;
coinex

ماشین های سوخت هیدروژنی و نحوه ی عملکرد آنها

ماشین های سوخت هیدروژنی و نحوه ی عملکرد آنها
ماشین های سوخت هیدروژنی کار خود را آغاز کرده اند.
هوندا اخیرا تایید کرد که در اواخر سال 2016، خودرو سواری خود را با نام هوندا کلریتی عرضه خواهد کرد. اما هوندا تنها تولید کننده ی ماشین های سوخت هیدروژنی محسوب نمی شود. لکسوس یکی دیگر از تولید کنندگان این عرصه است که اخیرا کانسپت سوخت هیدروژنی خود را با نام LF-LC در نمایشگاه ماشین دیترویت به نمایش گذاشت؛ در این بین آئودی هم از قافله عقب نماند و از کانسپت h-tron کواترو را رونمایی کرد، این کانسپت با یکبار سوخت گیری کامل، قابلیت طی 372 مایل معادل 598 کیلومتر را دارد.
اما تویوتا با 23 سال سابقه در زمینه ی طراحی و تولید ماشین های سوخت هیدروژنی، از 14 ژانویه ی سال جاری تا به حال، 64 ماشین سوخت هیدروژنی خود را با نام Mirai در کالیفرنیا به فروش رسانده است.
برای اطلاعات بیشتر در زمینه ی عملکرد ماشین های سوخت هیدروژنی با تکرا همراه شوید.

ماشین های هیدروژنی، دقیقا مانند ماشین های الکتریکی که قابلیت شارژ شدن دارند، از موتورهای الکتریکی برخوردارند. اما تفاوت این دو موتور در نحوه ی تامین نیروی آنهاست
کریگ اسکات، مدیر ملی تکنولوژی های پیشرفته ی کمپانی تویوتا نحوه ی عملکرد این ماشین ها را به راحتی توضیح داده است؛ بای این منظور کافیست ماشین های الکتریکی را در نظر بگیرید که قادر به تولید نیروی الکتریکی مورد نیاز خود هستند. ماشین های هیدروژنی، دقیقا مانند ماشین های الکتریکی که قابلیت شارژ شدن دارند، از موتورهای الکتریکی برخوردارند. اما تفاوت این دو موتور در نحوه ی تامین نیروی آنهاست. در ماشین های الکتریکی، باطری قدرت موتور را تامین می کند؛ اما در ماشین های هیدروژنی، بسته ی سلول های سوختی انرژی الکتریسیتیه ی مورد نیاز موتور را فراهم می کند.
حجم سلول های سوختی، از طریق واکنش هیدروژن فشرده شده در مخزن و اکسیژن هوا، نیروی مورد نیاز موتور را فراهم می کند. محصول این واکنش، الکتریسیته است که برای تامین نیروی موتور و هدایت ماشین استفاده می شود. بخار آب یکی دیگر از محصولات این واکنش به شمار می رود که از ضایعات آن به شمار می رود.
ماشین های سوخت هیدروژنی هم از باطری های اضافه برخوردارند، اما این باطری ها نسبت به باطری های استفاده شده در ماشین های الکتریکی کوچکتر بوده و به عنوان سوخت اولیه استفاده نمی شوند. این باطری ها جهت اطمینان، برای شرایطی که ماشین فعالیت بیشتری دارد در ماشین تعبیه شده اند.
نحوه ی شارژ باطری های ماشین های سوخت هیدروژنی هم متفاوت است. روش ابتدایی که ماشین در آن سوخت گیری می کند، از طریق ترمز احیا کننده است. بدین معنی که باطری پس از ترمز ماشین، از انرژی جنبشی ایجاد شده توسط آن برای شارژ مجدد استفاده می کند.

.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    آیا این ماشین ها بدون اسنفاده از بنزین و گازوییل هم کار میکنند؟یا فقط با سوخت های هیدروژنی کار می کنند؟

    پاسخ