;
coinex

آموزش دانلود و نصب اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو

آموزش دانلود و نصب اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو بر روی دستگاه های نکسوس در این مقاله آورده شده است

آموزش دانلود و نصب اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو بر روی دستگاه های نکسوس در این مقاله آورده شده است، امیدواریم نهایت استفاده را ببرید. با تکرا همراه باشید.

اولین بروزرسانی اصلی اندروید ۶ مارشمالو برای دستگاه های نکسوس و اندروید وان عرضه شده است. اگر مایلید دستگاه خود را به این نسخه از اندروید بروزرسانی کنید، می توانید به صورت دستی این کار را انجام دهید. گوگل اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو را برای دستگاه های مختلف نکسوس منتشر کرده است.

اگر شما هم یکی از این دستگاه های واجد شرایط را دارا هستید می توانید بروزرسانی OTA را به زودی دریافت کنید. دستگاه های بعدی که در آینده عرضه می شوند، اندروید ۶.۰.۱ را دریافت خواهند کرد.

برای دانلود و نصب اندروید فکتوری ایمیج به صورت دستی خطراتی وجود دارد، مثلا احتمال دارد که همه ی داده ها را از دست بدهید و  در این صورت فرایند را بسیار پیچیده می کند و بهتر است از  این امر اجتناب شود.

اندروید ۶ مارشمالو چندی پیش برای دستگاه های زیر عرضه گردید و در این قسمت می خواهیم نحوه ی نصب دستی اندروید ۶ مارشمالو بر روی این دستگاه ها را آموزش دهیم. این دستگاه ها عبارتند از:

گوگل نکسوس ۵، گوگل نکسوس ۶، گوگل نکسوس ۷ (۲۰۱۳)، گوگل نکسوس ۹، گوگل نکسوس پلیر، گوگل نکسوس 6P و گوگل نکسوس 5X.

در ادامه نحوه ی انجام این کار شرح داده شده است.

۱. اندروید استودیو پرویو (Android Studio Preview) – محیطی برای برنامه نویسی پلتفرم اندروید – اخیر را دانلود و بر روی کامپیوتر ویندوزی خود نصب کنید. این فرایند، ADB و برنامه های فست بوت را نصب می کند که در حقیقت به منظور بکاپ گیری و روت کردن و … باید بر روی کامپیوتر نصب شده باشد.

ADB که مخفف عبارت Android Debug Bridge است و معادل فارسی آن “پل رفع اشکال اندروید” معنی می شود، ابزاری برای کنترل و ارتباط با دستگاه های اندرویدی است و فست بوت (Fastboot) هم به عنوان حالتی برای فلش کردن دستگاه اندرویدی از طریق یو اس بی استفاده می شود.

۲. فولدر SDK (کیت توسعه ی نرم افزار که مخفف Software Development Kit است و مجموعه ی توابعی است که تولید کنندگان نرم افزار به منظور تسهیل برنامه نویسی در اختیار برنامه نویسان کاربردی قرار می دهند.) را به صورت زیر به PATH اضافه کنید:

۳. بر روی مای کامپیوتر (My Computer) کلیک راست نمایید سپس بر روی Properties کلیک کنید.

۴. بر روی Advanced System Settings کلیک کنید.

۵. سپس طبق این مسیر پیش بروید:

System Properties > Advanced > Enviroment Varibles

۶. در ویندوز، Path را انتخاب کنید، سپس بر روی Edit کلیک کرده و نام مسیری که SDK را نصب نموده اید، تایپ کنید. به خاطر داشته باشید که هر ورودی را با یک نقطه ویرگول از هم جدا نمایید.

۷. یو اس بی رفع اشکال را بر روی دستگاه خود فعال کنید. ابتدا به قسمت تنظیمات (Settings) بروید سپس مسیر About Phone > Software information را دنبال کنید.

۸. بر روی Build number تپ کنید.

۹. به قسمت تنظیمات و سپس Developer options بروید. USB debugging را علامت بزنید.

۱۰. فکتوری ایمیج مناسب با دستگاه خود را دانلود کنید.

۱۱. این ایمیج را بر روی کامپیوتر خود اکسترکت کنید.

۱۲. دستگاه خود را از طریق یو اس بی به کامپیوتر متصل کنید.

۱۳. دستگاه را در حالت فست بوت آماده به کار نمایید.

ساده ترین روش برای انجام این کار نگه داشتن یک کلید ترکیبی همزمان با کلید پاور دستگاه است. به طور مثال برای نکسوس ۵ باید مادامی که دستگاه روشن است، دکمه های کم و زیاد کردن صدا را به همراه دکمه ی پاور نگه دارید.

شما همچنین می توانید دستگاه خود را با استفاده از ابزار ADB به حالت فست بوت، بوت کنید: با این دستگاه روشن به cmd (ترمینال دستورات) بروید و adb reboot bootloader را اجرا کنید.

اگر لازم شد که bootloader دستگاه را از طریق کامپیوتر و با استفاده از cmd آنلاک کنید، fastboot oem unlock را اجرا نمایید.

۱. cmd را باز کنید و به قسمتی بروید که مسیر ایمیج سیستم را از حالت فشرده خارج کنید.

۲. flash-all.bat را که بخشی از فایل ایمیج آنزیپ است، اجرا کنید. این اسکریپت، بوت لودر لازم، سخت افزار اساسی و سیستم عامل را نصب می کند. برای این کار لازم است فولدری که ADB و فست بوت بر روی مسیر سیستم (همانطور که در گام دوم توضیح داده شد) نصب می شود را اضافه کنید.

۳. هنگامی که این کار انجام شد، گوگل توصیه می کند که این بوت لودر را برای امنیت قفل کنید. شما می توانید مادامی که از طریق یو اس بی متصل هستید، این کار را با بوت کردن دستگاه در حالت فست بوت انجام دهید و با استفاده از ترمینال دستورات، fastboot oem lock را اجرا کنید.

بدین ترتیب شما اندروید ۶.۰.۱ را بر روی دستگاه خود نصب نموده اید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gadgets


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر