;
coinex

ماشین های الکتریکی جنرال موتورز و رویای بزرگ این شرکت

ماشین های الکتریکی جنرال موتورز و رویای بزرگ این شرکت

ماشین های الکتریکی جنرال موتورز قوی تر از ماشین های تسلا ظاهر می شوند.

تسلا اولین شرکتی است که با ماشین های الکتریکی خود وارد بازار شده است، بنابراین ایجاد محبوبیت در عرصه ی تکنولوژی ماشین های الکتریکی را مدیون تسلا هستیم. با اینحال اگر تلاش های جنرال موتورز را در این زمینه موثر و عملی بدانیم، شاید در آینده هیچوقت نامی از موسس این روند در ذهن هیچکس باقی نماند. استوارت نوریس، طراح ارشد ماشین الکتریکی شورولت بولت معتقد است که جنرال موتورز ایده ی تولید انبوه و استفاده ی عموم مردم از ماشین های الکتریکی را به واقعیت تبدیل خواهد کرد.

جنرال موتورز قبل از تسلا این امر را محقق می کند.

این شرکت قصد دارد که در ذهن عموم به عنوان شرکتی باشد که تولید انبوه و استفاده ی عمومی از ماشین های الکتریکی را ایجاد کرده است. شورولت بولت با محدوده ی مسافتی 200 مایل (321 کیلومتر) و با قیمت 30 هزار دلار، بیشترین محدوده ی مسافتی را دارد که امسال وارد خط تولید عمده می شود. نوریس در ادامه اضافه کرد: “به طور قطع نمی دانم که آیا بازار جنرال موتورز و تسلا هر دو در یک رده قرار دارد یا خیر؛ ماشین های تسلا بسیار ممتاز هستند. اما ماشین های ما ممتاز نیستند، بلکه ماشین هایی هستند که هر کسی می تواند آنها را داشته باشد.”

قیمت ماشین های الکتریکی تسلا از 75 هزار دلار شروع می شود و از قابلیت های لوکس بی شماری برخوردار هستند. مراکز فرمان لمسی فوق العاده و دستگیره های در لمسی، برخی از ویژگی های لوکس ماشین های تسلا هستند که در ماشین های مقرون به صرفه دیده نمی شوند؛ اما ماشین های الکتریکی جنرال موتورز برای مصرف عموم مردم وارد بازار می شوند. نوریس اضافه کرد: “از نقطه نظر قابلیت های ماشین ها، فکر می کنم که برابر هستیم. این حقیقت که ما توانستیم ماشین های الکتریکی را در این اندازه و با این قیمت تولید کنیم، ما را در این زمینه و در مسیری که ماشین های الکتریکی قرار دارند، پیش می برد.”

انتظار می رود که ماشین بعدی تسلا (تسلا مدل 3) قیمتی معادل 35 هزار دلار داشته باشد. این ماشین در هر شارژ می تواند 200 مایل (321 کیلومتر) را طی کند. فروش تسلا مدل 3 در سال 2017 آغاز می شود. این اولین ماشین مقرون به صرفه ی تسلا ست که نظر عموم را جلب می کند؛ همچنین جواب تسلا به شورولت بولت جنرال موتورز بوده است. تسلا مدل 3 اولین ماشین تسلا برای بازار های عمومی است، و تنها با گذر زمان مشخص می شود که آیا روند تولید ماشین های مقرون به صرفه ی تسلا ادامه خواهد داشت یا خیر. تسلا موتورز از سابقه ی درخشانی برخوردار است؛ تعداد فروش ماشین های الکتریکی تسلا از 600 واحد در عرض 5 سال، به تعداد 50 هزار واحد در سال 2015 رسیده است. حتی با در نظر داشتن این موفقیت، نوریس معتقد است که جنرال موتورز به دلیل تجربه های قبلی در عرصه ی توسعه ی ماشین های الکتریکی، جلوتر از تسلا قرار دارد.

ولت Volt ماشین هایبرید جنرال موتورز است که با باطری قابل نصب، می تواند عملکرد ماشین های الکتریکی را داشته باشد؛ این ماشین با قیمت 30 هزار دلار به فروش می رسد. ماشین اسپارک ای وی Spark EV یکی از ماشین های الکتریکی جنرال موتورز بوده و در هر شارژ 82 مایل (131 کیلومتر) را طی می کند، قیمت نهایی این ماشین 20 هزار دلار برآورد شده است. و حالا با مدل بولت، شورولت توانسته است که نسل چهارم ماشین های الکتریکی را ارائه دهد.

نوریس در ادامه گفت: “ما همیشه در عمق تکنولوژی الکتریکی در عرصه ی خودروسازی بوده ایم، بنابراین من معتقدم که ما هدف منحصر به فرد و ممتاز خود را با همین منوال به بازار ارائه خواهیم داد.”

با تمام این اوصاف، نقش تسلا و ماشین های تکنولوژیک رده بالا و لوکس آن را به عنوان آغاز کننده ی این راه نمی توان نادیده گرفت؛ در واقع تسلا محرک سایر خودروسازان برای تولید ماشین های الکتریکی بوده است. خودروسازان بزرگی همچون پورشه، آئودی و فولکس واگن هم در چند سال آینده وارد این عرصه خواهند شد. با اینحال زیاد شدن رقیب در صنعت ماشین های الکتریکی نه تنها باعث ترس ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا نشده است، بلکه همیشه جزو برنامه های بلند مدت این شرکت بوده است. ایلان ماسک بارها در مصاحبه های خود تکرار کرده است که از ورود سایر خودروسازان به این عرصه استقبال خواهد کرد. هدف نهایی ایلان ماسک، استفاده ی عموم مردم جهان از ماشین های الکتریکی ست و او به تنهایی نمی تواند این هدف را عملی کند.

لازم به ذکر است که تسلا در سال 2014 تمام تکنولوژی های مورد استفاده ی خود را به عنوان یک منبع باز قرار داد تا تمام شرکت های تولید کننده بتوانند از علوم تکنولوژیک تسلا استفاده کنند. ایلان ماسک در مصاحبه ی ماه گذشته با سی ان ان اعلام کرد که از خبر تولید گسترده ی شورولت بولت بسیار خوشحال است. او این خبر را “عالی” خواند: “اگر جنرال موتورز یا هر شرکت دیگری وارد این عرصه شود، بسیار خوشایند است و جای تشویق دارد.”

ایلان ماسک در مصاحبه ی ماه گذشته با سی ان ان اعلام کرد که از خبر تولید گسترده ی شورولت بولت بسیار خوشحال است. او این خبر را "عالی" خواند: "اگر جنرال موتورز یا هر شرکت دیگری وارد این عرصه شود، بسیار خوشایند است و جای تشویق دارد

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر