;
coinex

جلوگیری از هک شدن با 7 ترفند ساده


جلوگیری از هک شدن با 7 ترفند ساده امکان پذیر است.

جلوگیری از هک شدن با 7 ترفند ساده امکان پذیر است.

مسئله ی امنیت اطلاعات بسیار جدی است، باید جوانب عملی را برای حفظ امنیت اطلاعات خود و جلوگیری از هک شدن، در نظر گرفت.

از سرویس های پیام رسانی گرفته تا سرویس های ایمیل، نیاز به امنیت در همه ی آنها وجود دارد،. ار ابن رو ما راهنمایی های مفیدی را جمع آوری کرده ایم تا در حالت آنلاین از آن استفاده کتید، این روش ها از یک راهنما به نام Sudo Security از ویل استرفچ، محقق امنیتی و هکر سابق آیفون که بر روی یک راه حل امنیتی جامع برای تلفن های همراه iOS کار می کند، برگرفته شده است.

یک کد عبور بر روی گوشی خود داشته باشید، توجه کنید که باید یک کد خوب و امن انتخاب نمائید تا اولین قدم را برای جلوگیری از هک شدن، بردارید.

یک کد عبور بر روی گوشی خود داشته باشید، توجه کنید که باید یک کد خوب و امن انتخاب نمائید تا اولین قدم را برای جلوگیری از هک شدن، بردارید.

اگر یک رمز عبور بر روی تلفن خود ندارید، نتیجه ی آن این است که داده های خود را به راحتی در اختیار هر کسی که گوشی شما را در دست بگیرد، قرار می دهید. یک PIN چهار رقمی می تواند 10،000 ترکیب ممکن داشته باشد که نسبتا امن است، اما یک کد شش رقمی 1 میلیون ترکیب ممکن دارد و در جلوگیری از هک شدن ، تاثیر بسزایی خواهد داشت. سنسور تاچ آی دی اپل و یا یک سنسور اثر انگشت در یک گوشی مدرن اندرویدی نیز روش بسیار خوبی برای حفظ امنیت دستگاه است.

.

two-step verification را برای هر حساب آنلاین خود که از آن پشتیبانی می کند، فعال کنید، به خصوص برای ایمیل خود این کار را انجام دهید.

two-step verification را برای هر حساب آنلاین خود که از آن پشتیبانی می کند، فعال کنید، به خصوص برای ایمیل خود این کار را انجام دهید.

” two-step verification” از فرایند های امنیتی اضافی است که برای تأیید اعتبار بر روی دستگاه دیگر، (به طور معمول یک گوشی)، استفاده می شود. این امر از ورود به حساب کاربری شما با ایمیل و رمز عبور آن، جلوگیری می کند و در نگه داشتن امنیت حساب شما و جلوگیری از هک شدن ، بسیار موثر است.

ارائه دهنده ی ایمیل شما ورود به ایمیل را با فعال کردن دو مرحله احراز هویت، امن می کند. اگر هکرها به ایمیل شما دسترسی داشته باشند از طریق آن قادر خواهند شد به حساب های دیگرتان که با ایمیل ثبت شده است، دسترسی داشته باشند.

بزرگ ترین شرکت ها از جمله اپل، گوگل، مایکروسافت، آمازون، دراپ باکس و فیس بوک، میزبان اطلاعات حساس با ارائه ی احراز هویت دو مرحله ای برای حساب های آنلاین هستند.

از رمز عبورهای متفاوت برای ورود استفاده کنید. برنامه ی 1Password یک برنامه عالی برای مدیریت این رمز عبور ها است.

از رمز عبورهای متفاوت برای ورود استفاده کنید. برنامه ی 1Password یک برنامه عالی برای مدیریت این رمز عبور ها است.

اینکه از یک روند یکسان به دفعات مختلفی برای رمز عبور های متفاوت استفاده کنیم، اصلا عمل درستی نیست، به خصوص آنهایی که شامل اطلاعات حساسی مثل اطلاعات بانکی هستند.

شما باید از یک رمز عبور متفاوت برای هر ورودی استفاده کنید، از آنجا که شاید حافظه ی فوق العاده ای نداشته باشید، احتمالا مجبور خواهید بود از یک برنامه ی مدیریت رمز عبور نیز برای به یاد آوری آن، استفاده کنید. 1Password بهترین برنامه برای این کار است.

آی مسیج اپل رمزگذاری شده است، اما اگر از آن اطمینان ندارید یا می خواهید یک برنامه ی iOS و اندرویدی داشته باشید، استفاده از برنامه ی سیگنال مفید خواهد بود.

آی مسیج اپل رمزگذاری شده است، اما اگر از آن اطمینان ندارید یا می خواهید یک برنامه ی iOS و اندرویدی داشته باشید، استفاده از برنامه سیگنال مفید خواهد بود.

آی مسیج یک سرویس رمزگذاری شده است که یعنی برای 99٪ از ارتباطات امن است. این شرکت، بارها در دادگاه شهادت داده است که اگر قرار باشد دولت احضاریه در زمینه آی مسیج اپل، برای مشتری در نظر بگیرد، اپل قادر نخواهد بود از آن پیروی کند، زیرا داده های آن کاملا به صورت دو طرفه رمزگذاری شده اند.

ویل استرفچ معتقد است که: “رمزگذاری یک کار جانبی است چون اپل می تواند آن را انجام دهد و داده ها را ایمن گرداند. من فکر نمی کنم رمزگذاری آی مسیج یک چیز امن خصوصی باشد، آن را به عنوان یک هدف اولیه می توان در نظر گرفت.”

این محقق امنیتی همچنین توصیه می کند که برنامه ی سیگنال یک برنامه چت رمزگذاری شده ی مناسب است. برنامه ی سیگنال یک برنامه ی متن باز است، که این به این معنی است که توسط هیچ شرکتی قابل کنترل نیست و روش های رمزگذاری موجود آن برای هر کسی قابل بررسی است. اما اگر در مورد جاسوسی از دستگاه و اطلاعات شخصی خود نگران هستید، از برنامه ای مانند سیگنال استفاده کنید.

فیس تایم و سیگنال هر دو برای شما امکان برقراری تماس صوتی رمزگذاری شده را فراهم می کنند.

فیس تایم و سیگنال هر دو برای شما امکان برقراری تماس صوتی رمزگذاری شده را فراهم می کنند.

اگر شما در مورد فدرال گوش دادن به تماس های خود نگران هستید، هم سیگنال و هم فیس تایم، تماس صوتی رمزگذاری شده ای را در طول یک ارتباط اینترنتی فراهم می کنند که می تواند در جلوگیری از هک شدن مناسب باشد.

یک VPN لزوما به این معنی نیست که همه ی ترافیک وب شما امن است، بنابراین احتیاط کنید.

یک VPN لزوما به این معنی نیست که همه ی ترافیک وب شما امن است، بنابراین احتیاط کنید.

یک عمل امنیتی معمول برای زمانی که شما به یک شبکه وای فای عمومی متصل هستید استفاده از یک VPN یا شبکه خصوصی مجازی است. استفاده از VPN تمام ترافیک شما را رمز گذاری می کند و دیدن داده هایی از شما را که بر روی شبکه وای فای انتقال می یابد، برای یک هکر، غیر ممکن می کند.

اما VPN ها همچنین یک مشکل بالقوه دارند و آن این است که یک ارائه دهنده، این سرویس را ارائه می دهد.

شما باید به ارائه دهنده ی VPN بدون هیچ راهی برای مطمئن شدن از اینکه از داده های شما سوء استفاده نمی کند، اعتماد کنید. آنها می توانند بگویند که این بخشی از بازاریابی آنها محسوب می شود که از داده های شما سوء استفاده نکنند، اما نمی توانید از این مطمئن باشید که آنها این کار را انجام نمی دهند.

بسیاری از برنامه های شما ترافیک وب آنها را رمزگذاری، اما اگر شما در مورد استفاده از یک شبکه ی وای فای نگران هستید، می توانید یک سرویس دهنده ی VPN مانند TorGuard یا  Cloak را امتحان کنید.

اگر یک لینک و یا ایمیل دریافتی، مشکوک به نظر می آید، آن را باز نکنید.

اگر یک لینک و یا ایمیل دریافتی، مشکوک به نظر می آید، آن را باز نکنید.

نمونه ای از یک تست فیشینگ را در تصویر بالا مشاهده می کنید که یک روش معمولی مورد استفاده ی هکرها برای سرقت اطلاعات خصوصی با فریب مردم است.

این مورد ممکن است آشکار به نظر برسد، اما عقل سلیم شما بهترین دفاع در برابر هک است.

اگر یک وب سایت و یا ایمیل به نظر فیشینگ می رسد، پس درگیر آن نشوید. هرگز اطلاعات حساس خود را در اختیار یک وب سایت قرار ندهید، مگر اینکه مطمئن باشید که وب سایت معتبری است. یک قفل کوچک در بالای مرورگر کنار آدرس، نشانه خوبی برای قانونی بودن آن وب سایت محسوب می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر