;
coinex

موضع استیو وزنیاک در مقابل درخواست FBI

موضع استیو وزنیاک در مقابل درخواست FBI

استیو وزنیاک ، همکار قدیمی استیو جابز و یکی از موسسان کمپانی اپل، از مقاومت تیم کوک، مدیر عامل این کمپانی در برابر درخواست FBI، پشتیبانی می کند.

سازمان FBI آمریکا، از اپل می خواهد که گوشی آیفون یکی از تروریست های حادثه ی سن برنارد را هک کند. استیو وزنیاک معتقد است که اگر استیو جابز هنوز زنده بود، از عملکرد تیم کوک حمایت می کرد. او در مصاحبه ی تلفنی خود با CNBC اعلام کرد: “اگر استیو زنده بود، از حفظ امنیت کاربران پشتیبانی می کرد.”

در حال حاضر، استیو وزنیاک در مسائل روزانه ی اپل نقشی ندارد؛ اما هنوز هم، فکر منحصر به فردی از تاریخ و فلسفه ی شرکت محسوب می شود.

وزنیاک به جمع سایر غول های تکنولوژی مثل ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل و ژان کوم، مدیر عامل واتساپ پیوسته و از موضع تیم کوک دفاع می کند. وزنیاک می گوید: “با توجه به رای دادگاه و سایر مسائل پیش آمده، فکر می کنم که اپل باید پاسخگو باشد. اما در این مورد خاص، ماجرا مانند این است که یک در پشتی ایجاد شود و امکان دسترسی به اطلاعات افراد، همیشه وجود داشته باشد. در این صورت این امکان ایجاد نخواهد شد و من هم از “ایجاد امنیت” پشتیبانی می کنم. تروریسم همیشه وجود داشته است، فکر نمی کنم که موضع اپل حمایت از تروریسم باشد. معتقدم که روش های دیگری هم برای تحقیقات FBI وجود داشته باشند.”

به اعتقاد استیو وزنیاک ، مساله فقط این نیست که دولت آمریکا می تواند از درخواست FBI مبنی بر ایجاد یک در پشتی، سوء استفاده کند؛ بلکه، مردمان آینده که مجریان شرکت هایی مانند اپل هستند، می توانند از این مساله در راه غلط و به ضرر کمپانی اپل استفاده کنند.

تیم کوک در نامه ی سر گشاده ی خود عنوان کرد: “دولت آمریکا معتقد است که ایجاد این در پشتی، تنها در این مورد خواهد بود؛ اما در واقع هیچ ضمانتی وجود ندارد.” استیو وزنیاک در این باره، به داستان دیگری از مراجعه ی FBI به دفتر مرکزی اپل اشاره کرد: “ما یک بار با FBI صحبت کردیم. آنها به دفتر مرکزی اپل مراجعه کردند و به ما هشدار دادند که چگونه این جاسوس های کوچک می توانند فناوری اطلاعات ما را در اختیار داشته باشند. استیو از آنها یک سوال پرسید؛ شما هم از چنین تکنیکی برخوردارید؟ و آنها در پاسخ گفتند که این طور نیست.” وزنیاک در ادامه اضافه کرد: “من به حقیقت معتقدم. فکر می کنم که آنها دروغ می گفتند و من برای جواب آنها احترامی قائل نیستم.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر