;
coinex

فروش گوشی های هوشمند در سال 2015 ؛ سامسونگ در صدر ایستاد

فروش گوشی های هوشمند در سال 2015 ، آمار قابل توجهی از خود به نمایش گذاشت.

فروش گوشی های هوشمند در سال 2015 ، آمار قابل توجهی از خود به نمایش گذاشت.

هواوی بزرگترین برنده بود، اما این کمپانی سامسونگ است که در صدر این جدول قرار گرفت.

بازار گوشی های هوشمند در سال گذشته، با عرضه بیش از 1.4 میلیارد دستگاه رکورد جدیدی را ثبت کرد و در این بین برخی از برندهای معتبر سهم بیشتری از بازار را به دست آوردند.

بر اساس نتایج به دست آمده از شرکت بین المللی داده (IDC)، سامسونگ با عرضه بیش از 85 میلیون دستگاه در سه ماهه آخر سال 2015، رتبه اول را به خود اختصاص داد.

کمپانی اپل با راه اندازی آیفون 6S و 6S پلاس در نیمه دوم سال گذشته و با فروش 74.8 میلیون دستگاه در سه ماهه آخر سال 2015، موفق ترین سه ماهه (کوارتر) سال را تا کنون تجربه کرد.

سامسونگ و اپل امسال نیز موقعیت خود در بازار جهانی گوشی های هوشمند را حفظ کردند، اما شرکت کوپرتینو رشد سالانه بهتری را تجربه کرد.

بر خلاف سال های گذشته، گزارش های اپل از رشد بالای فروش آیفون 6S خبر می دهد. این کمپانی با عرضه 231.5 میلیون دستگاه در سال 2015، رشد 20.2 درصدی را نسبت به سال 2014 به دست آورد. سامسونگ با فروش 324.8 میلیون دستگاه در صدر فروش جهانی گوشی های هوشمند سال گذشته ایستاد اما با رشد فروش 2.1 درصدی نسبت به سال 2014، پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشت.

با کمال تعجب، برنده بزرگ رشد فروش سالیانه در بین پنج کمپانی برتر سال گذشته، شرکت چینی هواوی بود. این کمپانی با رشد فروش 37 درصدی نسبت به سه ماهه مشابه سال 2014، بهترین درصد پیشرفت را ازآنِ خود کرد، رشد فروش 37 درصدی

کمپانی هواوی با فروش تنها 32.4 میلیون دستگاه در سه ماهه چهارم سال 2015 و با عرضه 106.6 میلیون گوشی هوشمند در سال گذشته جایگاه سوم را در میان کمپانی های تولید کننده گوشی، به دست آورد. این کمپانی با رشد 44.3 درصدی نسبت به  سال 2014 تقریبا دو برابر رشد کمپانی اپل را نشان می دهد، با اینکه اپل بهترین سال فروش خود را پشت سر گذاشته است.

با توجه به این ارقام، کمپانی هواوی چهارمین شرکتی است که بعد از اپل، نوکیا و سامسونگ، فروش بیش از 100 میلیون گوشی در سال را تجربه می کند.

لنوو نیز با عرضه 20.2 میلیون دستگاه در سه ماهه چهارم سال 2015 و حدودا 74 میلیون دستگاه در طول سال گذشته چهارمین فروشنده بزرگ دنیاست. این کمپانی پس از به دست آوردن موتورولا، روند رو به رشد خوبی داشته و اکنون به دنبال نفوذ در بازار ایالات متحده است.

کمپانی شیائومی در جایگاه پنجم این رتبه بندی قرار می گیرد. این کمپانی چینی توانست در سه ماهه آخر سال گذشته 18.2 میلیون و در طول سال 2015، 70.8 میلیون دستگاه را بفروش برساند. با اینکه شیائومی رشد سالانه 22.8 درصدی را تجربه کرد، اما محصولات این شرکت در سال گذشته، تقریبا 90 درصد در داخل چین و 10 درصد مابقی، در سایر نقاط جهان به فروش رفت.

امسال کمپانی ال جی نتوانست در بین پنج شرکت بزرگ تولید کننده گوشی های هوشمند قرار گیرد. این شرکت کره ای در حال حاضر به جایگاه ششم این لیست سقوط کرده و احتمالا این موضوع به دلیل افزایش رقابت در بین دستگاه های رده پایین و رده میانی در چین و دیگر بازار های نوظهور است.

 آمار فروش گوشی های هوشمند 2015 از پنج فروشنده بزرگ جهانی

آمار فروش گوشی های هوشمند 2015 از پنج فروشنده بزرگ جهانی

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: softpedia


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر