;
coinex

اپل، اسپانسر سوپر بال امسال

اپل، اسپانسر سوپر بال امسال

سوپر بال امسال با پشتیبانی اپل انجام می شود.

سوپر بال بازی قهرمانی سالانه ی لیگ ملی فوتبال آمریکاست، که بالاترین سطح فوتبال حرفه ای این کشور محسوب می شود. سوپر بال در واقع مر حله ی نهایی بازی های فصلی ست که در تابستان سال گذشته برگزار شده است.

به گزارش Yahoo Finance، اپل اسپانسر کمیته ی میزبان سوپر بال امسال خواهد بود. نا گفته نماند که هنوز مبلغ مورد نظر برای پشتیبانی منتشر نشده و هنوز مشخص نیست که آیا اسپانسری، تنها نقش اپل در این رویداد بزرگ ورزشی آمریکا خواهد بود یا خیر.

کمیته ی میزبان سوپر بال وظیفه ی برگزاری و پخش بازی نهایی سوپر بال را به عهده دارد. لیگ ملی فوتبال NFL، چند سال پیش افرادی را در شهر میزبان برای این کمیته منصوب کرده بود. کمیته ی میزبان، مانند هر کسب و کار دیگری از کارمندان مخصوص خود برخوردار است که مراحل مختلف برگزاری رویداد از جمله بخش سرگرمی و سایر جنبه های مورد نیاز برای هفته ی سوپر بال را انجام می دهند. هیئت مشاوره ی این کمیته، بالاتر از تیم رهبران قرار دارند تا کمک های مورد نیاز را مواقع ضروری فراهم کنند.

کمیته ی میزبان در اکثر مواقع، از کمک های بخش شهری برای این رویداد بزرگ برخوردار می شود. اما به گزارش Yahoo Finance، مقامات شهری کالیفرنیا و سایر مناطق خلیجی برای سوپر بال 50 شرکت نداشته اند. با اینحال، به گفته ی کیث بروس مدیر عامل کمیته ی میزبان سوپر بال 50، مبلغی معادل 50 میلیون دلار از طرف اسپانسر های مختلف برای رویداد سوپر بال 50 جمع آوری شده است. اپل (با 2.68 درصد) و شرکت خودروساز اوبر در میان این اسپانسرها قرار دارند.

شرکت ها از سه طریق می توانند در رویداد سوپر بال مشارکت داشته باشند: منابع مالی می توانند با به اشتراک گذاشتن مبلغ هنگفتی، اسپانسری کمیته ی میزبان را به عهده داشته باشند و یا اینکه اسپانسر سوپر بال شوند؛ روش سوم از طریق بخش تبلیغات انجام می شود. شرکت ها معمولا میلیون ها دلار برای تبلیغات خود در طول برگزاری رویداد هزینه می کنند. و تنها تعداد محدودی از آنها اسپانسری کمیته ی میزبان را به عهده می گیرند.

مزیت پشتیبانی از سوپر بال به جای پشتیبانی از کمیته ی میزبان این است که، شرکت ها می توانند از لوگوی لیگ ملی فوتبال NFL برای موارد توسعه و پیشرفت استفاده کنند. اما اسپانسر های کمیته ی میزبان تنها از مزیت کلی لوگو برخوردار می شوند. کیث بروس در مصاحبه ی خود با Yahoo Finance گفت که اپل علاقه ای به استفاده از لوگوی NFL ندارد؛ او اضافه کرد که به اعتقاد اپل، لیگ ملی فوتبال باید در ازای استفاده از پشتیبانی برند اپل مبلغی را به این شرکت پرداخت کند. به اعتقاد این شرکت تولید کننده ی آیفون، لوگوی اپل ارزشمند تر از لوگوی NFL است. با تمام این اوصاف، چرا اپل اسپانسری کمیته ی میزبان را به عهده گرفته است؟

تا به حال پاسخ این سوال از طرف اپل منتشر نشده است. کیث بروس به Yahoo Finance اعلام کرد که اپل اولین شرکتی بود که برای پشتیبانی داوطلب شد، چرا که این مساله در سیلیکون ولی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بروس در ادامه اضافه کرد که اپل در زمان جابه جایی استیو جابز با تیم کوک، به برگزار کنندگان سوپر بال گفته است که ما در حال ساخت محوطه ی عظیمی هستیم که موقعیت مناسبی برای استادیوم را به وجود خواهد آورد.

با تمام این اوصاف، حضور اپل بعد از ده سال در رویداد سوپر بال بسیار ارزشمند است. اپل بر خلاف سایر اسپانسر های رقیب، هرگز از فرصت تبلیغاتی این رویداد برای محصولات خود استفاده نکرده است. شهرت این شرکت به لطف تبلیغ معروف “1984” شکل گرفت. کمپانی اپل دلیل دور بودن خود را از سوپر بال عنوان نکرده، با اینحال کاملا روشن است که اپل خود را متفاوت از سایر شرکت ها می داند. این مساله در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی CES 2016 کاملا مشخص شد، چرا که اپل مانند سال های قبل ترجیح داد که از بزرگترین رویداد تکنولوژی سال دور بماند. تقریبا تمام شرکت های تکنولوژی محور دنیا در این رویداد شرکت داشته اند.

اپل، علاوه بر این که هزینه ی زیادی را به عنوان اسپانسری در نظر گرفته است، موفق شد که بروس سول را در به عنوان نماینده ی خود در گروه مشاوران کمیته ی میزبان سوپر بال 50 قرار دهد. او از امتیاز شهرت در این رویداد استفاده کرد، همچنان که کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه ی سابق آمریکا، ماریسا مایر مدیر عامل یاهو (4.05 درصد)، برایان کرانیچ مدیر عامل اینتل (1.91 درصد) و چالز شواب مدیر عامل شرکت شواب (2.44 درصد) با استفاده از امتیاز شهرت خود در تیم اسپانسر ها حضور یافته اند.

سوپر بال 50، 7 فوریه (دیشب) در ورزشگاه Levi’s در شهر سانتا کلارا برگزار شد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: fortune


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر