;
coinex

سنسور مجاورت در پتنت جدید اپل

سنسور مجاورت در پتنت جدید اپل، باعث می شود بتوان دستگاه را بدون لمس، کنترل کرد.

سنسور مجاورت در پتنت جدید اپل، باعث می شود بتوان دستگاه را بدون لمس، کنترل کرد.

در واقع پتنت جدید اپل، یک تکنولوژی است که به شما این امکان را می دهد از دست خود به صورت شناور و یا مواج برای کنترل دستگاه ها استفاده کنید، بدون اینکه دست به دستگاه اصابت کند.

در این پتنت، اپل دستگاه ها را با استفاده از سنسور مجاورت برای تشخیص دست معلق در هوا و یا تکان دادن بالای دستگاه، توصیف می کند. این سنسورهای مجاورت شبیه به سنسور هایی هستند که چهره را شناسایی می کنند و صفحه نمایش گوشی را زمانی که شما آی فون را به صورت خود برای یک تماس تلفنی، نزدیک می کنید، خاموش می کنند.

اپل همچنین توضیح می دهد که با استفاده از این سنسور مجاورت ، می توان برخی قابلیت ها را به سادگی با تکان دادن دست خود، بالاتر از دستگاه و یا با استفاده از ترکیبی از لمس (بر روی یک سطح و یا صفحه نمایش) و تکان دادن دست، استفاده کرد.

برخی از گوشی های اندرویدی نیز در حال حاضر از سنسور مجاورت برای ویژگی های خاص، استفاده می کنند. برای مثال، در موتورولا موتو ایکس، هنگامی که دست خود را برای روشن کردن صفحه نمایش به گوشی نزدیک می کنید، دست را تشخیص داده و سریع یک سری اطلاعات، مانند نوتیفیکیشن ها را بدون نیاز به فشار دادن هیچ دکمه ای، نشان می دهد. این یکی از ویژگی های بسیار خوب است که باعث می شود، داشتن یک نگاه سریع به فعالیت های گوشی، آسان شود.
سامسونگ نیز از سنسور مجاورت برای قابلیت های مختلف، مانند تنظیم یک تایمر برای عکسی های سلفی، برقراری تماس به طور خودکار در هنگام بلند کردن گوشی که در مقابل شماست ساکت کردن گوشی زمانی که صفحه نمایش آن را رو به پایین می گیریم و کشیدن بر روی صفحه نمایش برای گرفتن یک تصویر، استفاده می کند.

استفاده از سنسور مجاورت می تواند راه دیگری برای برقراری ارتباط با دستگاه های اپل باشد.

استفاده از سنسور مجاورت می تواند راه دیگری برای برقراری ارتباط با دستگاه های اپل باشد. این شرکت به تازگی صفحه نمایش لمسی با قابلیت لمس سه بعدی را بر روی آی فون 6 اس و فورس تاچ را برای لپ تاپ های مک خود، معرفی کرده است تا کلید های میانبر مفید و قابلیت هایی را مهیا کند که با اعمال فشاری بیش از تپ معمولی به آن دست یابید.

به خاطر داشته باشید، با این حال، این تنها یک پتنت است. مانند بسیاری از پتنت های ثبت شده ی قبلی اپل، کاملا محتمل است که ویژگی های مبتنی بر سنسور مجاورت هرگز در دستگاه های اپل دیده نشوند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر