;
coinex

موجودات فضایی دغدغه ی انسان ها و ستاره شناسان

موجودات فضایی دغدغه ی انسان ها و ستاره شناسان

موجودات فضایی سالهاست که نگرانی ها و تصورات انسان ها را به خود مشغول کرده اند.
احتمالا انسان ها هنوز آمادگی دریافت این پدیده را ندارند، اما با اینحال می توان گفت که احتمال یافتن حیات دیگری در فضا وجود دارد، شاید حتی در منظومه ی شمسی خودمان آنها را بیابیم.
مایک ماسیمینوی فضانورد در این باره می گوید: “من فکر می کنم که در فضا، حیات دیگری وجود دارد.” او که در حال حاضر در سمت استادی دانشگاه کلمبیا در رشته ی مهندسی مکانیک فعالیت می کند، اظهارات خود را به جمعیتی که برای مراسم افتتاحیه ی “داستان های فضانورد ها” حضور داشتند، بیان کرد. ( داستان های فضانورد ها، درباره ی مردیست که آرزو داشت که روزی فضا نورد شود)
ماسیمینو می گوید که با توجه به شمار سیاره هایی که کشف شده اند، احتمال وجود موجودات فضایی بسیار بالاست.
کریس هدفیلد فضانورد در مصاحبه ای که اخیرا با Tech Insider داشت اعلام کرد که احتمالا موجودات فضایی برخلاف تصورات انسان ها، چندش آور، ترسناک، لاغر و با انگشت های دراز نیستند، اینها تصوراتی ست که توسط فیلم ها در ذهن افراد ایجاد شده اند. موجودات فضایی حتی می توانند در قالب میکروب های بسیار کوچک و یا حتی علائم فسیل شده ای از حیات در سیاره ی مریخ باشند.
با توجه به توانایی و قابلیت های انسان ها در دنیای امروز، در کشف سیاره هایی که خارج از منظومه ی شمسی قرار دارند، بسیار پیشرفته عمل کرده ایم؛ هرچقدر که تعداد سیارات بیشتر باشد به این معناست که شانس یافتن حیات بیشتر خواهد بود. هدفیلد در ویدئوی مصاحبه ی خود گفت: “سایر قسمت های جهان هستی برای ما به منزله ی یک قابلیت بالقوه است. تعداد سیاراتی که ما شناخته ایم در مقایسه با تعداد سیاراتی که واقعا وجود دارند بسیار ناچیز است، بزرگی و عظمت آن تا حدیست که ممکن است ذهن هیچ کس گنجایش آن را نداشته باشد. می توان آن را با هفت سپتیلیون (یک سپتیلیون معادل عدد یک با 24 صفر در مقابل آن است) مقایسه کرد، اما اساسا بی نهایت است.”
هنوز شواهدی مبنی بر حیات موجودات فضایی یافت نشده است، اما مناطق زیادی برای کشف و کاوش باقی مانده است، که از بین آنها می توان به ماه های دور، سیارک ها و اجرامی که در ورای سیاره ی پلوتو شناورند، اشاره کرد. حتی مورد اخیر در باره ی “مگاسازه های موجودات فضایی” که در فواصل دور در گردش هستند، از قابلیت های بالقوه ای برخوردارند.
اما بنا بر گفته ی ماسیمینو، حتی اگر مدارکی بتوانند وجود حیات موجودات دیگری را در خارج از سیاره ی سنگی ما به اثبات برسانند، باز هم سیاره ی ما خاص ترین آنها خواهد بود؛ “با وجود تمام این سیارات، باز هم فکر نمی کنم که سیاره ای به زیبایی زمین ما وجود داشته باشد.”

اما بنا بر گفته ی ماسیمینو، حتی اگر مدارکی بتوانند وجود حیات موجودات دیگری را در خارج از سیاره ی سنگی ما به اثبات برسانند، باز هم سیاره ی ما خاص ترین آنها خواهد بود؛ "با وجود تمام این سیارات، باز هم فکر نمی کنم که سیاره ای به زیبایی زمین ما وجود داشته باشد."

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر