;
coinex

روبات زمینی تحویل کالا توسط گوگل ساخته می شود

 روبات زمینی تحویل کالا توسط گوگل ساخته می شود.

روبات زمینی تحویل کالا توسط گوگل ساخته می شود.

گوگل قصد دارد، به جای پست چی ربات های پرنده ایجاد کند اما در حال حاضر به نظر می رسد که ربات های زمینی نیز ممکن است بتوانند در این میان برای ارسال و تحویل کالا، نقشی بازی کنند.

آلفابت، شرکت مادر گوگل، از سال 2012 در حال کار بر روی یک سرویس تحویل هواپیماهای بدون سرنشین، به نام “پروجکت وینگ” است، اگرچه این پروژه در آگوست 2014 برای عموم مردم پرده برداری شد.

هنگامی که آلفابت این پروژه را در یک ویدیو یوتیوب به جهان معرفی کرد، پنج هواپیمای بدون سرنشین تک بال را نشان داد که می توانند در فاصله ی چند هزار فوتی از زمین به پرواز درآمده و با استفاده از یک دستگیره چرخی به آرامی پایین بیایند.

یک اختراع جدید در اکتبر 2014 ثبت شد و به تصویب رسید که برای اولین بار توسط شرکت فست کمپانی نشان داده شد، به گونه ای که هواپیماهای بدون سرنشین به همراه یک موبایل و یا روبات کوچک زمینی بر روی چهار چرخ، بسته ای را تا یک محل امن، حمل می کنند.

اما یک اختراع جدید در اکتبر 2014 ثبت شد و به تصویب رسید که برای اولین بار توسط شرکت فست کمپانی نشان داده شد، به گونه ای که هواپیماهای بدون سرنشین به همراه یک موبایل و یا روبات کوچک زمینی بر روی چهار چرخ، بسته ای را تا یک محل امن، حمل می کنند.

در اینجا چگونگی کار آن را بیان می کنیم:

روبات زمینی تحویل کالا از مسئولیت تحویل بعدی مطلع خواهند شد و برای دریافت بسته به محل می روند، سپس برای تحویل با هواپیماهای بدون سرنشین ارتباط برقرار می کنند. نحوه ی این ارتباط با چراغ مادون قرمز (IR)، صورت می گیرد تا روبات ها بتوانند به تشخیص مکان یکدیگر بپردازند.

با استفاده از این سیستم های ارتباطی رباتیک، هواپیماهای بدون سرنشین در نهایت بسته را برای روبات زمینی تحویل کالا پایین می آورند. پس از دزیافت، روبات زمینی تحویل کالا، بسته را به یک مکان امن “مانند یک گاراژ” حمل می کند.

ربات تحویل گیرنده ی گوگل بر روی زمین.

برنامه های آلفابت برای انتشار سرویس های هواپیماهای بدون سرنشین خود برای عموم، سال 2017 محقق می شود، اما این تنها شرکتی نیست که بر روی استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و روبات زمینی تحویل کالا، کار می کند.

آمازون نیز در حال کار بر روی ارائه ی خدمات هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان بخشی از “آمازون پرایم ایر” خود است، هر چند هنوز هیچ چیزی در مورد زمانی که این سیستم برای عموم مردم منتشر خواهد شد وجود ندارد.

همچنین موسسان اسکایپ در حال ایجاد یک روبات هستند که می تواند 20 پوند مواد غذایی را در کمتر از نیم ساعت به مقصد برساند. این پروژه، به نام استارشیپ، کمی بعد در سال جاری در انگلستان آزمایش خواهد شد.

در نتیجه کمپانی‌ های فعال به دنبال ارسال کالا با استفاده از هواپیما های بدون سرنشین هستند و روبات زمینی تحویل کالا نیز می توانند همکار مناسبی برای این پهباد ها بر روی زمین باشند تا پروسه ی تحویل کالا به خوبی انجام شود.

.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر