;
coinex

شرکت شیائومی ؛ با ارزش ترین استارت آپ جهانی

شرکت شیائومی، با ارزش ترین استارت آپ جهانی در سال گذشته شناخته شد.

شرکت شیائومی، با ارزش ترین استارت آپ جهانی در سال گذشته شناخته شد.

شرکت شیائومی یکی از بزرگترین شرکت های الکترونیکی در زمینه طراحی، توسعه و فروش گوشی های هوشمند، برنامه های تلفن همراه و لوازم الکترونیکی مصرفی است. این شرکت از ابتدای انتشار اولین گوشی هوشمند در ماه اوت سال 2011 سهم بزرگی از بازار چین را بدست آورد.

شرکت شیائومی یک کمپانی اینترنتی چینی است که به تازگی در میان تولید کنندگان برتر گوشی هوشمند در جهان قرار گرفته است. این کمپانی در سال 2015 بیش از 70 میلیون گوشی هوشمند به مصرف کنندگان سراسر جهان عرضه کرد و قبل از آن نیزدر سال 2014 توانست بیش از 61 میلیون گوشی را روانه بازار کند.

لی جان بنیانگذار و مدیر شرکت شیائومی ، یکی از 70 میلیون گوشی هوشمند عرضه شده این کمپانی در سال 2015 را در دست گرفته است.

لی جان بنیانگذار و مدیر شرکت شیائومی ، یکی از 70 میلیون گوشی هوشمند عرضه شده این کمپانی در سال 2015 را در دست گرفته است. 

.

اگر چه شیائومی پیش بینی اولیه خود را بر روی فروش 100 میلیون گوشی هوشمند تخمین زده بود، اما در ماه جولای سال گذشته این رقم را به 80 میلیون فروش گوشی اصلاح کرد. دلیل این امر نیز اشباع بازار چین و افزایش رقابت در بین کمپانی های تولید کننده گوشی چینی در این کشور بود. این کمپانی رشد فروش 15 درصدی را تجربه کرد در حالیکه رشد کمپانی های چینی در این صنعت رقم 12 درصدی را نشان می داد.

شرکت شیائومی در نشست سالیانه خود در روز جمعه اعلام کرد با اینکه بازار گوشی های هوشمند به طور کلی در سال 2015 در چین کاهش یافته، فروش شیائومی رشد قابل قبولی داشته و این کمپانی محصولات خود را افزایش داده است. وی اضافه کرد، با توجه به آمار و ارقام ” ما به عنوان برترین تولید کننده گوشی های هوشمند، بیشترین سهم بازار سال 2015 چین را، به خود اختصاص داده ایم.”

دوازده ماه پیش، پس از آنکه شیائومی افزایش فروش 1.1 میلیارد دلار از 45 میلیارد دلار مطرح شده را به دست آورد، این کمپانی به عنوان با ارزش ترین استارت آپ راه اندازی شده در جهان شناخته شد. تحلیلگر اقتصادی بن تامپسون در یک یاد داشت اینچنین نوشت: ” شیائومی مدتها در تلاش، برای توجیه این رقم ارزیابی بود و شاید این موضوع نشان دهد که این شرکت مدت طولانی است که آمار غیر واقعی اعلام می کند.”

شرکت شیائومی منحصر بفرد ترین کمپانی در میان تولید کنندگان گوشی در جهان است که محصولات خود را در تعداد بسیار محدودی از کشور های جهان به فروش می رساند و مهمترین بازار آن در خود کشور چین است. با این حال انتظار می رود این شرکت فروش گوشی های هوشمند خود را به کشور های دیگر گسترش دهد. پیش بینی می شود امسال شرکت شیائومی به سمت بازار های ایالات متحده، آمریکای لاتین و اروپای شرقی حرکت کند و اینگونه برای به دست آوردن سهم بیشتری در بازار های جهانی، یورش آورد. در اوایل این ماه خبری مبنی بر فروش 10 میلیون شیائومی بند در تکرا عنوان شد که به توجه این شرکت به بازار پوشیدنی های هوشمند نیز اشاره دارد.

یکی از بزرگترین چالش های پیش روی شرکت شیائومی، حرکت از مسیر فروش گوشی در آسیا و آمریکای جنوبی به بازار های کشورهای توسعه یافته تر است که دادخواهی و ثبت اختراع، با قوانین IP (یا مالکیت فکری به حقوقی گفته می شود که به صاحبان آن حق بهره وری از فعالیت های فکری و ابتکاری انسان را می دهد و ارزش اقتصادی و قابلیت داد و ستد دارد) قوی تری در آنجا اجرا می شود.

فروش گوشی های شیائومی درهند که دومین بازار بزرگ این شرکت است پس از آنکه کمپانی اریکسون ادعا کرد که شرکت شیائومی حقوق ثبت اختراع یکی از محصولاتش را نقض کرده، ممنوع شد. در ماه دسامبر شرکت شیائومی با امضا یک قرارداد با تراشه ساز بزرگ ایالات متحده، کوالکام، گسترش فروش محصولات خود به بازار های ایالات متحده را هموار تر کرد.

در سه ماهه سوم سال 2015، این کمپانی به عنوان پنجمین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان معرفی شد.

درچین اگر چه کمپانی هواوی حرف اول را می زند. اما در سه ماهه سوم سال 2015 در هند، شرکت شیائومی در آمار عرضه محصولات، رشد 46 درصدی نقطه ای سالانه را نشان می دهد. در همان زمان بازار هند به طور کلی رشد 20 درصدی را نشان می داد.

در حالی که 90 درصد از درآمد شرکت شیائومی از فروش گوشی های هوشمند است. اما این شرکت در حال تلاش برای ایجاد یک اکو سیستم از محصولات و خدمات، برای کاهش وابستگی خود به فروش گوشی است. هرچند که تا به امروز چنین برنامه ای از این شرکت دیده نشده و شواهد چیزی غیر آن را نشان می دهد.

شرکت شیائومی در سال 2014 فروشگاه اختصاصی اپلیکیشن، برای سیستم عامل اندروید در گوشی های شیائومی را راه اندازی کرد. اپلیکیشن استور شیائومی در حال حاضر تنها به کاربران چینی خدمات ارائه می دهد. هم اکنون در هر روز به طور متوسط 50 میلیون دانلود اپلیکیشن از آۀن صورت می پذیرد. در نوامبر 2014 شرکت شیائومی برای 10 میلیاردمین دانلودی که از اپ استور این شرکت صورت گرفت جشن ویژه ای برگزار کرد. به احتمال زیاد در آینده ای نه چندان دور از این شرکت چیز هایی بیشتری به گوش خواهد رسید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ibtimes


عصر تکنولوژی، تکرا 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر