;
coinex

بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ی اپل چگونه پیش می رود؟

بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ی اپل متشکل از افراد زیادی است که به طور جدی روی این دو نوع تکنولوژی جدید کار می کنند.

بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ی اپل متشکل از افراد زیادی است که به طور جدی روی این دو نوع تکنولوژی جدید کار می کنند.

یک تیم قوی و عظیم برای کار بر روی نمونه های اولیه هدست بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ی اپل جمع توسط این شرکت جمع شده اند.

ظاهرا صدها نفر در این تیم مشغول به کار هستند که از کارشناسان در زمینه های واقعیت مجازی و افزوده، کارمندانی از شرکت های اپل که بیش از چند سال سابقه دارند و کارکنانی کارآزموده از رقبایی که در حال کار بر روی فن آوری های مشابه هستند، مانند مایکروسافت، متشکل است.

تایمز می گوید چند ماهی است که اپل نمونه های اولیه ای از تنظیمات هدست های ممکن را می سازد. به عبارت دیگر، به نظر می رسد که سرمایه گذاری جدیدی روی بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ی اپل ، آغاز شده است.

ممکن است حل و فصل طرح های نهایی و توانایی های فنی بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ی اپل ، مدتی طول بکشد.

اپل در چند سال گذشته کارهایی انجام داده است و علاقه مند به ساخت نوعی واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، یک هدست یا نرم افزار یا هر دو این ها بوده است. واقعیت مجازی چیزی است که تنها می توان در دنیای دیجیتال دید و شنید (با کمک عینک و یک هدست)، در حالی که لایه های واقعیت افزوده، عناصر دیجیتال سه بعدی هستند که در بالای آنچه در جهان واقعی وجود دارد، قرار می گیرند.

بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ی اپل

در راستای گسترش بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ی اپل، این مشغول به دست آوردن توانایی های حول این نوع جدید فن آوری بوده است:

• در ماه ژانویه، اپل یک محقق برجسته واقعیت مجازی را که در ویرجینیا تک آموزش دیده است، استخدام کرد و در ماه نوامبر یک استارت آپ بینیایی کامپیوتر خریداری کرد که به برخی از جلوه های بصری در فیلم “جنگ ستارگان”کمک کرده بود. (بینیایی کامپیوتر یکی از رشته های علوم کامپیوتر است که شامل روش‌های مربوط به دستیابی، پردازش، تحلیل و درک محتوای تصاویر می شود. در پردازش‌ تصاویر، دنیای واقعی به عنوان ورودی دریافت و داده‌هایی عددی یا نمادین به عنوان خروجی تولید می شوند. یک موضوع مورد توسعه در این رشته، تکرار شبیه‌سازی توانایی های چشم انسان با درک و فهم یک تصویر الکترونیکی است.)

• در ماه مه، اپل یک شرکت واقعیت افزوده خریداری کرد که برای مثال می تواند برای شما امکان دیدن تکه های مختلف از مبلمان IKEA را در خانه فراهم کند.

• به گزارش FT، اپل، در عین حال یک شرکت دیگر به نام Flyby Media را نیز خریداری کرده است، این شرکت یک استارت آپ محسوب می شود که از واقعیت افزوده برای کمک به اینکه دستگاه های ضبط تلفن همراه از محیط زیست به صورت بلادرنگ طراحی داشته باشند، استفاده می کند. Flyby به صورت ویژه با گوگل بر روی فن آوری پروژه تانگو، کار می کند. این پروژه امکانی فراهم می کند تا دستگاه ها محیط اطراف خود را ببینند.

بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ی اپل به صورت موازی در هر دو نوع این تکنولوژی ها پیش می رود که تعجب آور نیست، زیرا این لبه ی تکنولوژی، توسط بزرگترین رقبای اپل مانند گوگل، سامسونگ، مایکروسافت و فیس بوک توسعه یافته است. اگر جنبه های جادویی بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ی اپل به طور جدی و سریع در برنامه های این شرکت گنجانده نمی شد، ممکن بود مرحله بعدی را در محاسبات و تکنولوژی از دست بدهد.

محصولات واقعیت مجازی و افزوده، واقعا باید توانایی شکل دادن به روش زندگی ما و یا حداقل، روش تداخل زندگی ما با تکنولوژی را داشته باشند.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای مقاصد مختلفی توسعه داده می شوند، واقعیت مجازی به دنبال انتقال و بوجود آوردن تجربه ای رمان گونه است، در حالی که واقعیت افزوده می خواهد به شما امکان تجربه ی دنیای دیجیتای را در هر کجا و هر زمان ارائه دهد. اما هر دو نوع محصولات دارای برنامه های کاربردی بی پایانی برای سرگرمی، آموزش، مهندسی، بهداشت و درمان، مد، ورزش و کارهای نظامی، هستند.

این هفته، مدیر عامل شرکت اپل تیم کوک در مورد بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ی اپل در یک کنفرانس تلفنی با سرمایه گذاران، برای اولین بار برنامه های خود را تصدیق کرد.

مهم است که توجه داشته باشید چیزی که احتمالا نمی تواند توسط گفته های کوک یا هر متن دیگری توصیف شود این است که این تکنولوژی جادویی است. واقعیت افزوده و مجازی در حقیقت مربوط به آینده هستند و برای ما کمی غیر قابل درک به نظر می آیند. این تکنولوژی جدید چیزی است که هر فرد نیاز به تجربه ی واقعی و درک بالقوه ی آن دارد. اپل بر اساس این گزارش، ظاهرا این توان بالقوه را دیده و در حال حرکت کامل بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ی اپل به سمت جلو است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر