;
coinex

ماشین های تسلا در چین تولید خواهند شد

ماشین های تسلا در چین تولید خواهند شد
ماشین های تسلا بنا بر دلایل درستی، در چین تولید خواهند شد.
الون ماسک در مصاحبه ی اخیر خود با سی ان ان گفت: “ماشین های تسلا، که از جمله ی آنها می توان به تسلا مدل 3 اشاره کرد، در نهایت در چین ساخته خواهند شد. اگر امکان پذیر بود، هرچه زودتر ماشین های تسلا را در چین تولید می کردیم، اما برآورد می شود که تا دستیابی به هدف حداقل به سه سال زمان نیاز داریم.”
در حال حاضر، تسلا از شرایط انگیزشی در چین برخوردار نیست؛ این بدان معناست که واردات ماشین هایی که داخل کشور به فروش می رسند از عوارض گمرکی بالایی برخوردارند. اما به محض آغاز تولیدات در چین، انگیزه های لازم هم به وجود می آید، این بدان معناست که قیمت خرید ماشین های تسلا در این کشور کاهش خواهد یافت. لازم به ذکر است که تولید ماشین های تسلا در کشور چین به این معنا نیست که تولیدات این ماشین در آمریکا متوقف شده و چین جایگزین آن می شود، بلکه تولید در کشور چین علاوه بر تولیدات آمریکا انجام خواهد شد. چین به بازار بزرگی برای تسلا تبدیل خواهد شد و دلیل آن تناسب آن با محیط زیست است.
ماسک اضافه کرد: “دلیل این کار برای دولت چین کاملا منطقی ست، ماشین های الکتریکی در آینده از اهمیت زیادی برخوردار خواهند بود. برای داشتن هوایی بهتر باید به انرژی الکتریسیته رو آورده شود. بنابراین سیاست ها و ابتکارهای دولت ملی به طور فزاینده ای در جهت پیشبرد این هدف است.”
تسلا مدل 3، اولین ماشین بازار گسترده است و با قیمت 35 هزار دلار به فروش می رسد. انتظارات بر این است که این ماشین امسال عرضه شود، اما تا سال 2017 تولیداتی در چین وجود نخواهد داشت. ماسک در طول مصاحبه ی خود اعلام کرد که از اولین جریان شکل گرفته ی شرکت خوشحال است.
او ادامه داد: “من به تسلا مدل 3 خوشبین هستم، نکته ی مهم در باره ی این ماشین، کیفیت بالا و قیمت مناسب آن است. این یک مدل کوچکتر و بدون گزینه های جانبی مدل های اس و ایکس محسوب می شود. اما هدف این است که بازار گسترده ای از ماشین های الکتریکی و مقرون به صرفه داشته باشیم و من احساس خوبی نسبت به این هدف دارم.”
این امکان وجود دارد که تا زمانی که تسلا ماشین های مقرون به صرفه ی خود را وارد بازار کند، رقیبانی هم به وجود خواهند آمد. اوایل این ماه، جنرال موتورز ماشین شورولت بولت تمام الکتریکی 30 هزار دلاری خود را معرفی کرد. جنرال موتورز اعلام کرد که این ماشین تا اواخر سال 2016 وارد مرحله ی خط تولید عمده می شود؛ محدوده ی سرعتی این ماشین بیشتر از 200 مایل بر ساعت است که با ماشین های تسلا قابل مقایسه است.
الون ماسک از این ماجرا نگران نیست، او از اینکه ماشین های الکتریکی بیشتری تولید می شوند خوشحال است.
ماسک در این باره اضافه کرد: “من فکر می کنم اگر جنرال موتورز با یک ماشین الکتریکی وارد بازار شود، بسیار عالی خواهد بود. هدف تسلا از همان اول این بوده که به ظهور حمل و نقل پایدار سرعت ببخشد. بنابراین من فکر می کنم اگر کمپانی جنرال موتورز یا هر شرکت دیگری با ماشین های الکتریکی وارد میدان شوند، برای محیط زیست جهان بسیار خوب خواهد بود و ما آن را تشویق می کنیم.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر