلفن های خود به بازار اینترنت اشیا نفوذ کنیم.”

سامسونگ در ماه سپتامبر در کنفرانس لوازم الکترونیکی مصرفی IFA در برلین، از یک سری دستگاه های متناسب با IoT و ارائه ی خانه های هوشمند خود پرده برداری کرد که از جمله ی آنها می توان به هاب اسمارت تینگ تجدید یافته، یک سنسور به نام SleepSense که برای پیگیری کیفیت خواب با دقت ۹۷ درصدی استفاده می شود، ماشین لباسشویی هوشمند سازگار با برنامه های اندرویدی و آی او اسی برای هشدارها اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت سامسونگ الکترونیک می گوید: “اینترنت اشیا این پتانسیل را دارد که اقتصاد و جامعه ی ما را تغییر دهد و به عبارتی سبک زندگیمان را عوض کند.”

او این وعده را داده است که تا سال ۲۰۱۷، ۹۰ درصد از همه ی دستگاه های سامسونگ با IoT فعال می شوند.

سامسونگ همچنین در نظر دارد تا تلویزیون های هوشمند خود را به عنوان اکوسیستم نسل بعدی برای بازی ایجاد کند.

 علی رغم نقد و انتقاداتی که در ماه فوریه به تلویزیون های هوشمند سامسونگ شد مبنی بر اینکه این دستگاه ها از کاربران اطلاعات دریافت می کنند و این اطلاعات را به اشخاص ثالث از جمله ارائه دهندگان خدمات ابری تحویل می دهند؛ باز هم سامسونگ شاهد رشد کلی در فروش این تلویزیون ها به ویژه در شمال امریکا  و اروپا بوده و گفته می شود که سود خالص فصل سوم آن، ۴.۸ میلیارد دلار بوده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: zdnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر