;
coinex

ارور 53 و نحوه ی ایجاد آن در اپل آیفون ها

ارور 53 و نحوه ی ایجاد آن در اپل آیفون ها

ارور 53 و نحوه ی ایجاد شدن این خطا در روزنامه ی گاردین منتشر شد.

روزنامه ی گاردین روز جمعه ی گذشته، داستان ارور مرموز آیفون ها را که می تواند تمام اطلاعات گوشی را پاک کند، منتشر کرد. درصورتیکه آیفون با مشکلی مواجه شود و یک تعمیر کار غیر حرفه ای آن را تعمیر کند، احتمال وقوع ارور 53 وجود دارد.

یکی از عکاسان گاردین در حال انجام ماموریت خود در مقدونیه بود که آیفون او با مشکل مواجه شد؛ پس از مراجعه او به یکی از تعمیر کاران محلی، مشکل آیفون حل شد؛ اما بعد از آپدیت نسخه ی جدید iOS روی آیفون عکاس، گوشی به طور کامل از دسترس کاربر خارج شد.

در این مقاله در روزنامه ی گاردین، چگونگی به وجود آمدن این ارور توسط سخنگوی اپل توضیح داده شده است: نمایندگان اپل یا تعمیر کاران مجاز و دارای تاییدیه ی اپل، برای تعمیر دکمه ی هوم از طریق سنسور اثر انگشت تاچ آیدی Touch ID عمل می کنند. بدین ترتیب بعد از تعمیر آیفون، از سنسور تاچ آیدی برای شناسایی کاربر استفاده می کنند. این روند تنها از طریق اپل یا تعمیر کارارن مجاز و تعلیم دیده ی آنها انجام می شود. اما اگر یک تعمیر کار غیر حرفه ای برای تعمیر دکمه ی هوم تلاش کند، کابر با ارور 53 مواجه شده و همه چیز را در گوشی خود از دست می دهد.

ارور 53 در واقع نوعی سنجش امنیتی هوشمند است که از طرف اپل طراحی شده تا از موارد شخصی مثل اپل پی که با تاچ آیدی فعال می شوند، محافظت کند. تصور کنید که گوشی شما سرقت شده و فرد سارق، اثر انگشت خود را روی تاچ آیدی فعال می کند؛ در این صورت سارق به تمام موارد گوشی شما از جمله اپل پی دسترسی دارد. در این موارد چه می توان گرد؟

پیشنهاد می شود که در صورت خرابی آیفون، به نمایندگی های اپل مراجعه کنید. و در صورت عدم دسترسی می توانید با خدمات مشتریان اپل تماس بگیرید، آنها نشانی نزدیک ترین تعمیر کار حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهند؛ و اگر در نقطه ای دور افتاده زندگی می کنید می توانید گوشی خود را برای اپل ارسال کنید تا تعمیر شده ی آن برای شما فرستاه شود. اگر هیچکدام از موارد بالا مشکل شما را رفع نمی کند، می توانید پس از دریافت ارور 53 با اپل تماس بگیرید؛ شاید آنها بتوانند موارد از دست رفته ی گوشی را بازگردانند، اما هیچ تضمینی در این مورد وجود ندارد. در ادامه توضیحات یکی از سخنگویان اپل را در باره ی ارور 53 می خوانیم.

“امنیت مشتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ارور 53 در واقع برای موارد امنیتی در گوشی گنجانده شده است. سیستم عامل iOS به بررسی تطابق تاچ آیدی با اجزای داخلی آیفون یا آیپد می پردازد؛ و در صورت کشف حتی یک مورد عدم تطابق با سنسور اثر انگشت در تاچ آیدی، عملکرد گوشی متوقف می شود. این سنجش امنیتی برای حفظ امنیت کاربر و جلوگیری از سوء استفاده از تاچ آیدی ضروری است. به کاربران پیشنهاد می کنیم که در صورت بروز ارور 53 با پشتیبانی اپل تماس بگیرند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر