;
coinex

انفجار خورشیدی ثبت شده توسط رصدخانه ی دینامیک خورشیدی ناسا

انفجار خورشیدی ثبت شده توسط رصدخانه ی دینامیک خورشیدی ناسا
انفجار خورشیدی و موج پلاسمایی عظیمی توسط ناسا به ثبت رسیده است.
خورشید، از روی زمین یک توپ گرم و شگفت انگیز دیده می شود که به ما حیات می بخشد. اما در حقیقت خورشید یک حجم انبوه از مغناطیس و انرژی است که سطح آن به طور منظم فوران کرده و پلاسما و تشعشعات مشخصی را به شدت به اطراف پرتاب می کند.
رصدخانه ی دینامیک خورشیدی ناسا اخیرا فیلمی از یک انفجار خورشیدی را به ثبت رسانده که پیچ و خم های شعله های آتش و خمیدگی آبشاری و قوسی شکل از پلاسما را در میدان مغناطیسی خورشید، و بازگشت آن را نشان می دهد.
این انفجار، در بالای تصویر و در سمت راست آن قابل مشاهده است.
این انفجار خورشیدی احتمالا زنجیره ای از قوس های مغناطیسی را نشان می دهند. (منظور از قوس های مغناطیسی، انفجار پلاسمای داغ در سطح خورشید و پیچیدگی آن در میدان مغناطیسی خورشید است)
این قوس مانند یک موج عظیم که سطح خورشید را می پوشاند، در تصویر مشخص شده است.
این قوس ها نور فرابنفش از خود ساتع می کنند که با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست، اما ناسا در این ویدئو آنها را با رنگ برنزی مشخص کرده است.
هرچند وقت یکبار یک انفجار قدرتمند در سطح خورشید به وجود آمده و مواد مشخصی را منتشر می کند. قدرت برخی از انفجارهای خورشیدی تا حدی ست که مواد پرتاب شده، سطح خورشید را ترک کرده و وارد جو فضا می شوند، و هرآنچه را که در مسیر آنها باشد با پلاسمای داغ و تشعشعات خود می سوزانند.
خوشبختانه این انفجار اخیر در ماه دسامبر، هیچگونه آسیبی را به دنبال نداشته است، یکی از دلایل آن، بازگشت مواد پرتاب شده به سطح خورشید است.
ناسا با همکاری ماموران دولتی در تلاشند که زمین را از یکی از این انفجارهای خورشیدی حفظ کنند. یک انفجار با قدرت کافی می تواند شبکه های برق و سیستم های ارتباطی را به طور کل از بین ببرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر