;
coinex

راه های افزیش ترافیک وب سایت از نگاه یکی از کارشناسان حاضر در جشنواره وب

راه های افزیش ترافیک وب سایت از نگاه یکی از کارشناسان حاضر در جشنواره وب

در بخشی از همایش جشنواره ی وب بخشی تحت عنوان راه های افزایش بازدید وب سایت ها ارائه شد که می تواند برای بسیاری از افراد علاقه مند و فعال در حوزه ی کسب و کار اینترنتی قابل توجه و مفید باشد.

در این زمینه آقای نیما مبارکی کارشناس شرکت ای نتورک (ANetwork) از برخی کانال ها و روش های مختلف افزایش بازدید وب سایت سخن گفت.

به گفته ی این کارشناس با توجه به نوع وب سایت و زمینه ی فعالیت آن، راه ها و کانال های مختلفی برای افزایش ترافیک و بازدید وجود دارد. یکی از موضوعات بسیار مهم در افزایش بازدید وب سایت ها، بحث سئو (SEO ،Search Engine Optimization) است. از این رو ممکن است بسیاری از سایت ها محتوای بسیار خوبی تولید کنند اما از نظر رتبه ی سایت در موقعیت خوبی نباشند اما در مقابل سایت هایی هستند که با وجود تولید محتوای ضعیف ولی با رعایت اصول و مبانی SEO، از وضعیت و رتبه ی خوبی بر خوردار هستند. بنابراین می توان SEO را یکی از اصول بسیار مهم برای افزایش بازدید وب سایت ها دانست که در کنار محتوای خوب می تواند باعث رشد و پیشرفت سایت شود.

یکی دیگر از معیار هایی که می تواند در رشد بازدید و اعتبار وب سایت مهم باشد بحث ارسال ایمیل های روزانه (Daily-Email) است. این موضوع برای آن دسته از کاربرانی اهمیت دارد که هر روز فرصت و موقعیت سر زدن به سایت مورد نظر خود را ندارند اما مایلند که تعدادی خبر از سایت مورد علاقه خود را در صندوق دریافت ایمیل خود داشته باشند. یکی از راه های Email-Marketing ایجاد خبر نامه اینترنتی است.

اما راه دیگری که در افزایش ترافیک وب سایت و مشتریان سایت می تواند مفید باشد تولید محتوای خوب و با کیفیت است. ارائه ی محتوای خوب در داخل سایت باعث می شود تا کاربر جذب وب سایت شده و زمان بیشتری در سایت سپری کند که این خود موجب بالا رفتن Time On Site و یا زمان باقی ماندن کاربر در سایت شود. یکی دیگر از مسائلی که در زمینه ی تولید محتوا اهمیت دارد رعایت کردن اصول و قوانین مورد توجه گوگل (Google) است. رعایت کردن این اصول موجب می شود تا ارزش مطالب بالاتر رود و در جست و جو ها بالاتر از دیگر نتایج مشابه نشان داده شود.

از دیگر مسائل مهمی که در زمنیه ی افزایش بازدید می تواند مفید باشد نحوه ی طراحی سایت و ظاهر آن است. چرا که اولین موضوعی که می تواند کاربر را جذب کند، طراحی زیبا است. چناچه کاربر جذب این طراحی شود طبیعتاً زمان بیشتری را در سایت سپری خواهد کرد و به قسمت های مختلف آن مراجعه می کند.

قرار دادن سایت در داخل سرویس های RSS Reader نیز می تواند در جذب کاربر و افزایش بازدید سایت موثر باشد. چرا که افرادی که از این سرویس ها استفاده می کنند با دیدن این اخبار می توانند جذب سایت شوند.
از دیگر راه های افزایش ترافیک وب سایت Link Exchange است. با پخش کردن لینک های سایت در دیگر سایت ها و افزایش بک لینک (BackLink) و همچنین با قرار دادن اخبار و محتوای وب سایت در جاهایی مانند تالار های گفت و گو می توان کارابران بیشتری را به داخل سایت کشاند.

.

.

منبع: تکرا


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر