;
coinex

تخلف اپل از قانون حق ثبت اختراع

تخلف اپل از قانون حق ثبت اختراع

تخلف اپل از قانون حق ثبت اختراع توسط شرکت ایمرشن، در دادگاه عالی آمریکا مطرح شد.

شرکت کالیفرنیایی Immersion، مدعی شده است تکنولوژی نمایشگر لمسی به کار گرفته شده در آیفون 6 و آیفون 6 اس، توسط این شرکت ثبت شده و استفاده از آن در آیفون ها، در واقع تخلف اپل از پتنت این شرکت بوده است.

به گزارش Next Web، شرکت ایمرشن شکایت خود را در دادگاه عالی آمریکا و کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده مطرح کرده است. فورس تاچ و لمس سه بعدی ، دو تکنولوژی لمسی هستند که توسط آیفون 6، آیفون 6 اس و اپل واچ معرفی شده اند. این تکنولوژی ها، فشار وارد شده روی نمایشگر را تشخیص داده و عملکرد متناسب با آن را فعال می کنند. اگر ضربه یا تپ آهسته ای را روی نمایشگر وارد کنید، هر برنامه ای که مد نظر شما بوده است را باز می کند؛ اما فشار بیشتر روی نمایشگر، گزینه های انتخابی بیشتری را فعال می کند. تمام این تکنولوژی ها، تحت عنوان فناوری لمسی شناخته می شوند.

به گزارش Next Web، این شرکت ادعا می کند که پتنت های به کار رفته در دستگاه های اپل (که از این تکنولوژی بهره می برند)، در واقع 3 مدل از پتنت های این شرکت بوده است. شرکت ایمرشن از کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده می خواهد که فروش آیفون 6 و آیفون 6 اس در ایالات متحده متوقف شود؛ همچنین این شرکت درخواست غرامت کرده است.

شرکت ایمرشن، متخصص در زمینه ی فناوری های لمسی ست که در سال 1993 تاسیس شده است. طی یک بیانیه ی مطبوعاتی اعلام شد که در حال حاضر، تکنولوژی های این شرکت در 3 میلیارد دستگاه استفاده می شود. اپل هنوز پاسخی در این زمینه منتشر نکرده است.

ویکتور ویگاس، مدیر عامل ایمرشن طی یک بیانیه اعلام کرد: “برای ما خوشایند است که ببینیم سایر تولید کنندگان هم ارزش فناوری لمسی را دریافته اند و از آن در محصولات خود استفاده می کنند. با اینحال، ما باید از تجارت و مالکیت علمی و هوشمندانه ی خود در مقابل تخلفات احتمالی محافظت کنیم. با وجود فضای ایجاد شده و سرمایه گذاری های انجام شده به منظور پیش برد فناوری لمسی، این موضوع، اهمیت ویژه ای خواهد یافت. ما قویا از مالکیت هوشمندانه و خلاقانه ی خود در مقابل تخلفات، دفاع می کنیم.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر