;
coinex

سایبورگ های نظامی به دست دانشمندان دولت آمریکا ساخته می شوند

سایبورگ های نظامی به دست دانشمندان دولت آمریکا ساخته می شوند
سایبورگ های نظامی یکی از اهداف بلند پروازانه ی دانشمندان آژانس تحقیقات پیشرفته ی دفاعی ارتش DARPA محسوب می شود. آنها در نظر دارند که با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، سربازانی را با قابلیت های فوق بشری ایجاد کنند.
این پروژه که طراحی سیستم مهندسی عصبی NESD نام دارد، از یک دستگاه کوچک بشری قابل کاشت تشکیل می شود؛ و می تواند داده ها را با سرعت زیادی بین مغز و الکترونیک ها انتقال دهد.
این آژانس طی یک بیانیه، نحوه ی عملکرد آن را به این شکل توضیح داده است: “این رابط مانند یک مترجم یا برگرداننده عمل می کند. به این معنی که در آن زبان الکتروشیمیایی مورد استفاده توسط عصب های مغز، به یک و صفر های زبان برنامه نویسی تکنولوژی اطلاعات، تبدیل و ترجمه می شود.”
یکی از برنامه های کاربردی بالقوه که این آژانس به آن اشاره کرده است وسیله ای بود که می توانست نقص یا کمبود بینایی و شنوایی را جبران کند.
این وسیله به نوعی مانند مودم های وای فای برای مغز عمل می کند. هدف کلی این برنامه اتصال مغز با یک کامپیوتر یا هر دستگاه هوشمند دیگر است. تحقق این برنامه به معنی دسترسی سریعتر به اطلاعات بوده و دیگر نیازی به نگاه کردن به صفحه ی نمایشگر نیست؛ چرا که اطلاعات مستقیما وارد مغز می شوند. یکی دیگر از اهداف این پروژه، کنترل همه چیز با مغز است.
فیلیپ ابولدا، مدیر برنامه ی NESD در یک بیانیه عنوان کرد: “با توجه به تکنولوژی های حال حاضر، برقراری ارتباط بین مغز و کامپیوتر، مانند این است که سعی کنیم ارتباط بین دو ابر کامپیوتر را از طریق مودم های 300 علامت در ثانیه ایجاد کنیم. و حالا شرایط و امکاناتی را تصور کنید که آپگرید ابزارهای در دسترس به وجود خواهند آورد. با شرایط جدید در واقع می توانیم کانال و ارتباطی را بین مغز انسان و الکترونیک مدرن ایجا کنیم.”
این برنامه کمی دور از ذهن و انتظار به نظر می سد، چرا که دفتر تکنولوژی زیستی DARPA قرار است اواخر این ماه دور نمای این برنامه، اهداف و تحقیقات مورد نیاز این برنامه را مطرح کند. این آژانس سرمایه گذاری 60 میلیون دلاری را در طول چهارسال برای سایبورگ های نظامی برآورد کرده است. البته هدف برنامه ی DARPA فقط معطوف به اهداف نظامی نخواهد بود. بسیاری از تکنولوژی هایی که توسط این آژانس توسعه یافته است، بعدها به استفاده عموم رسیده اند، از جمله ی آنها می توان به اینترنت و سیستم های موقعیت یابی جهانی اشاره کرد.
دکتر جاستین سانچز، عصب شناس و مدیر برنامه در دفتر تکنولوژی زیستی DARPA نظر خود را در باره ی 30 سال آینده به این شکل بیان کرده است: “جهانی را تصور کنید که برای کنترل همه چیز در محیط اطراف تنها از مغرتان استفاده می کنید. تصور کنید که تمام چیز های داخل منزل را تنها با سیگنال های مغزی کنترل می کنید. و یا اینکه می توانید تنها از طریق فعالیت های عصبی مغزی با دوستان و خانوده تان ارتباط برقرار کنید.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر