;
coinex

قابلیت نایت شیفت آی او اس

قابلیت نایت شیفت آی او اس هم اکنون توجه توسعه دهندگان را به خود جلب کرده است.

قابلیت نایت شیفت آی او اس هم اکنون توجه توسعه دهندگان را به خود جلب کرده است.

 اپل در حال کار بر روی قابلیتی است که در نسخه ی بعدی آی او اس (سیستم عامل موبایل برای آیفون و آیپد) به کار می رود و اثرات نامطلوب استفاده در شب را به حداقل می رساند. دیروز نحوه ی فعال کرن این قابلیت جدید را توضیح دادیم.

iOS 9.3 که در حال حاضر برای توسعه دهندگان در دسترس است و به زودی برای عموم هم عرضه می شود، با قابلیت نایت شیفت همراه می شود. هنگامی که نایت شیفت را فعال می کنید، بسته به اینکه در چه تایمی از روز باشید، رنگ صفحه نمایش گوشی شما تغییر می کند؛ به این صورت که هنگامی که خورشید غروب می کند و هوا رو به تاریکی می رود، رنگ ها گرمتر می شوند و به هنگام صبح، به حالت عادی باز می گردند.

در حقیقت این قابلیت، نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده اند که این نور آبی ساطع شده به هنگام شب، عملکرد مغز را مختل کرده و فرایند خوابیدن و از خواب برخاستن را نیز سخت می کند.

اما این اولین بار نیست که توسعه دهندگان به فکر توسعه ی چنین قابلیتی افتاده اند. برنامه ی محبوبی به نام f.lux چندین سال است که بر روی مک، کامپیوتر شخصی و لینوکس در دسترس است و دمای رنگ دسکتاپ و لپ تاپ ها را تنظیم می کند. (f.lux در واقع نسخه ای هم برای آیفون داشته است، اما اپل گفت که f.lux شرایط این شرکت را نقض می کند و به این ترتیب f.lux در ماه نوامبر برای این محصولات غیرفعال شد.)

نویسنده ی تک اینسایدر اینگونه می نویسد: من عاشق برنامه ی f.lux هستم و بدون آن نمی توانم از دستگاه خود در شب استفاده کنم. انتظار دارم این قابلیت نایت شیفت که برای آیفون عرضه می شود به خوبی f.lux اجرا شود. با توجه به اینکه کار با گوشی قبل از خواب به طرق مختلف و برای کارهایی مانند تنظیم آلارم، خواندن مقاله، مرور کردن یا بروزینگ رسانه های اجتماعی و … حذف نشدنی است، استفاده از این قابلیت امری ضروری محسوب می شود.

در زیر رنگ های ساطع شده از صفحه نمایش گوشی را هنگامی که f.lux فعال نشده است، مشاهده می کنید:

رنگ های ساطع شده از صفحه نمایش گوشی را هنگامی که f.lux فعال نیست مشاهده می کنید:

.

در این قسمت هم هنگامی که f.lux ساطع می شود، این رنگ ها نشان داده شده اند:

هنگامی که f.lux ساطع می شود، این رنگ ها نشان داده شده است

.

در زیر هم صفحه نمایش مک بوک پرو را برای دو حالتی که f.lux فعال و غیر فعال است، مشاهده می کنید:

صفحه نمایش مک بوک پرو را مشاهده می کنید برای دو حالتی که f.lux فعال و غیر فعال است

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر