;
coinex

خشکسالی در کالیفرنیا حیات میلیونها درخت را تهدید می کند

خشکسالی در کالیفرنیا حیات میلیونها درخت را تهدید می کند
خشکسالی در کالیفرنیا درختان این ایالت را با استرس مواجه کرده است؛ و ممکن است به مرگ آنها منجر شود.
ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﻣﻂﺎﻟﻌﺎﺕ ﺟﺪﻳﺪﻱ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻛﺎﺩﻣﻲ ﻣﻠﻲ ﻃﺒﻴﻌﺖ صورت گرفته، در صورت تداوم خشکسالی، ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﺑﻪ اﺳﺘﺮﺱ ﺩﭼﺎﺭ ﺷﺪﻩ و ﺷﻤﺎﺭ ﺯﻳﺎﺩﻱ اﺯ ﺁﻧﻬﺎ اﺯ اﺳﺘﺮﺱ ﻧﺎﺷﻲ اﺯ ﺧﺸﻜﺴﺎﻟﻲ از بین خواهند رفت.
اﺯ ﺁﻧﺠﺎﻳﻴﻜﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﻛﺎﻟﻴﻔﺮﻧﻴﺎ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺣﻴﺎﺗﻲ اﺳﺖ، اﻳﻦ ﻣﺴﺎﻟﻪ می ﺘﻮاﻧﺪ اﻳﻦ اﻳﺎﻟﺖ ﺭا ﺑﺎ ﺑﺤﺮاﻥ ﻣﻮاﺟﻪ ﻛﻨﺪ.
ﮔﺮﮒ ﺁﺳﻨﺮ، ﻣﺪﻳﺮ اﻳﻦ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ و ﺑﻮﻡ ﺷﻨﺎﺱ موسسه ی ﻋﻠﻤﻲ Carnegie ﺩﺭ اﺳﺘﻨﻔﻮﺭﺩ ﺩﺭ ﻳﻚ ﺑﻴﺎﻧﻴﻪ ی ﻣﻂﺒﻮﻋﺎﺗﻲ اعلام کرد: “ﻛﺎﻟﻴﻔﺮﻧﻴﺎ ﺑﺮاﻱ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺁﺏ و ﺫﺧﺎﻳﺮ ﻛﺮﺑﻦ ﺑﻪ ﺟﻨﮕﻞ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﻭاﺑﺴﺘﻪ اﺳﺖ. همچنین نقش کلیدی این جنگل ها ﺑﺮاﻱ ﺗﻮﻟﻴﺪ اﻟﻮاﺭ، ﺟﻠﺐ ﺗﻮﺭﻳﺴﺖ و تجدید حیات، اهمیت ویژه ای از لحاظ ﺑﻮﻡ ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ، ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ و اﻗﺘﺼﺎﺩﻱ به آنها می بخشد.”
ﺧﺸﻜﺴﺎﻟﻲ ﺩﺭ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﺎﻝ اﺧﻴﺮ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻃﺎﻋﻮﻥ ﺳﺮاﺳﺮ ﻛﺎﻟﻴﻔﺮﻧﻴﺎ ﺭا ﻓﺮاﮔﺮﻓﺘﻪ و ﺗﻘﺮﻳﺒﺎ 80 ﺩﺭﺻﺪ اﻳﻦ اﻳﺎﻟﺖ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻛﺎﻣﻞ ﺧﺸﻚ ﺷﺪﻩ اﺳﺖ. ﺗﺼﻮﻳﺮ ﺯﻳﺮ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺧﺸﻚ ﺷﺪﻩ ﺭا ﺗﺎ 29 ﺩﺳﺎﻣﺒﺮ 2015 ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ. بخش هایی که با قرمز تیره نشان داده شده، با بیشترین خشکی روبرو هستند؛ با روشن تر شدن رنگ قرمز، از شدت خشکی کاسته می شود.

خش هایی که با قرمز تیره نشان داده شده، با بیشترین خشکی روبرو هستند؛ با روشن تر شدن رنگ قرمز، از شدت خشکی کاسته می شود. .

دانشمندان برای بررسی تاثیر خشکسالی روی درختان، حجم آب موجود در برگ ها را با استفاده از سنسورهای مخصوص و تصاویر ماهواره ای، طی چهار سال گذشته اندازه گیری کرده اند. آب موجود در برگ درختان به آب کانوپی معروف است، و معیار خوبی برای تعیین سطح سلامتی درخت و در نتیجه معیار درستی برای تعیین تاثیر استرس خشکسالی و اشتعال پذیری درختان محسوب می شود. (اشتعال پذیری درختان، برای پیش بینی آتش سوزی های طبیعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است)
دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که از سال 2011 درختان، 30 درصد آب کانوپی خود را از دست داده اند. در تصویر زیر شاهد تاثیر فقدان آب هستید. در تصویر زیر، رنگ قرمز روشن بیانگر درختانی است که بیشترین آسیب را دیده اند، و نقاط مشکی، مناطقی را نشان می دهند که در اثر آتش سوزی طبیعی کاملا از بین رفته است.

در تصویر زیر، رنگ قرمز روشن بیانگر درختانی است که بیشترین آسیب را دیده اند، و نقاط مشکی، مناطقی را نشان می دهند که در اثر آتش سوزی طبیعی کاملا از بین رفته است..

دانشمندان خاطر نشان کردند که حجم گسترده ی آب از دست رفته، استرس شدید درختان را نشان می دهد. تا پایان سال 2015، 565 میلیون درخت علائم استرس ناشی از خشکسالی را از خود نشان داده اند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این درختان از بین خواهند رفت. اما در هر حال، حیات درختان کالیفرنیا در خطر است و نابودی آنها، حیات زمین را با مشکل مواجه می کند.
آسنر در ادامه ی این بیانیه گفت: “خشکسالی در کالیفرنیا، جنگل های این منطقه را با خطر عظیمی مواجه کرده است. در دراز مدت تاثیر این شرایط روی اکوسیستم، حیات جانوران این منطقه و تنوع زیستی آن مشخص خواهد شد.”
تصویر زیر به وضوح شاهد کاهش سطح آب کانوپی در درختان است. در بخش هایی که با قرمز تیره مشخص شده، درختان آب بیشتری از دست داده اند، در حالیکه قسمت های زرد رنگ، کمترین حد از دست رفتگی آب را نشان می دهد. نقاط مشکی رنگ، بیانگر مناطقی است که در اثر آتش سوزی طبیعی کاملا از بین رفته اند.

ر بخش هایی که با قرمز تیره مشخص شده، درختان آب بیشتری از دست داده اند، در حالیکه قسمت های زرد رنگ، کمترین حد از دست رفتگی آب را نشان می دهد. نقاط مشکی رنگ، بیانگر مناطقی است که در اثر آتش سوزی طبیعی کاملا از بین رفته اند.
دانشمندان بار دیگر در آگوست 2016 به بررسی درختان این منطقه می پردازند، آنها امیدوارند که بعد از زمستانی مرطوب، که در اثر سیستم El Nino به وجود خواهد آمد، بهبودی در اوضاع بیایند.
آسنر در روز نامه ی Los Angeles Times گفت: “تصور آن مشکل به نظر می رسد، اما حیات حجم گسترده ای از درختان در خطر است. تنها از طریق اندازه گیری دوباره در موعد مقرر می توانیم پیش بینی های بعدی را اعلام کنیم.”
پیش بینی شده است که الگوی آب و هوایی El Nino، در این زمستان باران مورد نیاز کالیفرنیا را محیا خواهد کرد. اما قطعا برای درمان 4 سال خشکسالی کافی نخواهد بود.
اطلاعات بیشتر در این زمینه به دانشمندان کمک می کند که میزان آسیب پذیری درختان را بدانند و برای کاهش اثرات تخریبی آنها تلاش کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر