;
coinex

مقایسه گوشی های جدید سری ایکس سونی

سونی به تازگی از سری جدید خود با برند "X" با سه گوشی جدید رونمایی کرد

سونی به تازگی از سری جدید برند “X” با سه گوشی جدید در کنفرانس جهانی موبایل MWC 2016 رونمایی کرد: گوشی فوق پیشرفته اکسپریا ایکس پرفرمنس (Xperia X Performance) مبتنی بر اسنپدراگون ۸۲۰، گوشی اکسپریا ایکس (Xperia X) مبتنی بر اسنپدراگون ۶۵۰ و گوشی رده متوسط اکسپریا ایکس ای (Xperia XA).

در این سری جدید سونی اکسپریا ایکس سه قسمت کلیدی بهبودیافته وجود دارد: دوربینی با تکنولوژی جدید فوکوس خودکار هیبریدی و سنسور ۲۳ مگاپیکسلی، باتری با برنامه ی جدید مدیریت باتری هوشمند و طراحی جدید.

تفاوت بین این سه محصول سونی در جدولی که در انتهای مطلب آمده، گنجانده شده است.

هر سه مدل پلتفرم اندروید ۶ مارشمالو را اجرا می کنند.

از نظر ابعاد و وزن این دستگاه ها باید گفت که گوشی اکسپریا ایکس پرفرمنس دارای ابعاد ۷.۶×۷۱.۱×۱۴۴.۸ میلی متری و وزن ۱۶۴.۴ گرمی است. ابعاد گوشی اکسپریا ایکس، ۷.۹×۶۹.۴×۱۴۲.۷ میلی متری و وزن آن ۱۵۳ گرم و گوشی اکسپریا ایکس ای هم دارای ابعاد ۷.۹×۶۶.۸×۱۴۳.۶ میلی متری و وزن ۱۳۷.۴ گرمی است.

صفحه نمایش گوشی اکسپریا ایکس پرفرمنس خمیده و ۵ اینچی فول اچ دی است و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ به نمایش می گذارد. صفحه نمایش گوشی اکسپریا ایکس هم دقیقا به همین صورت است و صفحه نمایش اکسپریا ایکس ای ۵ اینچی اچ دی و دارای رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسلی است.

قسمت بعدی که مورد مقایسه قرار گرفته است پردازنده های این سه گوشی است. مدل ایکس پرفرمنس از پردازنده ی اسنپدراگون ۸۲۰، اکسپریا ایکس از پردازنده ی اسنپدراگون ۶۵۰ و اکسپریا ایکس ای هم از پردازنده ی مدیاتک (MediaTek MT6755) بهره می برد.

رم مدل پرفرمنس و اکسپریا ایکس ۳ گیگابایتی و مدل ایکس ای ۲ گیگابایتی است.

مدل پرفرمنس و مدل اکسپریا ایکس هر دو دارای دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار هیبریدی هستند. دوربین اصلی مدل ایکس ای ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی است.

گوشی پرفرمنس از حافظه ی ۳۲ گیگابایتی با میکرو اس دی پشتیبانی می کند. گوشی اکسپریا ایکس از دو مدل ۳۲ گیگابایت (۱ سیمه) و ۶۴ گیگابایتی (۲ سیمه) به همراه میکرو اس دی پشتیبانی می کند. گوشی ایکس ای هم از حافظه ی ۱۶ گیگابایتی به همراه میکرو اس دی پشتیبانی می کند.

توان مدل پرفرمنس از یک باتری ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعتی و مدل اکسپریا ایکس از باتری ۲۶۲۰ میلی آمپر ساعتی و مدل ایکس ای هم از باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین می شود.

تفاوت بین این سه محصول سونی در جدولی که در انتهای مطلب آمده، گنجانده شده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر