;
coinex

ماشین های ضد مرگ ولوو تا سال 2020 تحقق می یابند

ماشین های ضد مرگ ولوو تا سال 2020 تحقق می یابند
ماشین های ضد مرگ ولوو ؛ هدف بلند مدت این کمپانی تا سال 2020، تحقق خواهند یافت.

در سال 2007 ولوو یکی از اهداف اصلی خود را به این شکل بیان کرد که صاحبان یا مسافران ماشین های ولوو با مرگ یا آسیب جدی روبرو نخواهند بود.
کمپانی ولوو به این نتیجه رسیده است که با استفاده از سنسور ها و سایر تکنولوژی های پیشرفته و تعبیه آنها در ماشین، می تواند احتمال برخورد و تصادف را کاهش دهد. بنابراین، همزمان با پیشرفت تکنولوژی در هر سال، ولوو هم نسبت به تعبیه ی این تکنولوژی های امنیتی در ماشین های خود اقدام کرد.
لکس کرسمیکر، مدیر عامل ولوو در آمریکای شمالی به خبرنگار Tech Insider گفت: “و حالا که تقریبا ده سال از آن زمان می گذرد، ولوو هم به هدف خود که همان تولید امن ترین ماشین هاست، تزدیک می شود. ما به سمت این هدف گام برمی داریم، ما به زمانی نزدیک می شویم که حقیقتا هیچ کسی در ماشین های ما کشته نخواهد شد.”

ماشین های ضد مرگ ولوو تا سال 2020 تحقق می یابند
ولوو هرساله در کشور سوئد به تحقیقات در زمینه ی نحوه ی کشته شدن شدن افراد در حوادث رانندگی مربوط به ماشین های خود می پردازد، و تنها یک مورد در نسل قبلی ولوو XC90 یافت شد.
طبق آخرین اطلاعات امنیتی موسسه ی امنیت بزرگراه ها، بین سال های 2009 تا 2012 هیچ کس در ماشین های ولوو XC90 جان خود را از دست نداده است.
اما به اعتقاد کرسمیکر، به منظور تحقق ماشین های ضد مرگ ولوو باید به سمت ماشین های تمام خودران حرکت کنند. کرسمیکر اضافه کرد: “تقریبا چهار یا پنج سال پیش بود که از ماشین های خودران حرف زدیم؛ که آن هم بر اساس اهدافمان بر مبنای ماشین های ضد مرگ بود. و البته ناگفته نماند که این ماشین ها در آن زمان از محبوبیت چندانی برخوردار نبودند. اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که اگر چیزی شبیه به ماشین های خودران را تولید نکنیم و امکان استفاده از قابلیت های تکنیکی موجود را نداشته باشیم، به دورنمای سال 2020 خود دست نخواهیم یافت.”
بدین ترتیب، ولوو در چند سال اخیر به تحقیقات گسترده ای در زمینه ی توسعه ی قابلیت های شبه خودران در ماشین های خود پرداخته است. برای مثال آخرین نسخه ی ولوو S90 از دستیار پایلوت برخوردار بود؛ دستیار پایلوت به ماشین این امکان را می دهد که تا سرعت 80 مایل بر ساعت (128 کیلومتر بر ساعت) کنترل خود را در اختیار داشته باشد. و بنا به گفته ی کرسمیکر، ولوو قصد دارد که سیستم های شبه خودران بیشتری را در نسل بعدی ماشین های خود بگنجاند.
در حال حاضر، ولوو از ماشین های تمام خودران برخوردار است و مهندسان آن مراحل آزمایشی آن را پشت سر می گذارند. ولوو قصد دارد برای آغاز سال 2017، برنامه ی DriveMe (من را بران) را در گوتنبرگ سوئد عملی کند. در این برنامه، 100 مشتری می توانند ولوو XC90 را قرض گرفته و در جاده های مخصوص در نظر گرفته شده برای این برنامه، حالت خودران آن را امتحان کنند. بنا به گفته ی کمپانی ولوو، این اولین آزمون بلند مدت و پر بازده برای ماشین های خودران ولوو خواهد بود.
کرسمیکر اعلام کرد که این شرکت همچنان به اضافه کردن قابلیت های خودران خود ادامه خواهد داد، اما قطعا دور نمای شرکت در سال 2020 قابل دستیابی خواهد بود.
او می گوید: “ما تا سال 2020 سفری را پیش رو داریم که تکنولوژی های متفاوت را در گام های متفاوت در ماشین ها تعبیه کنیم. قطعا آسان نخواهد بود، اما از آنجاییکه می توانیم از تکنولوژی های موجود بهره مند باشیم، مرحله به مرحله پیش خواهیم رفت.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر