;
coinex

اکزینوس 7870 چیپ ست جدید سامسونگ

اکزینوس 7870 چیپ ست جدید سامسونگ

وقتی صحبت از چیپ ست ها و پردازنده ها می شود سامسونگ یک برگ برنده نسبت به دیگر رقبایش می شود. در حالی که اکثر شرکت های دیگر به پردازنده های ساخت کوالکام و مدیاتک وابسته هستند سامسونگ از چیپ ست های اختصاصی و تولید داخلی خود در ساخت گوشی هایش استفاده می کنند. برای مثال در سال گذشته در شرایطی که چیپ ست اسنپدراگون 810 و مشکل گرمای بیش از حدش برای بسیار از شرکت ها دردسر ساز شده بود سامسونگ با تکیه بر پردازنده های سری اکزینوس خود نه تنها توانست از این بحران دور شود بلکه نجات بخش شرکت های دیگر هم بود. سامسونگ قصد دارد تا فعالیت خود را در زمینه ی تولید چیپ ست گسترش هد و از همین رو یک چیپ ست جدید با نام اکزینوس 7870 را به سری پردازنده های خود اضافه کند. این تراشه با استفاده از تکنولوژی 14nm ساخته شده است که مزیت هایی را نسبت به تراشه هایی که با استفاده از تکنولوژی FinFET ساخته شده اند، دارد.

این اولین بار نیست که ما در مورد این پردازنده می شنویم. اوایل ماه جاری بود که در مورد این تراشه ی جدید در کنار ورژن جدید گوشی گلکسی جی 7 اخباری را شنیدیم. گوشی جدید در بنچمارک Geekbench مورد آزمایش قرار گرفت و به نظر می رسد که تراشه ی اکزینوس 7870 را باید در زمره ی تراشه های میان رده طبقه بندی کرد. این تراشه در بخش چند هسته توانست عملکرد مناسبی از خود به جای بگذارد.

اولین گوشی که به این تراشه مجهز خواهد بود گلکسی جی 7 خواهد بود. بنابراین باید منتظر عرضه ی این گوشی توسط سامسونگ باشیم تا بتوانیم عملکرد این چیپ ست جدید را به طور دقیق تری مورد ارزیابی قرار دهیم. این احتمال وجود دارد که سامسونگ در جریان برگزاری کنگره ی جهانی موبایل و در کنار گوشی های گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج از این گوشی نیز پرده برداری کند. هر چند در اخباری که چندی پیش منتشر شده بود گفته شده بود که سامسونگ تا قبل از ماه ژوئن این گوشی را معرفی نخواهد کرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منیع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر