;
coinex

پشتیبانی ویندوز 10 موبایل از تراشه های اینتل x86

پشتیبانی ویندوز 10 موبایل از تراشه های اینتل x86 امکان پذیر خواهد شد.

پشتیبانی ویندوز 10 موبایل از تراشه های اینتل x86 امکان پذیر خواهد شد.

گوشی های هوشمند ویندوز فون با تراشه های اینتل x86 به زودی می توانند با نسل بعدی گوشی های ویندوز 10 تلفن همراه وارد صحنه شوند.

تا کنون، همه گوشی های موبایل دارای سیستم عامل ویندوز، از تراشه مبتنی بر ARM ساخت کوالکام برخوردار بودند. ظاهرا این موضوع به زودی تغییر خواهد کرد، زیرا مایکروسافت از این پس پشتیبانی ویندوز 10 موبایل از تراشه های اینتل x86  را خواهد داشت.

از آنجا که یک صفحه وب جدید مایکروسافت نشان می دهد، پشتیبانی ویندوز 10 موبایل در حال حاضر هم از تراشه روی سیستم اینتل x86 و هم تراشه های مبتنی بر ARM عملی خواهد بود. طرفداران ویندوزفون مدت طولانی است که در انتظار این اتفاق هستند، زیرا هیچ نسخه ای از این سیستم عامل تا به حال از تراشه های x86 پشتیبانی نکرده است.

پشتیبانی ویندوز 10 موبایل از تراشه های x86 مایکروسافت را قادر می سازد تا در برابر رقبا بهتر به رقابت بپردازد. ویندوز فون تقریبا به اندازه ی اندروید محبوب نیست، در دسترس بودن این گزینه ها، می تواند برای محبوبیت آن مفید باشد.

پشتیبانی از تراشه های ARM و تراشه های اینتل x86 ممکن است به طیف وسیع تری از دستگاه های ویندوز 10 موبایل منجر شود، بنابراین کاربران گزینه های بیشتری در اختیار خواهند داشت.

مایکروسافت در سال 2015 با اینتل وارد همکاری شد تا سازندگان را متقاعد کند که دستگاه های ویندوز 10 را به دستگاه های مقرون به صرفه با طراحی تراشه اتم X3 اینتل، تبدیل کند. مدت زمانی برای مایکروسافت در راستای پشتیبانی از صفحه نمایش دستگاه بزرگتر و رزولوشن بالاتر سپری شد، اما در نهایت اکنون این کار شدنی است.

پشتیبانی ویندوز 10 موبایل از دستگاه هایی با وضوح حداکثر 2560 × 1440 پیکسل (QHD) و اندازه صفحه نمایش تا 7 اینچ است.

با این حال، مشکل اتم X3 اینتل این است که در حال حاضر تنها از شبکه 3G پشتیبانی می کند. یکی از دلایل اصلی این موضوع ممکن است این باشد که هیچ کدام از OEM ها چالشی برای راه اندازی یک ویندوز فون طراحی شده با اتم X3 نداشته اند.

در سال جاری باید تراشه X3 اتم با قابلیت 4G LTE، سریعتر شود که ممکن است برای سازندگان دستگاه ها تقاضای بیشتری به ارمغان بیاورد. شایعه شده بود که مایکروسافت سرفیس فون خود را با یک تراشه اتم X3 اینتل راه اندازی خواهد کرد، اما تا کنون هیچ چیز محقق نشده است.

در حالی که همکاری بین اینتل و مایکروسافت در بخش کامپیوتر موفقیت آمیز بوده است، هنوز هم برای دیدن یک موفقیت های مشابه از این دو شرکت در بازار گوشی های هوشمند باید صبر کنیم.

پشتیبانی ویندوز 10 موبایل از تراشه های اینتل x86 می تواند راه حلی برای این مشکل باشد، و دیدن آنها در ساختار گوشی ها چیز خوبی است. نه اینتل و نه مایکروسافت هیچ گونه اطلاعاتی در مورد این موضوع ارائه نداده اند، از این رو همچنان نامشخص است که چه زمانی چنین گوشی های وارد بازار می شوند.

یک تغییر جالب در صحنه بازار گوشی وارد شده است. تا کنون تراشه های مبتنی بر ARM بازار گوشی های هوشمند را تحت سلطه داشته اند و تنها چند گوشی هوشمند مبتنی بر اینتل در دسترس بودند، که برای همه ی گوشی های اندرویدی طراحی شده اند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techtimes


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر