;
coinex

اسنپدراگون 802A کوالکام ، نسلی جدید در تراشه های infotainment (نمایشگاه CES 2016)

اسنپدراگون 802A کوالکام ، نسلی جدید در تراشه های infotainment (نمایشگاه CES 2016)

تراشه اسنپدراگون 802A کوالکام ساعاتی پیش در کنفرانس کوالکام معرفی شد.

ساعاتی پیش از همکاری کوالکام و آئودی صحبت کردیم و گفتیم که کوالکام، کانسپت آئودی Q7 را برای آزمون کاراییِ تراشه اسنپدراگون 602A خود انتخاب کرد. کوالکام به جز این، غافلگیری دیگری برای علاقمندانش داشت و از تراشه بسیار پیشرفته تر اسنپدراگون 802A خود در نمایشگاه CES 2016 رونمایی کرد.

این تراشه پردازش و رندر گرافیکی را با یک مودم دیتای LTE یکپارچه ترکیب کرده است.

همان طور که در گذشته نیز به آن اشاره کردیم، infotainment ترکیبی از کلمات entertain به معنی سرگرمی و inform به معنی اطلاع و آگاهی است و تراشه های اینفوتینمنت نیز به تراشه هایی با کیفیت بالا گفته می شود که کیفیتی در سطح صنعت اتومبیل سازی و ماشین های پیشرفته امروز ارائه می دهند.

استفاده از تراشه های اینفوتینمنت کوالکام در صنعت اتومبیل سازی

تراشه جدید اسنپدراگون 802A کوالکام، یک سیستم روی تراشه (SoC) است که ماده سیلیکون و حتی نرم افزار را ترکیب کرده و از یک واحد پردازش مرکزی 64 بیتی و یک پردازنده گرافیکی یا همان GPU تشکیل شده است. برنامه ای که به این چیپست قدرت می دهد توسط پلتفرم یادگیری عمیق کوالکام، Zeroth برنامه نویسی شده است؛ یک تکنولوژی که برای تشخیص اشیایی که از طریق دوربین آن ها را می بیند و همچنین تجزیه و تحلیل بسیار زیاد بر روی تصاویر اشیاء مشابه، طراحی شده است.

ناکول دوگال، نائب رئیس کوالکام در یک تماس تلفنی با وب سایت CNET به این موضوع اشاره کرد که یک چیپ مودم LTE می تواند با اسنپدراگون 802A ادغام شود تا دیتا را بر روی بورد و بدون نیاز به عنصری خارجی فراهم آورد؛ این دیتا می تواند برای جستجوی مقصد، ترافیک و سایر اطلاعات مفید و سودمند برای راننده استفاده شود.

برای جلوگیری از هک شدن، اسنپدراگون 802A کوالکام از تکنولوژی hypervisor بهره می برد، این تراشه برای عدم تداخل با سایر پردازش ها و ایزوله بودن آن برای امنیت بیشتر از تکنولوژی هایپروایزر و ماشین مجازی بهره می برد.

اسنپدراگون 602A کوالکام که سال گذشته در نمایشگاه CES 2015 معرفی شده بود، امسال راه خود را به کانسپت آئودی Q7 باز کرد

اسنپدراگون 602A کوالکام که سال گذشته در نمایشگاه CES 2015 معرفی شده بود، امسال راه خود را به کانسپت آئودی Q7 باز کرد اما به دلیل چرخه ساخت طولانی مدت صنعت اتومبیل سازی، انتظار نمی رود تراشه اسنپدراگون 802A کوالکام تا چند سال آینده بتواند اتومبیلی را به عنوان مقصد خود برای تست و پیاده سازی بیابد.

.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر