;
coinex

نمایشگر هوایی میتسوبیشی الکتریک؛ تصاویر شناور در هوا ارائه خواهد داد

نمایشگر هوایی میتسوبیشی الکتریک؛ تصاویر شناور در هوا ارائه خواهد داد

نمایشگر هوایی کمپانی میتسوبیشی الکتریک به زودی روانه بازار خواهد شد.

به زودی در سال 2020 احتمالا شما می توانید آگهی ها و یا تصاویر مختلف تبلیغاتی را روبروی خود به صورت شناور و معلق در هوا ببینید و آن زمانی خواهد بود که میتسوبیشی الکتریک امیدوار است تکنولوژی نمایشگر هوایی خود را کامل کرده و به صورت تجاری در دسترس قرار دهد.

در اینجا می توانید ببینید که نمایشگر هوایی میتسوبیشی چگونه کار می کند؛

تصاویر به صورت ثابت یا ویدیوئی بر روی نمایشگری که بطور عمودی و نامرئی در مقابل بیننده قرار دارد نشان داده می شود. یک شکافنده پرتو در مقابل این نمایشگر به صورت مورب قرار گرفته است بیم اسپیلیتر (beam splitter) یا شکافنده پرتو، دستگاهی شیشه ای است که پرتوی نوری را به دو یا چند پرتو تقسیم می کند. در نتیجه هنگامی که تصویر نمایشگر بر روی بیم اسپیلیتر (شکافنده پرتو) منعکس می شود، دو تصویر تکراری را نمایش می دهد.

تصاویر به صورت ثابت یا ویدیوئی بر روی نمایشگری که بطور عمودی و نامرئی در مقابل بیننده قرار دارد نشان داده می شود. یک شکافنده پرتو در مقابل این نمایشگر به صورت مورب قرار گرفته است بیم اسپیلیتر (beam splitter) یا شکافنده پرتو، دستگاهی شیشه ای است که پرتوی نوری را به دو یا چند پرتو تقسیم می کند. در نتیجه هنگامی که تصویر نمایشگر بر روی بیم اسپیلیتر (شکافنده پرتو) منعکس می شود، دو تصویر تکراری را نمایش می دهد. این تصاویر به نوبه خود با برخورد به یک ورق یکپارچه سازی بازتابی و رد شدن از میان بیم اسپیلیتر به صورت همگرایی در فضای مقابل بیننده به نمایش در می آید. این امر باعث می شود که شخص، یک تصویر واحد را به صورت آویزان و معلق در مقابل خود ببیند.

بر اساس گفته های طراحان، ممکن است به دلیل پیچیدگی این تکنولوژی و ندانستن اینکه تصاویر در کجا قرار گرفته، تمرکز بیننده بر روی این تصاویر به سختی انجام شود. برای به خاطر سپردن هر چه بهتر و تمرکز بیشتر، این سیستم شامل “تصاویر راهنمایی” خواهد بود که بر روی دیوار یا هر سطح دیگری در دو طرف تصویر شناور در هوا به نمایش در خواهد آمد، و از آنجایی که بیننده می تواند ببیند که تصاویر در کجا قرار گرفته اند توانایی این را خواهد داشت که بر روی آن ها تمرکز کرده و تصویر هوایی بین آن ها را نیز به درستی تشخیص دهد.

کل منطقه نمایش شامل دو تصویر راهنما است که با اندازه های 229 سانتیمتر به صورت مورب قرار گرفته اند. فناوری مشابه دیگری که توسط محققان دانشگاه توکیو انجام شده است؛ هاپتو مایم (HaptoMime) نام دارد که به کاربر اجازه می دهد نمایشگری شناور در هوا را در اختیار داشته باشد.

نمایشگر معلق در هوا توسط میتسوبیشی الکتریک ارائه شده است

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر