;
coinex

آلفابت با ارزش ترین کمپانی جهان

آلفابت با ارزش ترین کمپانی جهان محسوب می شود و رقیب خود اپل را پشت سر گذاشته است

آلفابت با ارزش ترین کمپانی جهان محسوب می شود و رقیب خود اپل را پشت سر گذاشته است.

در حالی که گوگل و اپل در حال مبارزه هستند تا به عنوان با ارزش ترین کمپانی در جهان محسوب شوند، هر دوی آنها اکسون را چند سال پیش سرنگون کردند. حال که آلفابت تشکیل شده است و شرکت مادر گوگل محسوب می شود، از لحاظ درآمد، شرکت مادر غول جستجو در واقع تبدیل به با ارزش ترین کمپانی جهان شده است. آلفابت با داشتن سهامی که در آسمان بازار تجارت، به فلک کشیده شده است، عمدتا به دلیل گزارش درآمد درخشان خود که انتظارات وال استریت را در هم می شکند، هم اکنون باارزش ترین کمپانی جهان محسوب می شود. ارزش خالص آلفابت  558 میلیارد دلار برآورد شده است، در حالی که اپل در حال حاضر در حدود 534 میلیارد دلار ارزش دارد. پس از ایکنه سهام این شرکت، شروع رشد حدود 8 درصدی داشت، ارزش آلفابت حدود 544 میلیارد دلار شد. که در این برهه نیز 10 میلیارد دلار بیشتر از اپل ارزش داشت و با ارزش ترین شرکت جهان محسوب می شد.

آلفابت درآمد خود را امروز منتشر کرد و همچنین اعلام نمود که در سه ماهه چهارم سال 2015 این شرکت در حدود 21.3 میلیارد دلار درآمد داشته است به طوری که از سطح انتظارات تحلیل گران وال استریت بسیار فراتر بوده است. آنها همچنین نشان دادند که در حالی که این شرکت پولی در moonshots صرف کرده است، هزینه هایی به مراتب بیشتر برای عملکرد گوگل صرف می کند. زیرا در حال حاضر گوگل از moonshots که تحت “شرط دیگری” ذکر شده است، جدا محسوب می شود. Moonshots حدود 3.6 میلیارد دلار در این فصل از دست داده است.

گوگل همچنان به رشد خود ادامه می دهد، به خصوص در ایالات متحده، اما در تمام بازارهای آن این رشد وجود دارد. در درخواست درآمد امروز، مدیر عامل این شرکت، سوندار پیچای اعلام کرد که در حال حاضر جیمیل از مرز 1 میلیارد کاربر گذشته است. که تقریبا یعنی از هر 7 نفر در جهان 1 از از خدمات پست الکترونیک گوگل، استفاده می کند. حال اینکه، این سرویس ششمین سرویس گوگل است که مرز 1 میلیاردی کاربر داشته است، موتور جستجوی گوگل، گوگل مپس، کروم، پلی استور، یوتیوب و اندروید از جمله سرویس های گوگل هستند که تعداد کابران آنها از مرز 1 میلیارد تجاوز کرده است.

در این میان چیزی که شما معمولا نمی شنوید این است که گوگل در چند کشور ممنوع است، به خصوص چین که با جمعیت حدود 1.3 میلیاردی، بزرگترین کشور (از نظر جمعیت) در جهان  محسوب می شود. البته، گوگل همچنان در حال رشد و ایجاد خدمات بیشتر برای کاربران و نشان دادن تبلیغات به همان دسته از کاربران است. پس روی هم رفته، پول گوگل، بیشتر در این قسمت ها نهادینه شده است، هنوز هم بیش از 90٪ از درآمد این شرکت از تبلیغات، بدست می آید.

.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر