;
coinex

قابلیت خودران ماشین های تسلا بی نقص نیست

قابلیت خودران ماشین های تسلا بی نقص نیست

قابلیت خودران ماشین های تسلا با مشکل مواجه شده اند.

تسلا قصد دارد این هفته آپدیت اپلیکیشن سیستم فراخوان را به منظور ثبت “نگرانی های معتبر” درباره ی قابلیت خودران ماشین های خود منتشر کند. قابلیت خودران ماشین های تسلا که “فراخوان” نامیده می شود، به کاربران این اجازه را می دهد که تسلا مدل اس را تنها با کیفاب سوییچ کنترل کنند. تسلا مدل اس با این قابلیت خود می تواند در پارکینگ را باز کرده و ماشین را داخل آن پارک کند و بالعکس، با باز کردن در پارکینگ از آن خارج شده و در مسیر حرکت قرار بگیرد. زمانی که قابلیت فراخوان در حال اجراست، ماشین از سرعت بسیار کمی برخوردار است.

خبرگزاری Consumer Reports ایراد های روند قابلیت خودران ماشین های تسلا را کشف کرد؛ خبرگزاری اعلام کرد که گاهی اوقات ماشین های تسلا با موانعی برخورد می کنند که اجتناب پذیر هستند؛ دکمه های روی کیفاب علامت گذاری نشده اند، به همین دلیل این امکان وجود دارد که کاربر دکمه ی اشتباه را فشار داده و ماشین حرکت کند؛ نا گفته نماند که به محض حرکت، ماشین قادر به توقف نخواهد بود. به گزارش این خبرگذاری، اپلیکیشن قابلیت فراخوان هم عملکرد مناسبی ندارد. اگر در حال حرکت ماشین، اپلیکیشن آن بسته شود، ماشین همچنان به حرکت خود ادامه می دهد. این بدان معناست که اگر کاربر اشتباها اپلیکیشن را باز کند و یا اینکه سیستم فراخوان بدون حضور کاربر خود فعال شود، آنها قادر به توقف ماشین نخواهند بود.

تسلا مدل اس به سیستم اجتناب از برخورد با موانع مجهز شده است؛ اما بنا بر ادعای این خبر گزاری، سیستم فراخوان قادر به تشخیص موانع باریک و موانعی که ارتفاع بسیار کم و یا ارتفاع زیادی دارند، نیست. کانسومر ریپوترز در این باره اضافه کرد: “ما موانع مختلفی را پیش راه تسلا مدل اس P85D قرار دادیم، موانعی مث دوچرخه یا کیسه که هر کسی ممکن است آنها را روی زمین باقی بگذارد؛ ماشین، قبل از برخورد با آنها قادر به توقف نبود.”

با دست زدن به دستگیره ی در تسلا مدل اس، ماشین متوقف می شود. با اینحال این خبرگزاری معتقد است که کمپانی تسلا موظف است که کاربران خود را از ویژگی های امنیتی ماشین مطلع کند و یا اینکه نوعی فرمان صوتی هشداری روی آن قرار دهد.

تسلا با آپدیت جدیدی که این هفته منتشر کرد، پاسخگوی ایرادهای مطرح شده در ماشین های خود بود. در طول مدتی که سیستم فراخوان در حال اجراست، کاربر، باید انگشت خود را روی نمایشگر قرار دهد. با آپدیت جدید نرم افزار اپلیکیشن تسلا، بدون حضور کاربر، سیستم فراخوان فعال نمی شود. با آپدیت جدید، تنها کافیست یک دکمه ی کیفاب را فشار دهید تا ماشین متوقف شود.

تسلا در پاسخ به کانسومر ریپورتز نوشت: “به عنوان یک قابلیت ثانویه، ما همچنان به بررسی قابلیت فراخوان پرداخته و بازخورد کاربران را جمع آوری می کنیم. نگرانی های این خبرگزاری کاملا منطقی بوده و ما ایراد های آن را برطرف کردیم، همچنان به تولید و بهبود سیستم فراخوان در ماشین های تسلا ادامه می دهیم.”

خبرگزاری Consumer Reports ایراد های روند قابلیت خودران ماشین های تسلا را کشف کرد؛ خبرگزاری اعلام کرد که گاهی اوقات ماشین های تسلا با موانعی برخورد می کنند که اجتناب پذیر هستند؛ دکمه های روی کیفاب علامت گذاری نشده اند، به همین دلیل این امکان وجود دارد که کاربر دکمه ی اشتباه را فشار داده و ماشین حرکت کند

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر