;
coinex

حذف جک هدفون در آیفون 7 خبر خوشایند برای برای تولید کنندگان هدفون

حذف جک هدفون در آیفون 7 خبر خوشایند برای برای تولید کنندگان هدفون
حذف جک هدفون در آیفون 7 خبر خوبی برای شرکت های تولید کننده ی هدفون بوده است.
اخبار منتشر شده در اینترنت مبنی بر این هستند که اپل قصد دارد جک هدفون استاندارد 3.5 میلیمتری را در آیفون های بعدی خود حذف کند. اپل کار خود را با آیفون7 که امسال آن را عرضه می کند، آغاز خواهد کرد؛ و احتمالا کاربران این گوشی از بلوتوث و یا پورت لایتنینگ برای گوش دادن به موسیقی استفاده خواهند کرد. بسیاری معتقدند که حذف جک هدفون در آیفون 7 ایده ی خوبی نیست. اما شرکت های تولید کننده ی هدفون مانند سنهایزر جنبه ی استقبال کاربران را در نظر نمی گیرند، و ترجیح می دهند که به نیمه ی پر لیوان نگاه کنند.
دکتر آندراس سنهایزر، مدیر عامل این شرکت به خبر نگار Tech Insider در نمایشگاه CES 2016 گفت: “اگر اپل تصمیم بگیرد که استاندارد دیگری را روی گوشی های آینده ی خود قرار دهد، از نظر ما ایرادی ندارد و ما به بعد مثبت آن نگاه می گنیم. ما به این فکر می کنیم که چگونه می توان از تکنولوژی جدید برای کیفیت صدای بهتر استفاده کرد.”
یکی از مزایای این تکنولوژی که مورد توجه سنهایزر قرار گرفت این است که اپل قطعا به بهبود کیفیت صدا مثل تاثیر سه بعدی، فکر می کند. اگر با تکنولوژی صدای Ambio 3D سنهایزر آشنا باشید، که از سیگنال های دیجیتال استفاده می کند، متوجه می شوید که کیفیت صدای فوق العاده ای آن با صدای استریو که ما از آن استفاده می کنیم، قابل مقایسه نیست.
این تکنولوژی که فقط ورودی های دیجیتال را می پذیرد، می تواند به آسانی در آیفون ها قرار بگیرد. سنهایزر همچنین به این نکته اشاره کرد که: ” ما استاندارد های ارتباطی مختلفی را در عرصه ی تکنولوژی صدا دیده ایم که در طول زمان با تغییرات زیادی مواجه بوده اند.” این بدان معناست که ارتباطات صدا از زمان ظهورشان تا به حال به طور مداوم با تغییراتی روبرو بوده اند.
بسیاری از افراد در طول زندگی خود فقط از جک هدفون 3.5 میلیمتری استفاده کرده اند و بسیاری از تکنولوژی های گذشته به طور کل فراموش شده اند. ما باید این سرنوشت را در مورد جک هدفون قبول کنیم. برای مثال، قبل از عرضه ی نوار های کاست، از تکنولوژی 8-track استفاده می شد که بسیاری از ما حتی اسم آن را هم نشنیده ایم. بنابراین اگر از منحصر بودن این اتفاق خوشحال نیستید، مانند سنهایزر به نیمه ی پر لیوان نگاه کنید، شاید واقعا انتخاب دیگری نداریم.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر