;
coinex

دوربین جدید نیکون با قابلیت بلوتوث برای انتقال همیشگی

 دوربین جدید نیکون با قابلیت بلوتوث برای انتقال همیشگی عرضه می شود.

دوربین جدید نیکون با قابلیت بلوتوث برای انتقال همیشگی عرضه می شود.

نیکون یک به روز رسانی برای پروتکل اتصال بی سیم اسنپبریج خود معرفی کرده است که امکان اتصال آسان و جفت کردن دوربین با یک دستگاه تلفن همراه را فراهم می کند. دوربین جدید نیکون DSLR D500 نام دارد، این اسنپبریج جدید از بلوتوث کم انرژی (BLE) برای ایجاد اتصال همیشگی و برای انتقال تصاویر از دوربین به دستگاه متصل به آن، استفاده می کند. نیکون می گوید اسنپبریج جدید از سال 2016 به بعد، تقریبا در تمام دوربین های نیکون در دسترس خواهد بود.

اسنپبریج به عنوان یک ویژگی خوب از این پس تنها برای دوربین جدید نیکون بلکه برای باقی دوربین های با قابلیت Wi-Fi آن نیز وجود دارد، اما این تکنولوژی در عملکرد، نسبت به تکنولوژی هایی که دیگر سازندگان دوربین عرضه کرده اند، هیچ تفاوتی ندارد. اما با BLE اضافه شده به آن، دوربین جدید نیکون می تواند با یک گوشی و یا یک تبلت جفت شود. این به این معنی است که کاربر می تواند هنگامی که نیاز به انتقال سریع یک عکس از دوربین دارد، بدون ایجاد وقفه در Wi-Fi یا تلفن همراه، ایجاد اتصال نماید. این تنظیمات فقط یک بار نیاز به پیکربندی دارد. دوربین جدید نیکون با قابلیت اسنپبریج می تواند تا پنج دستگاه های تلفن همراه را پشتیبانی کند.

این شبیه به عملکرد GoPro از Wi-Fi دوربین است، که در اسنپبریج، از BLE برای سرعت ایجاد جفت شدن استفاده می شود،  با این حال GoPro برای بقیه اتصال، به Wi-Fi سوئیچ می کند. با اسنپبریج، دوربین برای انتقال اطلاعات از BLE به بلوتوث سوئیچ کرده و دوباره زمانی که کار انجام شد و در حالت همیشه آماده به کار قرار گرفت، به دوربین باز سوئیچ می کند.

شرکت نیکون در مورد دوربین جدید نیکون و اسنپبریج می گوید: “این به طور خودکار و بدون نیاز به فعال شدن انتقال تصویر از دوربین به دست می آید، در حالی که نگه داشتن مصرف کم برق برای هر دو دستگاه را نیز به همراه دارد. کاربران همچنین می توانند از اتصال به اینترنت تلفن همراه در طول انتقال تصویر، لذت برده و امکان چک کردن ایمیل و یا دسترسی رسانه های اجتماعی را در حال همگام سازی عکس های خود داشته باشند.”

با اسنپبریج، دوربین به طور خودکار می تواند تصاویر را در حال عکسبرداری، انتقال دهد. این اتصال حتی در صورتی که دوربین خاموش باشد، برقرار است. برای نگه داشتن روند انتقال سریع، تصویر منتقل شده یک نسخه ی 2 مگاپیکسلی با فرمت JPEG از تصویر اصلی است. عکس اصلی را نیز می توان منتقل کرد، اگر چه باید از Wi-Fi استفاده شود که سریع تر انتقال صورت گیرد. این فرآیند نیاز به استفاده از برنامه اسنپبریج برای iOS یا اندروید دارد، که همچنین می توان برای جاسازی هر گونه اطلاعات، از جمله محل و اطلاعات کپی رایت از آن استفاده کرد.

نیکون یک به روز رسانی برای پروتکل اتصال بی سیم اسنپبریج خود معرفی کرده است

اگر در مورد BLE یا بلوتوث کم انرژی استفاده شده در دوربین جدید نیکون اطلاعاتی ندارید، در ادامه با توضیح خواهیم داد:

بلوتوث کم انرژی (بلوتوث LE، BLE، یا بلوتوث هوشمند) یک بخش تکنولوژی شخصی طراحی شبکه های بی سیم است که توسط گروه خاص علاقه مند به بلوتوث، با هدف کاربردهای جدید در مراقبت های بهداشتی، تناسب اندام، امنیت و صنایع سرگرمی در خانه به بازار عرضه شده است. بلوتوث هوشمند در مقایسه با بلوتوث کلاسیک، بطور قابل توجهی باعث کاهش مصرف انرژی و هزینه می شود در عین حال بخش وسیع ارتباطی مشابهی را ایجاد می کند.

بلوتوث کم انرژی، نسخه نرم افزار قدرتمند و کاربر پسند بلوتوث است که برای اینترنت اشیا (IoT) ساخته شده است.

قدرت بهره وری از بلوتوث با قابلیت های کم انرژی باعث می شود که این فرآیند، برای دستگاه هایی که برای مدت طولانی از منابع انرژی مانند باتری های سلول کوین یا دستگاه های برداشت انرژی، استفاده می کنند، مناسب باشد. بخش های هوشمند پشتیبانی بومی از فن آوری بلوتوث در هر سیستم عامل بزرگ، برای برنامه ی توسعه همراه آسان و اتصال برای محاسبات ابری و کاهش هزینه است.

.

.

منبع: digitaltrends


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    این مقاله واقعا خوب نبود و اصلا مورد استفاده قرار نگرفته واسه من
    دلیلش اینکه من میخوام بلوتوث دوربینم رو درست کنم و استفاه کنم ولی فقط در رابطه با بلوتوث توضیح داده

    پاسخ