;
coinex

آیا ماشین های خودران ولوو ، کاملا بدون راننده هستند؟

آیا ماشین های خودران ولوو ، کاملا بدون راننده هستند؟
ماشین های خودران ولوو هرگز کاملا خودران نخواهند بود.
کمپانی ولوو قصد دارد تا سال 2020 ماشین خودران پیشرفته ی خود را معرفی کند. اما بر خلاف سایر شرکت های تولید کننده ی ماشین های خودران، ولوو قصد دارد که ماشین های خود را حتما به فرمان های هدایت کننده مجهز کند.
لکس کرسمیکر، مدیر عامل ولوو در آمریکای شمالی به خبرنگار Tech Insider گفت: “ولوو به ماشین های بدون فرمان اعتقادی ندارد، بنابر تحقیقات گسترده ای که انجام داده ایم به این نتیجه رسیدیم که مشتریان ما به ماشین های مجهز به تکنولوژی های رده بالا علاقه دارند، اما از رانندگی هم لذت می برند. اما اگر ترجیح بر این باشد که یک روز رانندگی نکنند، این انتخاب برای آنها فراهم شده تا از حالت خودران ماشین استفاده کنند.”
به بیان دیگر، با پیشرفته شدن تکنولوژی خودران، ولوو انتظار دارد که رانندگی را به حس تازه و لذت بخشی تبدیل کند؛ و هر زمان که کاربر میلی به رانندگی نداشته باشد، می تواند با فعال کردن حالت خودران، حواس خود را به کارهای دیگری معطوف کند.
ولوو با معرفی کانسپت 26 در نوامبر سال گذشته، دور نمای خود را از طراحی داخلی ماشین های خودران آینده نشان داد. سه حالت متفاوت برای این ماشین در نظر گرفته شده است: رانندگی، خلاقیت و استراحت.
ماشین در حالت رانندگی این قابلیت را دارد که موارد حواس پرتی را کاهش داده و کنترل دستی ماشین را در اختیار راننده قرار دهد. در حالت خلاقیت، همزمان با کشیده شدن فرمان به سمت کنسول، صندلی هم به سمت عقب حرکت می کند؛ این موارد فضای مورد نیاز برای جلو آمدن میز و نمایان شدن نمایشگر داخل داشبورد را فراهم می کنند. و در نهایت، حالت استراحت این قابلیت را دارد که صندلی را کاملا به سمت عقب و برده و امکان دراز کشیدن سرنشین را به وجود آورد، در این شرایط سرنشین یا راننده می تواند بخوابد و یا اینکه به سایر کارهای خود بپردازد.
نا گفته نماند که گنجاندن تمام این قابلیت ها در کانسپت 26 زمان بر خواهد بود؛ اما به گفته ی کرسمیکر، ولوو قطعا اعلام خواهد کرد که کدام قابلیت ها در چه زمانی و روی چه مدلی قرار خواهند گرفت.
کرسمیکر اضافه کرد: “قطعا در سال 2030 خواهیم دید که همه ی افراد در شمایلی مربوط به آینده حرکت خواهند کرد، اما تا تحقق این رویا راه زیادی در پیش داریم. ماشین های بدون فرمان وجود خواهند داشت، اما آنها برای انتقال از مبدا خاص به مقصد خاص استفاده می شوند که هیچ گونه دخل و تصرف انسانی در آن وجود ندارد.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


 

عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر