;
coinex

لیگ مسابقات پهباد به صورت حرفه ای شکل می گیرد

لیگ مسابقات پهباد برای اولین بار کار خود را آغاز می کند.
اولین لیگ مسابقات پهباد روز سه شنبه راه اندازی شد؛ این مسابقه جمعی از خلبانان یا هدایت کنندگان حرفه ای پهباد را برای مجموعه ای از مسابقات پرفشار و خطرناک دور هم جمع می کند.
پهباد ها با سرعتی بیش از 80 مایل بر ساعت در مکان های متروکه یا تونل های مترو با هم به رقابت می پردازند. خبرنگار Tech Insider برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با نیکلاس هورباچوفسکی، مدیر عامل لیگ مسابقات پهباد Drone Racing League مصاحبه ای ترتیب داده که آن را در ادامه می خوانید.

 خلبانان پهباد، از سراسر جهان برای 6 مرحله بازی مختلف که در طول یک سال برگزار می شود، با هم رقابت می کنند.

خلبانان پهباد، از سراسر جهان برای 6 مرحله بازی مختلف که در طول یک سال برگزار می شود، با هم رقابت می کنند.
اولین مرحله از این مسابقات در ماه دسامبر با شرکت 12 خلبان و در استادیوم سان لایف برگزار شد. (22 فوریه این مرحله آماده ی پخش خواهد بود). نا گفته نماند که هنوز امکان رشد وجود دارد، برگزار کنندگان لیگ مسابقات پهباد امیدوارند که خلبانان بیشتری را برای برگزاری رویداد های اینچنین جلب کنند. از خلبانان دعوت شد که برای شرکت در این مسابقه و بردن جایزه ی نامعلوم آن شرکت کنند.

 برگزارکنندگان DRL برای یافتن بهترین خلبان های پهباد با مشکلاتی روبرو بوده اند.

برگزارکنندگان DRL برای یافتن بهترین خلبان های پهباد با مشکلاتی روبرو بوده اند. نیکلاس هورباچوفسکی در این باره می گوید: “یکی از چالش هایی که برای راه اندازی این مسابقه با آن روبرو بودیم، یافتن استعداد ها و معیار های سنجشی برای انتخاب خلبانان بود.”
در حال حاضر مسئولان مسابقات DRL موفق به کشف برخی از استعداد های مناسب برای این مسابقات شدند. آنها قصد دارند تا از خلبانان بیشتری برای این رویداد دعوت کنند.

 خلبان ها از پهباد های سفارشی با سرعت 80 مایل بر ساعت استفاده می کنند

خلبان ها از پهباد های سفارشی با سرعت 80 مایل بر ساعت استفاده می کنند؛ تمام خلبان ها باید به هدایت پهبادی بپردازند که از صفر تا صد توسط برگزار کنندگان لیگ مسابقات پهباد طراحی و تولید شده باشد. پهباد های مصرفی با قابلیت دستیار کامپیوتری تجهیز شده اند. برای مثال اگر دسته ی هدایت پهباد به سمت جلو حرکت داده شود، پهباد تشخیص می دهد که باید با تمام سرعت به سمت جلو پرواز کند. هورباچوفسکی در این باره اضافه کرد: “پهبادها کاملا با این قابلیت ها قالب بندی شده اند. پهباد های ما از فیبر کربن ساده هستند که طراحی های سرعت و عملکرد در آنها گنجانده شده است.”

درحال حاضر تنها یک خلبان به یک پهباد اختصاص داده شده است.
درحال حاضر تنها یک خلبان به یک پهباد اختصاص داده شده است. هورباچوفسکی گفت: “اما با گذر زمان حتما شاهد خواهیم بود که مانند مسابقات فرمول یک، تیمی از طراحان و مهندسان به پشتیبانی از هر خلبان حضور خواهند داشت.”
پهباد ها در طول مسابقه به دوربین مجهز خواهند شد. خلبان ها از عینک های مخصوص برای ردیابی زنده در طول مسابقه استفاده خواهند کرد.
هورباچوفسکی اضافه کرد: “یکی از نکات عالی و جالب در مورد مسابقات پهباد ها، موقعیتی ست که بین جهان مجازی و حقیقی به وجود می آورد. می توان آن را به بازی کامپیوتری تشبیه کرد. خلبان ها احساس می کنند که سوار بر پهباد هستند و یا اینکه در کابین خلبانی حضور دارند، اما در حقیقت پهباد به تنهایی به پرواز درآمده است.”

پهباد ها در طول مسابقه به دوربین مجهز خواهند شد. خلبان ها از عینک های مخصوص برای ردیابی زنده در طول مسابقه استفاده خواهند کرد.
مسابقات در محل های مخصوصی مانند تونل های مترو، فروشگاه های متروکه و یا استادیوم NFL برگزار می شوند. تمام این مسائل در مسابقات قهرمانی جهانی لحاظ می شود. (محل برگزاری هنوز مشخص نشده است.)
اولین مسابقه برای افتتاحیه لیگ، روز 22 فوریه (که در شهر میامی برگزار شده بود) پخش خواهد شد. دومین مسابقه اواسط ماه مارس و در فروشگاه متروکه ای Hawthrone در شهر لس آنجلس انجام خواهد شد. نیکلاس هورباچوفسکی مصاحبه را با این توضیحات ادامه داد: “ما با فیلم برداری از رویداد، کار را آغاز کرده و محتوای آن را بعد ها منتشر خواهیم کرد. این مساله به پخش زنده و در نهایت حضور تماشاچیان منتهی خواهد شد.” نحوه ی پخش این برنامه هنوز مشخص نیست؛ ممکن است یکی از برنامه های تلویزیونی و یا برنامه ی آنلاین اینترنتی باشد. به منظور تفکیک پهباد های هر خلبان از یکدیگر، پهباد ها با بیش از 100 LED تجهیز شده اند.

نتظار خرابی و آسیب پهباد ها را داریم، این مساله به مسابقه هیجان داده و آن را تماشایی می کند؛ در واقع می توان گفت که اگر برخورد و آسیبی وجود نداشته باشد، بدین معنی ست که با قدرت کافی پرواز صورت نمی گیرد."

هر رویداد DRL از سه مرحله ی مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی تشکیل می شود. هر رویداد، خلبانان را با چالش هایی برای رسیدن به مرحله ی نهایی روبرو می کند.
با توجه به رتبه ای که هر پهباد در هر مرحله کسب کرده و درجه ی موفقیت آنها در هر چالش، امتیاز های مربوط، به خلبان آن پهباد تعلق می گیرد. طبیعتا بالاترین امتیاز ها به مراحل بعدی راه می یابند؛ در نهایت تمام امتیاز های کسب شده ی هر خلبان، برای مسابقات قهرمانی جهانی در نظر گرفته می شود. برخورداری از مراحل متفاوت و چالش های مختلف می تواند به نفع پهباد هایی باشد که موفق به اتمام برخی از مراحل نبوده اند؛ هورباچوفسکی در این باره می گوید: “انتظار خرابی و آسیب پهباد ها را داریم، این مساله به مسابقه هیجان داده و آن را تماشایی می کند؛ در واقع می توان گفت که اگر برخورد و آسیبی وجود نداشته باشد، بدین معنی ست که با قدرت کافی پرواز صورت نمی گیرد.”
هورباچوفسکی این مسابقات را “ورزش فوق العاده متنوع” خواند که مردان و زنان خلبان را از کشورهایی مانند برزیل، مکزیک و آمریکا جلب می کند. محدوده ی سنی برای خلبان ها وجود ندارد. او اضافه کرد: “این مسابقات پتانسیل تبدیل شدن به رویدادی ویژه را دارد.”

هورباچوفسکی این مسابقات را "ورزش فوق العاده متنوع" خواند که مردان و زنان خلبان را از کشورهایی مانند برزیل، مکزیک و آمریکا جلب می کند. محدوده ی سنی برای خلبان ها وجود ندارد. او اضافه کرد: "این مسابقات پتانسیل تبدیل شدن به رویدادی ویژه را دارد."

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر