;
coinex

ماشین بدون کلید ولوو

ولوو ماشین بدون کلید را  به فروش خواهد رساند.

ولوو ماشین بدون کلید را  به فروش خواهد رساند.

ولوو قصد دارد یک سیستم برنامه ای جدید را برای خودروهای جدید خود آزمایش کند. این سیستم اجازه خواهد داد رانندگان برای قفل کردن و باز کردن وسایل نقلیه خود، از گوشی، استفاده کنند.

عرضه ی سیستمی برای ماشین بدون کلید ، بخشی از تلاش ولوو برای ساده تر کردن زندگی مشتریان و صرفه جویی در وقت آنها است.

گرچه در حال حاضر، اتومبیل های متعددی در بازار وجود دارند که می توانند با استفاده از گوشی های هوشمند قفل شوند، ولی ولوو اولین سازنده ای است که به طور کامل گوشی های هوشمند را جایگزین کلید، خواهد کرد.

ماشین بدون کلید ولوو با استفاده از تکنولوژی بلوتوث، قادر به تشخیص زمانی خواهد بود که گوشی در نزدیکی محدوده ی مشخص شده قرار می گیرد و از این طریق ماشین، قفل و یا باز می شود؛ در واقع رانندگان قادر خواهند بود تنها با یک گوشی ماشین را قفل/ باز کنند و حتی استارت بزنند.

یکی از امیدهای اصلی ولوو برای این برنامه این است که پیگیری و به اشتراک گذاری خودرو را نیز برای مشتریان خود آسان نماید. کلید دیجیتال از یک گوشی به گوشی دیگر، قابل انتقال خواهد بود، بنابراین اگر لازم باشد ماشین خود را به یک دوست قرض دهید، می توانید این کار را بدون نیاز به یک کلید فیزکیی، انجام دهید. در این میان دادن کلید ممکن است بسیار پر زحمت باشد.

مشخص نیست که ماشین بدون کلید تا چه حد مورد توجه مشتریان قرار بگیرد. مطمئنا، این تکنولوؤی جالبی است اما باید دید یک سیستم ورود بدون کلید چقدر از حالت عادی، کار را راحت تر خواهد کرد.

قابل انکار نیست که وقتی یک کلید فیزیکی در دست است، حتی برای قرض دادن ماشین به فردی دیگر، حس امنیت و اعتماد به دنبال دارد که با وجود یک برنامه در گوشی هوشمند شاید این حس از بین برود.

برنامه ی اتومبیل بدون کلید برای اولین بار با برنامه ی به اشتراک گذاری خودروی Sunfleet  در سوئد در بهار 2016 آزمایش می شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر