;
coinex

نتایج مالی کمپانی اپل در سه ماهه آخر سال 2015

نتایج مالی کمپانی اپل در سه ماهه آخر سال 2015 منتشر شد.

نتایج مالی کمپانی اپل در سه ماهه آخر سال 2015 منتشر شد.

کوپرتینو، کالیفرنیا، 26 ژانویه 2016 – نتایج مالی سه ماهه آخر سال 2015 تا پایان 26 دسامبر توسط کمپانی اپل اعلام شد. این شرکت درآمد این سه ماهه را 75.9 میلیارد دلار و سود خالص ان را 18.4 میلیارد دلار اعلام کرد. این نتایج در مقایسه با درآمد 74.6 میلیارد دلار و سود خالص 18 میلیاردی سه ماهه مشابه سال قبل بالاتر رفته، اما نه آنگونه که انتظار می رفت. بازده ناخلص این سه ماهه 40.1 درصد محاسبه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 0.2 درصد رشد داشته است.

این کمپانی به لطف فروش خوب جهانی آیفون، اپل واچ و اپل تی وی بیشترین درآمد سه ماهه را تا کنون دریافت کرده است. تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل می گوید: “رشد خدمات دهی کسب و کار ما در طول این دوره سه ماهه رکورد خوبی را ثبت کرده و ما به تازگی از مرز یک میلیارد دستگاه فعال در جهان گذشته ایم.”

نکته جالبی که در صحبت های تیم کوک به نظر می رسد وجود یک میلیارد دستگاه فعال این کمپانی در جهان است.  سوال اساسی اینجاست که چگونه این کمپانی می خواهد رشد خود را به بیش از این مقدار افزایش دهد. اپل لزوما شرکتی نیست که بازار های در حال ظهور را با دستگاه های کم هزینه و ارزان قیمت هدف قرار دهد (حداقل تا کنون که این گونه بوده است). بازار گوشی های هوشمند در کشور های پیشرفته نیز در حال اشباع می باشد. به نظر می رسد که اپل برای رفع این معضل با محصولات متنوع دیگری وارد بازار شود. این کمپانی بیشتر بر روی اپل واچ و اپل تی وی متمرکز شده است. اما تا کنون هیچ دستگاهی نتوانسته موفقیت زیادی را اپل با آیفون و یا آیپد تجربه کرده را به دست آورد. زمان برای غول های تکنولوژی به سرعت در گذر است و در هیاهوی جدیدی که کمپانی های مختلف چینی، از جمله هواوی و شیائومی در این بازار به راه انداخته اند، باید دید که سهم بازار این دستگاه ها چگونه تقسیم خواهد شد.

نکته جالبی که در صحبت های تیم کوک به نظر می رسد وجود یک میلیارد دستگاه فعال این کمپانی در جهان است.

تیم کوک مدیر عامل اپل اعلام کرد دستگاه های فعال اپل از مرز یک میلیون گذشت

اپل امیدوار است و پیش بینی کرده که در سه ماهه دوم سال 2016 درآمدی بین 50 تا 53 میلیارد دلار بدست آورد.

این کمپانی با معرفی سیستم عامل مکینتاش در سال 1984 انقلابی در فناوری های شخصی بوجود آورد. امروزه اپل با ابداعاتی چون آیفون، آیپد، مک، اپل واچ و اپل تی وی دنیای فناوری را رهبری می کند و 100,000 کارمند این کمپانی در حال تولید بهترین محصولات جهان هستند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: apple ، phonearena


 

عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر