;
coinex

کل جهان هستی در یک نگاه

 جهان هستی بسیار گسترده است؛ تا حدی که نمی توان آن را در قالب یک منظره متصور شد.
جهان هستی بسیار گسترده است؛ تا حدی که نمی توان آن را در قالب یک منظره متصور شد.
اما موسیقیدان پابلو کارلوس بوداسی، توانسته با استفاده از تصاویر ناسا و پرینستون، نقشه ای الگوریتمی از جهان هستی را ایجاد کند. تصویر دایره ای که می بینید، هستی قابل مشاهده را در یک تصویر نشان می دهد.
خورشید ما و منظومه ی شمسی در مرکز این تصویر قرار دارند و اطراف آن را حلقه ی سفید کهکشان راه شیری فرا گرفته است. در این تصویر از درون به بیرون، بازوی پرسئوس یا برساووش از کهکشان راه شیری، حلقه ی کهکشان های نزدیک مانند اندرومدا، سایر فضای شبکه ی کیهانی، تشعشعات ریزموج های کیهانی در پس زمینه (که باقیمانده ی انفجار بزرگ است)، و در نهایت حلقه ی پلاسما شکل که توسط انفجار بزرگ به وجود آمده است، را می بینید.
با استفاده از لگاریتم می توان اعداد بزرگ را قابل درک کرد؛ در این مورد از لگاریتم برای قابل درک کردن فواصل زیاد استفاده شده است. به جای نشان دادن تمام قسمت های جهان هستی در نمودار خطی، هر قطعه از دایره می تواند نشان دهنده ی یک میدان دید باشد که چندیدن برابر بزرگتر است. به همین دلیل است که کل هستی قابل مشاهده می تواند در یک دایره قرار بگیرد. این ایده، روز تولد پسر بوداسی، زمانیکه برای او هگزافلکساگون درست می کرد به وجود آمد.
بوداسی طی ایمیلی به خبرنگار TechInsider گفت: “زمانیکه داشتم برای پسرم هگزافلکساگون درست می کردم، از طرح های حلقوی کیهانی و منظومه ی شمسی استفاده کردم. آن روز ایده ی چشم انداز لگاریتمی ایجاد شد و در روزهای بعد توانستم با استفاده از تصاویر ناسا و برخی خلاقیت های خودم، این تصویر را با فتوشاپ ایجاد کنم.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    شبیه مردمک چشمه

    پاسخ