;
coinex

باگ بزرگ اپل، ایرانی ها را گرفتار کرد

باگ بزرگ اپل

اگر چه مسئولان اپل اعلام کرده اند  باگ ۱۹۷۰ را رفع خواهند کرد، اما برخلاف دیگر کشورها  این باک گوشی های ایرانیان را تبدیل به یک پاره آجر بی مصرف خواهد کرد، شرکت اپل اعلام کرده تا پیدا کردن راه حل کاربرانش می توانند با مراجعه به اپل استورها مشکل را برطرف کنند.  اما با توجه به اینکه هیچ اپل استوری در ایران وجود ندارد در صورت بروز مشکل ۱۹۷۰عملا کاربران گوشی های اپل در ایران دچار مشکل جدی خواهند شد.

همان‌طور که می‌دانید تنظیم تاریخ آیفون شرکت اپل روی یکم ژانویه سال ۱۹۷۰ باعث خواهد شد گوشی شما به یک تکه آجر بی‌مصرف تبدیل شود. در واقع با انجام این کار (هرچند فکر نمی‌کنیم دلیلی برای انجام آن وجود داشته باشد) نه‌تنها دسترسی به قابلیت‌های برقراری تماس، ارسال و دریافت پیام و یا حتی بازی‌های مورد علاقه خود را از دست خواهید داد بلکه گوشی شما دیگر هیچ‌گاه راه‌اندازی مجدد نخواهد شد.

خوشبختانه شرکت اپل راه‌حلی تازه برای برطرف کردن این مشکل در سر دارد که در آینده‌ای نه‌چندان دور ارائه خواهد شد. سخنگوی این شرکت در بیانیه‌ اپل که بدین منظور صادر شده اینچنین می‌گوید:

” تغییر دستی تاریخ به ماه می ۱۹۷۰ یا پیش از آن مانع از راه‌اندازی مجدد آیفون شما خواهد شد. به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی در دست بررسی است که از بروز این مشکل روی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS جلوگیری خواهد کرد.”

اپل هیچ سخنی از زمان عرضه این به‌روزرسانی جدید به میان نیاورده است. اگرچه این احتمال وجود دارد که در صورت بروز چنین مشکلی، با استفاده از آیتونز امکان استفاده از فرایند بازگردانی گوشی به حالت قبل وجود داشته باشد اما هنوز راه‌حل تایید شده‌ای برای برطرف کردن این مشکل وجود ندارد. با توجه به اینکه در کشور ما اپل استوری هم وجود ندارد تا بتوانید در صورت بروز چنین مشکلی گوشی خود را تعویض کنید، در حال حاضر بهترین درمان، پیشگیری به‌نظر می‌رسد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: shanbemag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر